روحانی - نمایه

سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر این که از اجرای سهمیه‌بندی و گران کردن قیمت بنزین در روز جمعه خبر نداشته، با واکنش قابل تأمل مطبوعات حامی و منتقد دولت مواجه شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روحانی روز چهارشنبه گفت اصلاح قیمت بنزین را به وزیر کشور واگذار کردم و گفتم هر وقت در شورای امنیت شرایط را مناسب ‌دیدید، اجرا کنید و من حتی آن روزی که اجرا شد، خبر نداشتم، و مثل شما صبح دیدم قیمت تغییر کرده است(!)


روزنامه‌هایی مانند سازندگی، اعتماد، ایران، آفتاب یزد، اطلاعات، دنیای اقتصاد و جمهوری اسلامی که از روزنامه‌های حامی دولت هستند، ترجیح دادند این اظهارنظر ناپسند و غیرقابل پذیرش نزد مردم را کلاً سانسور کنند و هیچ تیتری از آن در صفحه اول نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

آقای روحانی! امروز چی فهمیدی؟

از واریز نشدن یارانه آذر تا خنده‌های بنزینی روحانی +عکس و فیلم

رئیس جمهور این سخن را در مدح یا ذمّ خود گفته؟!

اظهارات بنزینی روحانی،صدای روزنامه اصلاح‌طلب را هم درآورد


در عین حال روزنامه آفتاب یزد در تیتری  با انتقاد از ادبیات برخی مدیران دولتی نوشت «حرف بزنید، اما نه این گونه»! اما روزنامه آرمان، گزارشی از واکنش‌های انتقادی به سخنان روحانی منتشر کرد و تیتر زد: «آقای رئیس‌جمهور! واقعاً؟».


روزنامه‌های منتقد نیز تیترهایی از این قبیل را برای سخنان روحانی زده‌اند؛


- وطن امروز: من هم صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده است!


- جام جم: شوخی می‌کنید آقای روحانی؟!


- فرهیختگان: صبح جمعه با شما! (رئیس جمهور: من هم مثل مردم، صبح جمعه از سهمیه‌بندی خبردار شدم).


- رسالت: بی‌خبری رئیس‌جان!


رسالت در این زمینه خطاب به روحانی می‌نویسد: «شما گویا از خیلی چیزها خبر ندارید. رئیس‌جان! ولی واقعاً بی‌خبری یک رئیس‌جمهور از مسئله‌ای به این درجه اهمیت، حسن است یا عیب؟ آیا بهانه به دست دشمن دادن و تلفات انسانی به بار آمده، حاصل این بی‌خبری بوده یا چیز دیگری در میان بوده است؟


البته می‌گویند اگر تا سنی به برخی خلق و خوها عادت نکنید در کهن سالی بسیار بعید است بتوانید عادت خود را تغییر دهید اما واقعاً چرا عادت ندارید مسئولیت کرده‌ها و نکرده‌های خود را به عهده بگیرید؟ شما حتی برای تبرئه خود، می‌گویید «دولت» مخالفت کرد یا «دولت» گفت فلان موقع انجام بشود یا نشود؛ نمونه‌های عجیبی دارد اتفاق می‌افتد؛ باز تا قبل از این که سپاه و بسیج و مجلس و قوه قضائیه به زعم شما مقصر بودند، قابل تأمل‌تر بود تا الان که خود را از دولت خارج می‌دانید و به دولت هم عتاب می‌کنید. مگر کسی جز شما نفر اول دولت است؟ گویا احساس غریبگی می‌کنید با دولت. این دولت، دست پخت خودتان است؛ تازه هم به مسند قدرت تکیه نزدید که بخواهیم وقت بیشتری بدهیم؛ تقریباً آفتاب دولتتان لب بام است.


روزنامه جام جم نیز در یادداشتی با عنوان «شوخی می‌کنید؟!» نوشت: شاید باور نکنید این جملات از زبان رئیس‌جمهوری کشوری بیان شده که یک هفته درگیر اغتشاش و آشوب ناشی از همان تصمیمی است که ایشان با افتخار می‌گوید از جزئیات آن خبر نداشته است. تصمیمی که فارغ از ابعاد مثبت و منفی اقتصادی، لااقل خسارت‌های قابل توجه مالی و روانی و حیثیتی برای نظام و مردم درپی داشته است.


باید پرسید آیا واقعاً مردم چنین استدلالی را از زبان بالاترین مقام اجرایی کشور می‌پذیرند؟ آیا بیان این سخنان مردم را نسبت به دولت دلخور و مأیوس نمی‌کند؟


اما روزنامه آرمان معتقد است: متأسفانه معلوم نیست که چرا سخنان رئیس‌جمهور اخیراً خیلی با مردم فاصله پیدا کرده است و باز معلوم نیست نقش مشاوران رئیس جمهور در این میان چیست؟ گاهی مردم می‌مانند که در مقابل برخی سخنان آقای روحانی باید بگریند یا بخندند! اینکه رئیس‌جمهور از تاریخ اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، نه شایسته جایگاه وی است و نه برای مردم قابل پذیرش. در شرایط کنونی رئیس‌جمهور باید از سخنرانی‌های کلیشه‌ای گذر کند و به ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم، نمایندگان، نخبگان و فعالان سیاسی و رسانه‌ای روی آورد. بپذیریم که پل اعتماد مردم به دولت ضربه سنگینی خورده و باید زودتر ترمیم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • امیر IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    33 2
    این بابا دیگه شورشو درآورده. ملت رو چی فرض کرده؟ چرا مجلس ساکته آخه
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
      16 2
      به نظر شما این مجلس در راس اموره؟
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
      7 1
      دیگه میگه شأنی ام مونده
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
      5 1
      کاش همان صبح جمعه فهمیده بودی که رئیس جمهوری
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    22 1
    آیا بی کفایتی بیش از این میخواهید
  • بنده خدا IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    21 1
    از ماست که بر ماست، وقتی اون همه وعده وعیدی که ایشون قبل از انتخابات می دادند رو ما باور کردیم نتیجه اش الان میشه همین، به بازی گرفتن مردم و زندگی مردم، انتخابات مجلس در پیش است ......
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    20 1
    ... دیگه برای ملت شئنی نداره
  • محسن بهار IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    17 3
    بر دروغگو لعنت
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    13 1
    من خودم جمعه صبح تازه فهمیدم ایرانیم خخخ
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    17 2
    قبل از محاکمه اغتشاش گران باید روحانی، نوبخت وزیر نفت و سخن گوی دولت به خاطر ایجاد بستر اغتشاش و دروغگوئی به ملت محاکمه شوند . مردم به این اشراف زاده های بی درد رای ندهید نتیجه اش این است که اولا دبه در آوردند ثانیا به ریش مردم خندیدند ثالثا عرضه هم ندارند یه عذرخواهی ساده از مردم کنند. .......
  • ادهمی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    2 7
    ولی من با همه وجود قبول دارم که روحانی از گران شدن بنزین خبر نداشت و برام تعجبی ندارد به قول آقای سردار جعفری >چئن ایشان از هیچ چیزی خبر ندارد
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    15 2
    ای لعنت به دولت .. معیشتی را به ما ندادند
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    15 2
    از لحاظ منطقی و واکنش طبیعی یک مدیر در صورت وجود صداقت وقتی اقدامی توسط زیر دستان صورت می پذیرد و باعث این حجم از تلفات می گردد طبیعتا ما باید برخورد شدیدی از رئیس دولت نسبت به کسانی که به قول ایشان قرار بوده در زمان مناسبی سهمیه بندی را اجرا کنند باشیم. آیا اینگونه بود دوستان؟ وای به روزی که قبح بی آبرویی برای کسی از بین برود.
  • بنده خدا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    9 0
    خوبه ایشون در نیومدن بگن من خودم تازه فهمیدم رئیس جمهورم ..... خخخخ
  • اس اس کبیر IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    10 1
    الهی به حق پنج تن تاعیدزنده نباشی تابه ملت نخوای بابت سال نوتبریک بگی.لعنت به ما که به تورای دادیم.هیچاه توعمرم تااین حدشرمنده زن وبچه هایم نبودم...
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
      7 5
      همشون عین هم ان یکی از یکی بدتر به کی میخواستی رای بدی؟!
  • مهدی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    4 0
    مجلس فرمایشی وبی خاصیت
  • سید IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    2 1
    درد اینجاست که ؛ یک عده با لجبازی و احساساتی شدن ؛ کسی رو انتخاب می کنن ،که لیاقت اداره یه شهر رو نداره ، چه برسه به یه کشور ! امان از بی بصیرتی ، امان !!
  • مرصاد IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    3 1
    درد اینجاست که ؛ یک عده با لجبازی و احساساتی شدن ؛ کسی رو انتخاب می کنن ،که لیاقت اداره یه شهر رو نداره ، چه برسه به یه کشور ! امان از بی بصیرتی ، امان !!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    3 1
    اون موقع که میگفتیم به این مرفه بی درد که توان و عرضه هیچ کاری را ندارد رای ندهیدبه خاطر همچین روزی میگفتیم .!! ولی متاسفانه کو گوش شنوا .!!!
  • ناشناس IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    واقعاً هم از ماست که بر ماست.به امثال این نباید رای داد دیگه.مردم تورو خدا بیدار شید.نشید مثل روحانی که صبح جمعه فهمیده!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    شأن رئیس جمهور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس