شرط «محمود عباس» برای تقویت روابط تشکیلات خودگردان با آمریکا

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین روز سه‌شنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که این رژیم دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند،‌ این تشکیلات به دیوان کیفری بین‌المللی مراجعه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه نگاران روس گفت در صورتی که رژیم صهیونیستی اقدام به الحاق دره اردن به سرزمین‌های اشغالی کند،‌ تشکیلات خودگردان فلسطین به دیوان کیفری بین‌المللی مراجعه خواهد کرد و تمامی روابط با این رژیم را لغو می‌کند.

بیشتر بخوانید:

محمود عباس: ظلم آمریکا دوامی نخواهد داشت

پس از آنکه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری غیر قانونی نیست،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد حاکمیت این رژیم بر شهرک‌های اسرائیلی در دره اردن را گسترش دهد.

عباس در سخنانش گفت: «به دنبال قصد نتانیاهو برای تصویب قانون الحاق دره اردن به اسرائیل،‌ ما از نزدیک گام‌های وی در این خصوص را زیر نظر داریم.»

وی اضافه کرد: «اگر نخست وزیر اسرائیل واقعا چیزی شبیه این را انجام دهد،‌ ما به سازمان ملل و دیوان کیفری بین‌المللی رجوع خواهیم کرد و در نهایت تمامی روابط خود را با اسرائیل به صورت برگشت ناپذیر قطع خواهیم کرد.»

عباس همچنین اضافه کرد که مقامات فلسطینی گام‌های قاطعانه در رد موضع کاخ سفید درباره شهرک‌های اسرائیلی اتخاذ کرده و آماده قطع کامل روابط با کاخ سفید هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «رهبران فلسطینی قصد ندارند تا درباره آن چیزی که اتفاق می‌افتد کنار بایستند. هفته گذشته ما رایزنی‌ها با نیروهای سیاسی درباره گام‌هایی که برای مقابله با موضعی که آمریکا اتخاذ کرده را آغاز کردیم. ما حتی آماده قطع کامل تمامی روابط با آنها هستیم.»

هفته پیش وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت که دولت ترامپ سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را تغییر داده و اعلام می‌دارد که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند. 

دولت آمریکا در راستای تضعیف تلاش فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشوری مستقل تا به حال بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است. واشنگتن همچنین دفاتر دیپلماتیک فلسطین را در واشنگتن تعطیل کرده است. 

صدها هزار صهیونیست در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند. 

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس