کد خبر 1016571
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
۶ اشتباه استراتژیک نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو در کنار پرونده فساد و خیانت در حاکمیت رژیم صهیونیستی، متهم به ۶ اشتباه استراتژیک است که سیاست‌های غلط او پیامدهای زیادی برای صهیونیست‌ها بر جای گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری لبنان 24 ، "عکیفا الدار" مدیر سابق دفتر روزنامه هآرتص واشنگتن طی مقاله‌ای در سایت مانیتور نوشت که بنیامین‌نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشتباهات استراتژیک زیادی مرتکب شده است که شاید خطرناک‌ترین آنها مربوط به پرونده‌های فسادی باشد که به آنها متهم شده است؛ اما اتهامات رشوه خواری و کلاهبرداری و خیانت در امانت وی به اندازه سلسله ناکامی‌های استراتژیکی که وی از خلال عدم مسئولیت‌پذیری و به خطر انداختن امنیت اسرائیل و شهرک نشینان صهونیستی مرتکب شد٬ سنگین نیست.

بیشتر بخوانید

اهداف نتانیاهو از تهدیدهای پیاپی علیه غزه

الدار اضافه کرد که بررسی تاریخ صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که نتانیاهو اولین نخست‌وزیر در رژیم اسرائیل است که در حین انجام وظیفه متهم به فساد شده است. علاوه بر این باید به اتهام دیگر وی که در زمینه سیاسی-امنیتی-استراتژیکی است اشاره کنیم.

نویسنده این گزارش اتهام نخست ضد نتانیاهو را با شعار "اسرائیل ضد نتانیاهو" آغاز کرد که درخواست وی از رهبری فلسطین مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشور ملت یهود ٬ افزایش پروژه‌های شهرک‌سازی و تحریک فلسطینی‌ها و سیاست جدا کردن کرانه باختری و غزه و تهدید زندگی شهرک‌نشینان در نوار غزه اولین اشتباه و اتهام او در این زمینه است.

طبق این گزارش اتهام دوم نتانیاهو مربوط به نقض توافق هسته‌ای ایران است که کشورهای بزرگ آن را امضا کرده بودند و وی با استفاده از جوامع یهودی و روابط انگلیسی٬ ترامپ را برای خروج از این توافق و افزایش تحریم‌ها علیه ایران تحت فشار گذاشت.

عکفیا الدار که از زمره تحلیلگران بزرگ و تاثیرگذار جهان بوده و نویسنده کتاب «شهرک نشینان و اسرائیل» است ادامه داد که اتهام سوم نتانیاهو این است که روابط با اردن را به سطح بی‌سابقه‌ای از وخامت رساند که پادشاه اردن اعلام کرد که مجبور به عدم تمدید اجاره زمین‌های کشاورزی رژیم صهیونیستی شد و همچنین بیانیه‌های تحریک آمیز نتانیاهو در خصوص الحاق غور اردن و ایجاد این نگرانی در میان اردنی‌ها که ممکن است اتفاقاتی که در اماکن مقدس اسلامی در قدس اشغالی رخ می دهد برای آنها نیز تکرار شود٬ از جمله اشتباهات استراتژیک نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این نویسنده در خصوص اتهام چهارم نتانیاهو اظهار داشت که بنیامین نتانیاهو چهره به اصطلاح دموکراتیک صهیونیست‌ها را در جامعه بین‌المللی لکه‌دار کرد و نقض حقوق بشر ضد فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و تیره کردن روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا اشتباه چهارم او بود.

الدار اشاره کرد که اشتباه پنجم بنیامین نتانیاهو افزایش روابط رژیم صهیونیستی با کشورهایی مانند برزیل و فیلیپین و لهستان که رئیس‌جمهورهای سردرگمی دارند و نیز نادیده گرفتن اظهارات ضدصهیونیستی آنها است ؛ با این وجود که روابط این رئیس‌ جمهورها با صهیونیست‌ها محدود به چند عکس یادگاری با نتانیاهو و دست دادن با وی است .

وی اضافه کرد که اتهام پنجم نتانیاهو٬ از دست دادن فرصت ایجاد ائتلاف استراتژیک با کشورهای عربی بود که نتانیاهو درباره تمایل جدی برخی از کشورهای عربی و در راس آنها عربستان برای تشکیل این ائتلاف که آسمان خود را به روی پرواز هواپیماهای هندی به تل آویو باز کرده و این کاملا در راستای منافع نتانیاهو است صحبت کرد. از نظر این نویسنده این امر نیز اشتباه بود چرا که ادعای امکان توسعه روابط رژیم صهیونیستی با این کشورها در سایه اشغالگری آن در فلسطین٬ یک تبلیغ ادعای پوچ و سیاست جنایی است.

نویسنده گزارش مذکور سخن خود را با پرداختن به اتهام ششم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پایان رساند. وی معتقد است که اتهام ششم نتانیاهو آسیب زدن به روابط اسرائیل با حزب دموکرات آمریکا است.

عکفیا الدار در پایان تصریح کرد که کیفرخواست اتهامات سیاسی و امنیتی بنیامین نتانیاهو کمتر از کیفرخواست اتهامات جنایی وی خطرناک نیست که این امر روزگار را برای همه صهیونیست‌ها و نخست‌وزیر آن سیاه کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس