کد خبر 1012870
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
ملاقات در زندان فشافویه/ بازداشتی ها به دادستان کل کشور چه گفتند

دادستان کل کشور روز گذشته به زندان تهران بزرگ یا همان فشافویه رفت و از نزدیک با بازداشتی‌های حوادث اخیر دیدار و گفت‌وگو کرد که در این میان برخی بازداشتی‌ها مطالبی را به آقای دادستان گفتند.

به گزارش مشرق،‌ ساعت 8:30 صبح روز اول هفته(شنبه) مکان ملاقات ابتدای خیابان صوراسرافیل ساختمان دادستانی کل کشور.

مقصد قرار است زندان بزرگ تهران در منطقه فشافویه باشد. زندانی که از تهران 60 کیلومتری فاصله دارد و گنجایشی حدود 20 هزار نفر دارد.

خبرنگاری غیر خودم نیست و مسؤولان هم به درستی نمی‌گویند هدف این بازدید سرزده چیست. البته حدس و گمانهایی وجود دارد که شاید قرار است دادستان کل کشور از وضعیت بازداشتی‌های حوادث اخیر با خبر شود. 

کاروان 4 خودرویی دادستانی کل کشور به راه می‌افتد و پس از گذشت ساعتی به جلوی در زندان می‌رسیم، وارد محوطه زندان شده تا بالاخره به بندهای نگهداری زندانیان برسیم.

مسؤولان زندان تهران بزرگ و مدیرکل زندانهای استان تهران در محل به استقبال دادستان کل کشور می‌آیند و بازدید از بخش‌های مختلف زندان با سرعت آغاز می‌شود.

در بدو ورود و در ابتدای راهرو 6 متهم در گوشه‌ای ایستاده اند که مسؤول زندان می‌گوید از متهمان حوادث اخیر هستند.

بی گناهم و از سمت اغتشاشگران تیر خورده‌ام!

جوانی 30 ساله است که به گفته خودش در حال نظاره کردن اغتشاشات بوده است، اما بازداشت شده است. می‌گوید از سمت اغتشاش گران تیر خوردم و تیر بعد از گذشت از ران پای راستم به داخل ران پای چپم رفته و الان هم همان جا گیر کرده است.

 به بیمارستان اعزام شده است، اما به دلیل شرایط محل قرارگیری تیر امکان جراحی وجود نداشته است، شغلش را سازنده دکوراسیون های داخلی عنوان می‌کند.

از داخل مغازه من را بازداشت کردند

متهم بعدی جوان 27 ساله‌ای بود که به ادعای خودش و در پاسخ به سوال دادستان کل کشور در خصوص نحوه بازداشتش می‌گوید "داخل مغازه ام بودم و در حالی که لباس کار بر تن داشتم آمدند و مرا بردند."

می‌گوید تمام دوربین‌های مغازه‌ام را کنده‌اند و با خودشان برده اند.

همه شما سرکارتان بوده‌اید؟

نفر بعدی هم جوان 20 و چند ساله‌ای است که می‌گوید در حال بازگشت از محل کارش بوده است که مأموران ناجا او را دستگیر می‌کند. می‌گوید هیچ کاری با اغتشاش گران و اغتشاش نداشته است.حجت الاسلام منتظری از حرف‌هایشان تعجب می‌کند و می‌گوید "همه تان سر کار بودید؟ پس این بانک‌ها و مغازه‌ها و ماشین ها را چه کسی آتش زد؟پس چه کسی این چند روز امنیت جامعه را سلب کرد؟ شما که همه می‌گویید سرکارتان بوده‌اید."

یکی شان اهل یکی از شهرهای غربی کشور است و 13 سال است که در تهران زندگی می کند. دیگری اهل قزوین و شاگرد جرثقیل است و مدعی است که در هنگام عبور از کنار یک پارک در شهریار او را بازداشت کرده اند. می‌گوید هیچ کاری در پارک نمی‌کردم و فقط در حال عبور از آن بودم.

استقرار عوامل اورژانس در بیمارستان فشافویه

در بخش دیگری از این بازدید گذر دادستان کل کشور به اطاق محل استقرار عوامل اورژانس افتاد که براساس گفته مسؤول‌شان اعضای ده نفره تیم اورژانس از سه شنبه به زندان آمده اند.

به گفته مسؤولشان یک درمانگاه تخصصی شبانه روزی در این محل دایر شده است که حتی امکان تهیه عکس رادیولوژی هم دارند.

براساس اعلام مسؤول تیم اگر نیاز باشد عمل‌های سرپایی در این محل انجام می‌گیرد و اگر احیانا بازداشت شدگان زخمی در بدن‌شان داشته باشند برای کنترل عفونت و پیشگیری از آن آنتی بیوتیک‌های قوی تجویز می‌شود.

می‌گویند 200 نفر را در این چند روز ویزیت کرده‌اند که از این تعداد 42 نفر مصدوم بوده‌اند که از اینها 12 نفرشان مجروح شده بودند.

در این محل حتی نوار قلب هم از بازداشت شدگان در صورت نیاز اخذ می‌شود و خدا رو شکر تاکنون هم مورد حادی که تهدید کننده حیات افراد بازداشتی باشد نداشته اند.

پخت 15 هزار غذا در هر وعده برای زندانیان

حجت الاسلام منتظری در حین عبور از سالنها و پیش از رسیدن به بند نگهداری زندانیان سری هم به آشپزخانه زندان مجهز زندان زد.

در این بخش مشخص شد که در هر وعده غذایی 15 هزار غذا برای تقسیم شدن بین زندانیان پخته می‌شود و تلاش هم شده است تا از خود زندانیان برای کار در آشپزخانه استفاده نشود.

نادانی کردم

جوانی 20 ساله است می‌گوید نادانی کرده است و وقتی از او درباره نقشش در این آشوبها پرسیده می‌شود می‌گوید نقشی در این قضایا نداشتم. توضیح می‌دهد که پدر دوستم زنگ زد و گفت که دوستم را بازداشت کرده‌اند و از من خواست تا به خانه آنها بروم و کمک‌شان کنم تا از دوستم با خبر شوند.

تا به خانه دوستم رسیدیم پلیس ها بار دیگر مراجعه کردند و مرا هم بازداشت کردند. حالا آن دوستم از زندان آزاد شده است، اما من هنوز در بازداشت به سر می‌برم. دانشجوی دانشگاه علمی و کاربردی و شاگرد مشاور املاک است.

در خانه را باز کردم مأمورها گفتند بنشین داخل ماشین و مرا بردند

جوانی 19 ساله است کم سن و سال و هنوز پشت لبش سبز نشده است می‌گوید دانشجو است و زمانی که در خانه شان را باز کرده است مأموران او را گرفته‌اند.

مدعی می‌شود مأموران به او گفته اند بازداشتی‌هایمان کم است باید تو را هم بازداشت کنیم که این ادعایش خنده حضار را به همراه دارد. می‌گوید در این حوادث کاری نمی‌کردم و بی دلیل مرا بازداشت کردند.

دادستان می‌گوید یعنی هیچ کاری نمی‌کردی؟ یعنی همین طوری عادی راه می‌رفتی و آمدند گرفتنت؟

کمی اگر صداقت داشته باشید به نفعتان است

منتظری که حرفها و ادعاهای بازداشت شدگان را یک به یک می‌شنود می‌گوید اگر کمی صداقت داشته باشید بهتر است

می‌گوید شما جوان هستید و کسی نمی‌خواهد شما را زندانی ببیند ممکن است لغزشی داشته‌اید اما توصیه می‌کنم صداقت داشته باشید و اگر خطایی هم کرده‌اید بهتر است بگویید و متنبه شوید و بروید سر کار و زندگیتان.

وی افزود: این حوادثی که در این روزها در کشور رخ داد توسط چه کسی رخ داد؟ مگر یک عده‌ای از کره مریخ آمده بودند؟

پلاک ماشین را ثبت کرده بودند

جوان 23 ساله‌ای می‌گوید در ترافیکی در محله جنت آباد گرفتار شده است و نمی‌توانسته نه پیش برود و نه پس.می‌گوید پلاک ماشینش را پلیس ها برداشته اند و بعدا آمده اند از درب خانه بازداشتش کرده اند.

دادستان به او می‌گوید پلیس که هشدار داده بود پلاک خودروها را شناسایی می‌کند چرا ترافیک ایجاد کردید؟ می‌گوید من نمی‌خواستم ترافیک ایجاد کنم اما پشت سرم ماشین ها ایستاده بودند و من نمی‌توانستم از آنجا بروم و باید می ایستادم تا ماشین های جلویی حرکت کنند.

دادستان هم می‌گوید لابد ماشینهای جلویی هم همین بهانه را دارند.

بچه های ما سن‌شان پایین است تهدیدشان کرده اند

جوانی 20 و چند ساله است و به نمایندگی از سایر افراد حاضر در اطاق 20 نفره می‌خواهد با دادستان کل کشور صحبت کند می‌گوید بچه های ما در این اطاق سن‌شان پایین است. می‌گوید برخی بازجوها در روزهای گذشته هم سلولی‌هایش را تهدید کرده‌اند.

منتظی می گوید: هیچ بازجویی متهم را تهدید نمی‌کند.من این موضوعات را با دقت پیگیری می کنم. بهترین راه این است که صداقت نشان بدهید و اگر کسی فریب تان داده و واسطه گری کرده آن فرد را معرفی کنید.

دادستان کل کشور گفت: ما دنبال شناسایی آن عواملی هستیم که شما را فریب داده‌اند وگرنه سن و سال شما اقتضا نمی‌کند که از عوامل اصلی این اغتشاشات باشید.

ما می‌دانیم که شما سرشبکه نبودید حتما عده‌ای شما را فریب داده اند و رفته اید بانکی را آتش زده اید یا راهبندانی را به راه انداخته اید. اگر کسانی بوده اند که شما را تحریک کرده اند و از احساسات جوانی شما سو استفاده کرده اند باید آنها را به ما معرفی کنید.

چشم بسته و دست بسته از ما اعتراف گرفتند!

یکی از جوانان که از همه کم سن و سال تر است جلوی دادستان کل کشور را می‌گیرد و می‌گوید به چه حقی چشم بسته و صورت بسته به ما می‌گویند باید هر چه ما می‌گوییم را در برگه اعترافاتتان بنویسید. دادستان کل کشور می‌گوید اینگونه نیست و این موضوع درست نیست. جوان کم سن و سال باز هم اصرار می‌کند که اینگونه بوده است.

دادستان می‌گوید این اتفاق اینجا افتاده است؟ جوان می‌گوید نه اینجا که همه امکانات از جمله ناهار و شام و صبحانه به ما می‌دهند ما نمی‌دانیم کجا ما را بردند که کتک زدند.

دادستان کل کشور می‌گوید من این موضوع را رسیدگی می‌کنم و تلاش میکنم زودتر وضعیت شما را روشن کنند تا تکلیف‌تان زودتر مشخص شود.

همه بازداشتی‌ها با خانواده شان تماس داشته اند

دادستان کل کشور روی برخی موضوعات حساس است از تک تک زندانیان درباره وضعیت خوراک و تغذیه‌شان می‌پرسید.

منتظری به این موضوع بسنده نمی‌کند و می گوید شما توانسته اید با خانواده تان تماس بگیرید؟ بازداشتی ها می‌گویند تماس داشته ایم.

منتظری بار دیگر می‌پرسد مطمئن باشم که همگی شما با خانواده تان صحبت کرده اید و آنها مطلع هستند که وضعیت شما چگونه است.

بار دیگر بازداشتی‌ها می‌گویند بله چندین بار با خانواده‌مان تلفنی صحبت داشته ایم.

باید با اغتشاشگران برخورد شود اما ما اغتشاشگر نیستیم

جوانی 20 ساله است دانشجوی سال دوم است و در یکی از شوراهای حل اختلاف مشغول به کار است و به ادعای خودش بدون آنکه در هیچ تجمعی حضور داشته باشد، بازداشت شده است.

می‌گوید همه هم اطاقی های ما متولدین سالهای 78 و 79 هستند و همه کم سن و سال هستند.

دادستان کل کشور می‌گوید در این حوادث عده ای از مردم متضرر شدند و آسیبهایی دیدند و سرمایه شان از بین رفت بالاخره این اتفاقات از طرف کسانی رخ داده که مانند شما در صحنه حضور داشته اند.

جوان می‌گوید ما هم قبول داریم که باید با آنهایی که بانک و مغازه و خانه و اموال مردم را آتش زدند برخورد شود اما ما این کارها را نکرده ایم.

اگر پشیمان هستید اعلام کنید و تعهد بدهید

دادستان کل کشور بار دیگر در جمع تعدادی از بازداشتی ها می‌گوید من به سلولها و سایر بازداشتی‌ها هم توصیه کردم که باید از خودشان صداقت به خرج بدهند.

منتظری گفت: اگر هر کدام شما پشیمان شده اید و امروز فهمیده اید که اگر کاری کرده اید به ضرر کشور و مملکت بوده است بیایید و در بازجویی ها این موضوع را بگویید تا از شما تعهدی بگیرند و آزاد شوید و بروید سر خانه و زندگی‌تان.

وی افزود: اما باید معلوم شود که آمریکا دارد از چه کسانی حمایت می‌کند و باید معلوم شود که پولهایی که سعودی خرج می‌کند به جیب چه کسانی می‌رود. باید عناصر اصلی و هسته های اصلی مشخص شوند تا در آینده این مشکلات را شاهد نباشیم.

رهبری هم گفتند خط معترض از اغتشاشگر جدا است

جوانی حدود 24 ساله و سال آخر دانشگاه است صحبت هایش را با این جمله شروع می‌کند: من نخبه ام و بارها برای دیدار با مقام معظم رهبری به بیت رهبری دعوت شده ام. من حقم نیست که بازداشت باشم.

می‌گوید بدون آنکه در تجمعی شرکت کرده باشد در روزی که در دانشگاه تهران تجمع شده است بازداشت شده و از داخل دانشگاه او را بیرون کشیده اند آن هم در حالی که فقط نظاره گر اتفاقات بوده است.

مدعی می‌شود باتوم به سرش خورده است و دست و پایش کبود شده است دادستان به او می‌گوید کبودی هایت را نشان بده تا ببینم. دستش را بالا می‌زند. اصرار دارد جایی از دستش را کبود شده نشان بدهد که دادستان کل کشور می‌گوید اینکه کبودی نیست.

می‌دانیم که شاید یک سری بی گناه بازداشت شده باشند

دادستان کل کشور می‌گوید "برای ما دانشجو، طلبه، دکتر، مهندس یا هر کس دیگر فرقی ندارد همین که کسی بی گناه باشد او را آزاد می‌کنیم تا برود به خانه و زندگی‌اش برسد."

وی ادامه می‌دهد ما انکار نمی‌کنیم که در سر هر صحنه شلوغی و تجمعی شاید یک عده‌ای هم بی گناه و بدون آنکه در اغتشاش نقشی داشته باشند بازداشت شوند.

منتظری می‌گوید من امروز آمدم که اتفاقا به دوستان بگویم هر چه سریعتر غربالگری های مورد نیاز را انجام بدهند تا شما زودتر به سر خانه و زندگی‌تان بروید.

تاکید ما به قضات و بازجوها این است که بی گناه کسی در زندان نماند

جوان دیگری جلوی دادستان کل کشور را می‌گیرد و می‌گوید شبی که از من بازجویی کردند گفتند بی گناهم و باید آزاد شوم اما بازجوی دیگری آمد و گفت باید چند روزی زندانی باشد.

دادستان کل کشور می‌گوید این موضوع را قبول ندارم.منتظری می‌گوید من به تمام قضات، بازجوها و تحقیق کنندگان گفته ام که بی گناه کسی را نگه نداریم و کسی را که بی گناه است گناهکار جلوه ندهیم.

وی افزود: این غربالگری حتما انجام می‌شود و نمی‌گذاریم شما بی گناه در زندان بمانید.

در حال نگاه کردن مأموران یگان ویژه بودم!

متولد 67 است و می‌گوید در بالای پلی در روی اتوبان امام علی ایستاده بوده است و در حال نگاه کردن به عملیات مأموران یگان ویژه بوده است. می‌گوید "برایم جالب بود که یگان ویژه چگونه مأموریت انجام می‌دهد و برای همین داشتم آنها را تماشا میکردم."دادستان کل کشور به این فرد می‌گوید آیا مأموریت یگان ویژه چیز دیدنی است؟

می‌گوید برایم جالب بود که چگونه با این افرادی که آتش به راه انداخته اند برخورد می‌کند. دادستان می‌گوید چرا نرفتی آتش را خاموش کنی؟ می‌گوید زورم نمی‌رسید بخواهم با اغتشاش گران برخورد کنم.

برای بازجوها اقداماتم را نوشته ام

سال آخر دوره کارشناسی ارشد است و در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است و می‌گوید که روزی که در دانشگاه تهران تجمع شده بود من را بازداشت کردند.

دادستان کل کشور می‌گوید یعنی بی گناه بودی و هیچ کاری نکرده‌ای و بی دلیل گرفته اند؟

می‌گوید برخی از کارهایی که کرده ام را برای بازجوهایم نوشته ام.

شما جوانید حیف است بازیچه دست دشمن بشوید

دادستان کل کشور به اواخر بند محل نگهداری بازداشتی‌ها می‌رسد و در آخرین اطاق بار دیگر جوانان و افراد بازداشت شده را نصیحت می‌کند و می‌گوید به چهره‌های شما که نگاه می‌کنم همه جوانید.

منتظری خطاب به بازداشت شدگان می‌گوید "حیف است که شما بازیچه دست دشمنان نظام بشوید و در جهت تخریب اموال نظام حرکت کنید."

وی می‌گوید ما نمی‌گوییم شما اغتشاش گر هسیتد و شما باعث و بانی تخریب‌ها هستید اما بهتر است اگر کسی شما را تحریک کرده آن فرد را معرفی کنید.

دادستان تهران پس از این بازدید دو ساعته در گفت‌وگو با خبرنگاران اقدامات دستگاه قضایی را تشریح کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 38
  • هادی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    خدا خیرش بده باز داره نظارت میکنه بی گناهی اونجا حقش ضایع نشه دمش گرم
    • رضا IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      همه اینها شویی بیشتر نیست فقط برای ترساندن مردم این کارها را می کنند. خودشان می دانند مردم مظلومند مشکلات از خود مسئولان و رفقایشان هست
    • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      ظلم اصلی در حق مردم و کشور گردن اون ۲۴ میلیون نفری است که با رای دادن تکراری و چشم بسته ۸۰ میلیون ایرانی را بیچاره کردن
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      68 41
      آقا رضا؛ اونوقتی که انتخابات را امثال شما به مسخره بازی گرفتید و به بی لیاقت ها رای دادید باید فکر این موقع را می کردید.
    • رامین IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      56 54
      جناب 10:58، تخریب گسترده اموال عمومی ، حتی خانه و محل کسب مردم ، حتی حمله به کتابخانه و مسجد و آتش زدن قرآن و حمله به آمبولانس و ماشین آتش نشانی و حمله پرسنل اورژانس و... هم شو است ؟!!! چرا خودتو به نفهمی می زنی ؟!!! درسته عملکرد برخی مسئولین هم ضعیف و غیر قابل قبول است ، ولی نباید که از آشوبگران حمایت کرد و یا وجود آنها را انکار کرد ، شاید در منطق جنابعالی اصلا تخریبی رخ نداده است!!!! یا شاید موجودات فضایی عامل تخریب های گسترده و چپاول اموال مردم هستند!!!!!
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      41 42
      البته مردم مظلوم به کاخ نشینها رای نمیدن و معمولا اتش به مال مردم بینوا نمیزنند
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      63 29
      اللهم عجل لولیک الفرج مهدی جان لطفا بیا دیگه
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      26 38
      مردم مظلوم به رئیسی رای میدن که اصلا کاخ نشین نیست یک عمر هم رئیس نبوده و اصلا هم در گرون شدن قیمت بنزین نقشی نداشته!
    • علی FR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      سوالی که ذهن منو مشغول کرده از پشت کامپیوتر یا گوشی از کجا میفهمید کی به کی رای داده جل المخلوق
  • DE ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    عجب! پس واقعا یه عده از کره مریخ اومده بودن! چون همه اینها میگن ما فقط تماشاگر بودیم!
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      44 39
      احمق جان ان شاالله خودت رو بی گناه بگیرند متوجه بشی
    • با ادب IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      41 47
      آقای بی ادب کاش خودت یک بار گیر وحشیهای قمه به دستی که حتی به سرویس مدرسه دخترونه رحم نکردند بیفتی تا نیای به گوینده حرف منطقی بگی احمق....وقتی خودت یا اموالت گیر اون گرگ صفتهای مزدور وحشی افتاد و داغون شدی میری دست و پای مدافعین امنیت مملکت رو میبوسی.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    بیشرفهاچه اراجیفی سر هم کردن.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      56 36
      گیر بیافتی بی گناه یه روز تا بفهمی
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      36 8
      قضاوت سخت ترین کار دنیاست
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    چه گزارش خنده داری. مشرق نیوز و کیهان خیلی زنگ تفریحند خخخخخ
    • ایرانی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      94 73
      خنده دار تر از اون دروغهای شاخدار بعضی از این قوم مغول و داعشی هستند که خودشونو رو زدن به ننه من غریبم.......پوست اینها رو باید یکنن تا دیگه جرات نکنن به مال و جان مردم بیگناه مثل وحشیها حمله کنن..... فقط کافیه برین ببینین بی شرفها چه بلایی سر پاساژ 45 متری گلشهر کرج و کارگاه خیاطی فردیس آوردن و عده زیادی رو به خاک سیاه نشوندن و تو این اوضاع اقتصادی از کار بیکار کردن
    • عبدالله مومن IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      71 77
      پس حتما ننه قلی بود که بیست هزار میلیارد تومان به کشور آسیب زد !!! ههههههههههههههههههه
  • دیده بان IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    76 66
    سر منشا تمام این درگیری ها همین اشغال های چی بهشن میگن توریسن های اصلاح طلب هستن که مردم رو تحریک میکنن
  • هانی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    وقتی انتخابات به کنسرت و صدای شجریان و ورود زنان به ورزشگاه رای میدیم یعنی معیشت پشم خودمون مقصریم دیگه
  • سرابی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    85 79
    به نظر من خیلیهاشونم ممکنه راست بگند ماموری که بازداشتشون کرده بیاد و مستندات خودشو ارائه بده چطوره دادگاه برای شکایات مردم عادی هزار جور دلیل و مدرک و شاه میخواد تا حقشو بده
  • سجاد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    81 86
    مظلوم نمایی بعد از بازداشت . موقعی که به مردم حمله میکردند و جاده می بستند و اموال عمومی و اموال مردم را آتش می زدند باید فکر امروز بودند . امیدوارم بدون هیچگونه بخشش محاکمه شوند
    • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      44 32
      ایشالا قسمت خودتو خونوادت بشه که اینقدر راحت قضاوت نکنی دیگران رو. بستن راه و اعتراض جرم نیست. تخریب جرمه که اگه واقعا سند و مدرکی از کسی دارن رو کنن. ازین بازداشت فله ای ها زیاد دیدیم شما چشماتو بستی.
    • ممد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      33 48
      علی آقا ایشالا قسمت خودت و خانواده ات نشه که اول صبح یا دم غروب در حال رفتن یا برگشتن از سرکار گیر یه مشت وحشی نقاب پوش بیفتی که ماشین و خودتو به گلوله ببندن و با قمه و چماق بزننت و زبون آدمیزاد حالیشون نشه.....
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    همشونو گردن بزنید
    • Armin IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      79 27
      داعشی
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      40 16
      گردن تو هم همراهش
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      29 6
      ترامپ بیا که البغدادی زندست
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    دروغ که کنتور نمیاندازه ، حتما اون بانک ها و مغازه های مردم هم خودشون خودبخود اتیش گرفتند اینا هم اصلا تقصیری نداشتند! امیدوارم گول اشک تمساح های این جماعت پفیوز اشوبگر رو نخورید ، که اینا گرگ هستن که دارن ادای گوسفند در میارن...
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    79 92
    بهترین مجازات گرفتن خسارتهای کلان از اینهاست اتفاقا اکثر آشوبگران جوانهای دور و بر بیست سال هستن که شغلشون تلگرام گردی و اینستا گردیه
    • خلخالی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      42 83
      چرا همه را اعدام نمیکنند؟؟؟؟؟
  • بهروز IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    62 50
    کسانی که اموال مردم به آتش میکشند وباعث رعب وحشت می شوند باید برخود سختی کرد در هر کشوری حتی کشورهای مدعی دمکراسی هم رحم به این افراد نمی کنند
  • م-ا-ی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    50 40
    فضای مجازی جوانان را تحریک و به صحنه می کشد تلفنهای انها را کنترل کنند تا معلوم شود چکاره اند اکثرشان دروغ گو و تحت اموزشهای سرویسهای خارج نشینند و البته پدران و مادرانشان را هم باید بازجویی و نصیحت نمود تا فرزندانشان را هیجانی نکنند مخصوصا خانواده های ثروتمند فقرای خیابان گرد هم با پول خریداری شده اند اصلاح طلبان را در یابید که منشا خیانتند
  • رضا IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    55 65
    اینهایی که دستگیر شدند حتما یک فیلم یا عکس که نشون بده گناهکارند یا بی گناه وجود داره وگرنه الکی که بازداشت نمیشدند و توی اینهمه شلوغی و اغتشاش کسی که بی گناه باشه اصلا نمی ایسته تماشا کنه
  • م IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    67 28
    به نظر من اگر ۹۰ درصد مسئولین رو به قید قرعه به جرم اختلاص دستگیر کنن مملکت دیگه هیچ وقت دچار اشوب نمیشه
  • علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    43 35
    آخییییییی طفلکی‌ها چقدر مظلوم‌اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • احمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    38 81
    خداوند به حجت الاسلام منتظری جزای خیر بدهد. ایشان از معدود افرادی هستند که شعاری برخورد نکرده و پشتیبان حق بوده و مهم تر اینکه تحت تاثیر جو قرار نمی گیرند. من آرزو دارم همه مسوولین همانند ایشان عمل کنند. انشااله.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    75 42
    حدیث داریم اگه کسی گناهی انجام بده یا کسی رو به ناحق بکشه و یه نفر بشنوه و راضی باشه اونم در اون گناه و قتل شریک هست. همینا که بازداشت شدن اگه سرشبکه هم نباشن باز چیزی از بار گناهشون کم نمیشه
  • آریو IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    16 30
    درود برآقای رییسی...چنین برخوردورفتاری ازجانب قوه قضاییه شایسته تقدیروسپاس است...داداستان محترم خسته نباشندوسعه صدرایشان وسایرمسوولین موردتوجه وتحسین است
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    27 24
    فقط ایشون رفته بودن به این جوونها بخندند؟بعد قراره اینطوری جوونها رو برای آینده کشور حمایت کنید؟مسخرست. من که بنظرم اینها با صداقت حرف زدند. و البته دستگاه قضا حتما شرایط قضاوت رو در احادیث مرور کنند تا دیگه به حرف و ادعای جوانهای مردم نخندند. بله از مریخ نیومدن،ولی نکته اینه خودتون میگید اغتشاشگران جزو آموزش دیده های حرفه ای بوده اندکه ردی از خودشون نمیگذاشتن. فقط ترسم از اینه که اشوبگران آزاد باشند، این بازدید مضحک رو ببینند و به ریش نظام بخندند.
  • IE ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    12 9
    منتظری می گوید: "هیچ بازجویی متهم را تهدید نمی‌کند." این حرف به لحاظ عدالت اسلامی خطرناک است.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    32 28
    خدا از ر وحانی بیسواد نگذره
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      29 19
      رئیسی رو بگو که چه قدر بهش دل خوش کرده بودید
  • حسين DE ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    12 18
    احساسى قضاوت نكنيم، همه اكثريت اين افراد جوان و جزء قشر دانشجو بوده واين امكان وجود داره كه واقعا" بى گناه بوده باشند بايد صف معترضين را از صف اراذل و اوباش جدا كرد.
  • مهلا IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    16 43
    چه همشون هم برا تماشا اومده بودند دروغهای قشنگی سر هم کردن مث چی ترسیدن
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    20 27
    بالاخره چارتا کتاب گاج و قلم چی حل کردید و با سهمیه یا بی سهمیه بالاخره یه جوری سر از دانشگاه تهران در آوردید دیگه، نخبه ی خود خوانده هم شدید و خدا رو هم بنده نیستید. حضرت عباسی نخبه ی واقعی در دانشگاه تهران هفت روز هفته از 7 صبح میره تو آزمایشگاه و کتابخونه تا 12 شب کار علمی انجام میده، دیدم که میگم، مثل شما وقت اضافی نداره بیاد بیرون و سطل آشغال آتیش بزنه و خیابون رو بند بیاره.
  • DE ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    17 28
    متاسفانه با این همه پیشرفت علمی هنوز مسوولین از اطلاعات روز دنیا عقب هستند.این بانک ها و مغازه ها وخانه ها و اتوبوسها و طایرها خودشان وقتی لازم باشد خود بخود آتش میگیرند وخودروها هم اتوماتیک کج میشوند و خاموش میکنند تا راه بندان ایجاد شود.حتما بایستی این اتفاق فوق علمی را چند تا جوان بیگناه عاشق کار و کسب و خدمت به شما یاد بدهند؟ خب چرا مطالعه نمیکنید.
  • حامد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    16 14
    وای به حال ما که به جوانان مملکت خود اینگونه بی رحمانه میتازیم و آنها را با داعشی ها مقایسه میکنیم .و دولت و دست اندر کاران را که باعث و بانی این همه خونریزی ها و بگیر بگیر ها هستند را در جایگاه امامان معصوم فرض می کنیم.انهایی که چنین تصوراتی دارند یا خوابند یا در دام فتنه گران اصلی گرفتار شده اند.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    19 24
    همین وحشی ها مغازه ما و چندتا از همسایه ها را غارت زدند و به ما فحش می دادند بدتر از داعش هستند صورتشان را پوشیده بودند باید می دید چگونه با وحشی گیر و با ساطور و قمه و کلت ما را تهدید کردن اصلا کاری به بنزین اینها نبود برای غارت دزدی امده بودند حتی موبایل و حلقه ازدواج را با تهدید دزدیدند خوشبختانه ما از آنها پنهانی فیلم گرفتیم دادیم نیرو انتظامی خوشبختانه اکثر آنها را گرفتن دم نیرو انتظامی گرم. باید خسارت ما را بدهند. الان که در دام پلیس افتاده اند دروغ می گویند باید بشدت ادبشان کنند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    11 29
    معلومه سازماندهی داشتن..حتی حرفای الانشونم هماهنگ شدس و معلومه بهشون گفتن جلو خبرنگارا به هیچ وجه اعتراف نکنید....باید بزرگتراشونو معرفی کنن....
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    3 1
    اینکه شده بچه بازی وفقط بازور واینجورچیزاکاری نداره ایجادآرامش من رفیقم ازاداره به سمت منزلش میرفته که طبق راه هرروزه میرفته میافته وسط ترافیک ونه راه پیش داشته نه پس که میگه بعدازمدتی به زور باخراب کردن جایی ازاتوبان تونستن راهی پیداکنن ودقیق میشه فهمیدخیلیاروالکی دستگیرکردن نمونه اش توشلوغیای96دامادماروتومشهد11روزالکی بازداشت بوده وبعدفهمیدن نه بی گناهه واسترس الکی
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    15 40
    بنظرم بیاندازندشان زندان طولانی مدت همه هم از همین قماش باشند مطمئن باشید مدتی نمیگذرد این جماعت کفتارها گوشت هم را تکه تکه میکنند خونخوارها
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    12 36
    درود بر شرفش، بازرسی باید اینطور سرزده باشد و به حرف مسئولین خود زندان گوش نکرد و پای صحبت این جوانان نشست. احسنت. درود بر رئیسی
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    12 22
    وقتی دانش آموزی موذیانه شلوغ می کنه وبعدش دستش رو می شه محاله به کرده اش اعتراف کنه و با قیافه حق به جانب میگه آقا!!!! ما نبودیم!!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    11 8
    معمولا کسی اگر دستگیر میشه بر اساس گزارشیه که پلیس دستگیر کننده به مافوقش میده اگر گزارشی هست که دیگه لازم نیست دادستان بره احوال پرسی. اگر نیست که نمیشه هر کی دور و بر تجمعات بود بگیرین. مگه ما میدونیم کی و کجا اغتشاش و ترافیک میشه که از اونجا دوری کنیم. والا اگر گزارشی نیست پس جرمی به عینه مشاهده نشده. فکر کنین بچه خودتون تو این شرایط بوده. بدون مدرک یا شاهد دلتون رضا میده مجازات شه؟ تا کی قراره راهها رو چپه چوله بریم. هر چیزی راه و قانونی داره. من خودم صبح شنبه داشتم خانوممو میبردم بیمارستان برای زایمان. خدا خدا میکردم درگیر شلوغیها نشم. منم با اغتشاش مخالفم ولی شما هم باید حال کسی که یک و پونصد حقوق میگیره درک کنین و نگین تحمل کن ضمنا جناب مشرق، لطف کنید اگر قرار نظری را فیلتر کنید اون نظراتی باشه که توش توهین و خشونت هست. مملکت به اندازه کافی بیفرهنگی و خشونت داره. شما بیشتر نشر نکنین
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    23 0
    زمین گرده
    • منجم IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      14 25
      بله عزیزم زمین گرده و به زودی نوبت به تنبیه و ادب کردن برنامه ریزان و مشوقان و تامین کنندگان مالی این جنایتهای وحشیهای بی وطن که بدتر از داعش شهریار و فردیس و صدرای شیراز رو به آتش کشیدن میرسه.....
  • مهدی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    42 4
    من یک برنامه نویس هستم که برای خودم دارم کار میکنم. نه آمریکا و اسراییل رو میفهمم نه اصلاح طلب و اصولگرا فقط این رو میدونم که مرکز مخابرات رو آتش زدن و اینترنت هم که قطعه و من 3 روز دیگه باید یک میلیون و نیم قسط وام بدم... برادری که توی شورای امنیت ، مجلس ، دولت و... چند ده میلیون حقوق میگیری ، آیا به فکر ما بدبخت ها هم هستی که از اینترنت پول بخور و نمیر در میآریم؟؟؟ بخدا ما انسانیم ، نه دشمنیم نه منافق پدرمون در اومده زیر این همه فشار ، خدا قهرش میگیره ، نکنید !!!
  • علیرضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    13 48
    اگر آزادشان کنید خیانت کردید
  • علیرضا IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    22 29
    سعید حجاریان هم بازداشت کنید
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    12 2
    والا هرچی اینا گفتن دادستان باور نکرد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    5 36
    خود ایت الله رییسی باید میرفت
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      9 0
      رییسی ایت الله نیست
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    15 0
    همیشه مردم ضرر میکنن
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    16 31
    عجب بابا، فکر کنم من بودم همه این کارا رو کردم بقیه که بیگناهن
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    9 26
    کسی که آتش زده سوزانده مال بیت اامال را حقش است وباید بد ترین بلا سرش بیاید اما وام کسی را که بیخودی گرفته اند که از این نمونه ها زیاد است باید خیلب زود آزاد شود
  • شمه IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    6 0
    الان این افتخار هستش
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    3 24
    همه اینا منافقند و حکمشان اعدام پس قانونواجرا کنید ..مرگ بر منافقین ...۷۶۲
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    3 9
    زندانی زن نداشتیم؟همه اینا مرد هستن که
  • رضا IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    6 30
    امنیت بیشترازاینا ارزش داره بقران یه عده ای توفردیس کارهایی میکردن که اسمش نه اعتراض بود نه چیز دیگری همشون هم ناشناس بودند معلوم نبود ازکدوم محله آمده بودن درسته بامشکلات بیش ازحدزندگی میکنیم ولی خدا این امنیتو ازما نگیره
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    5 24
    الان به هر زندانی سر بزنید همه می گویند بی کناهیم عمه من این همه خرابی ببار آورده است
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    4 0
    تو عدالت هیچکس به پای امام علی ع نمیرسه
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    3 6
    اين داعشيان وطني رو هر چه سريع تر اعدام كنيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس