کد خبر 1012494
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
اغتشاش

حضور و بصیرت مردم انقلابی کشورمان، برنامه‌ریزی فتنه‌گران داخلی و خارجی را با شکست سنگینی مواجه کرد.

به گزارش مشرق، از هفته گذشته و در پی افزایش قیمت بنزین، برخی شهرهای ایران در تب‌ و تاب اعتراض افتادند. به گفته سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «در کمتر از ۱۰۰ شهر از ۷۵۰ شهر کشور، شاهد اغتشاشات بودیم» که البته «در ۲۴ ساعت اول و ۷۲ ساعت این ناآرامی‌ها جمع شد.»

بیشتر بخوانید:

اختصاص بازپرسان ویژه برای بازجویی از متهمان خاص اغتشاشات

دستگیری ۱۰۰ نفر از لیدرهای اغتشاشات توسط سپاه پاسداران

حماسه ملت از «آبان» به «آذر» رسید


دستگیری سرشاخه‌های اغتشاش در ۴ استان


وی در حاشیه یادواره ۱۶۶ شهید شهرستان مرزی آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه جریان وابسته به سلطنت‌طلبان، سازمان منافقین خلق و سرویس‌های اطلاعاتی عربی- غربی در ایجاد اغتشاشات نقش داشتند، اظهار داشت: در استان‌های البرز، شیراز، تهران و خوزستان سرشاخه‌های ایجاد کننده ناآرامی و اغتشاشات که با سرویس‌های امنیتی بیگانه در ارتباط بودند، توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر شده‌اند.


سردار فدوی:  آشوب ۴۸ ساعته جمع شد


البته سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه هم با بیان اینکه «آشوب‌های اخیر در کشور کار مردم نبود» و «جبهه باطل هیچ‌گاه نتوانسته بر انقلاب اسلامی پیروز شود» گفت: «در همین حوادث اخیر ۴۸ ساعته اغتشاشات جمع شد، یعنی از بعدازظهر روز شنبه که شروع شد ۴۸ ساعت بعد این اغتشاشات تمام شد. این درحالی بود که در روز اول ۲۸ استان و ۱۰۰ محله و شهر درگیر این موضوع بودند.»


سردار فدوی با بیان اینکه «بنده با فرماندهان سپاه برخی شهرها که صحبت می‌کردم در برخی مواقع این اغتشاشات انسان را یاد کربلای ۴ می‌انداخت.» ادامه داد: «ما به‌واقع ۴۸ ساعت جنگیدیم.»


عصبانیت آمریکا  از پایان اغتشاشات ایران


جانشین فرمانده کل سپاه افزود: «بر اساس اطلاعات دریافتی‌مان آمریکایی‌ها از اینکه اغتشاشات ایران ظرف ۴۸ ساعت جمع‌ و جور شد دیوانه شده‌اند و از اینکه در ایران دیگر آشوبی نیست ناراحتند.»


این فتنه، فتنه دیگری بود


سردار آبنوش، فرمانده عملیات سازمان بسیج مستضعفین هم که در یادواره ۵۲ شهید مسجد علی بن ابیطالب(ع) شهر همدان سخنرانی می‌کرد نکات قابل‌توجهی را از پشت پرده اغتشاشات اخیر مطرح کرد.


او با بیان اینکه «این فتنه، فتنه دیگری بود و فقط خدا ما را نجات داد» گفت: «با بازجویی‌ها اطلاعات زیادی به دست آورده‌ایم» و از «اسرائیل تا آمریکا و عربستان معجون درهمی ‌شکل ‌گرفته بود؛ منتظر یک جرقه بودند تا کشور را نابود کنند.»


فرمانده عملیات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه «کشتار نصف ایران را در نظر گرفته بودند» اظهار داشت: «کیف‌هایی داشتند که وسایل آنها را تابه‌حال ندیده بودیم؛ هوابرش‌ها و قیچی‌هایی که سخت‌ترین قفل‌ها را می‌بریدند» و «هر جا که وارد می‌شدند بلافاصله آتش زده و غارت می‌کردند»


دستگیری عامل انسداد بزرگراه امام علی(ع)؛ بازنشسته سفارت ایران  در کشور دانمارک!


غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه نیز از بازداشت عامل انسداد بزرگراه امام علی(ع) خبر داد و گفت: «این متهم بازنشسته سفارت ایران در کشور دانمارک بوده است.»


وی افزود: از بازرسی در منزل وی تجهیزات مربوط به جاسوسی و دیگر تجهیزات الکترونیکی کشف شده است.


دستگیری عوامل مسلح انسداد جاده دماوند به بومهن و فیروزکوه


خبرگزاری دانا هم خبر داد که «اعضای مسلح گروهک‌های ضدانقلاب (ازجمله کومله) با آمادگی شلیک به مردم که در هفته گذشته اقدام به انسداد مسیر دماوند-  فیروزکوه و دماوند-  بومهن کرده بودند بازداشت شدند.»


اینترنت وصل شد


از ابتدای هفته گذشته با تصویب شورای امنیت و به منظور ایجاد محدودیت در برابر سوءاستفاده اغتشاشگران، دسترسی به شبکه‌های پیام‌رسان خارجی قطع شده بود اما وب‌سایت‌های داخلی ازجمله سایت بانک‌ها و ادارات دولتی، خبرگزاری‌های داخلی و ظاهراً تمامی ‌وب‌سایت‌هایی که از سرورهای داخلی بهره می‌بردند، قابل ‌دسترس بودند که از روز پنج‌شنبه امکان دسترسی به شبکه‌های پیام‌رسان نیز در برخی از نقاط کشور برقرار شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران و بنا بر گزارش‌های دریافتی، قطعی اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در هرمزگان، کرمانشاه، مرکزی، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر و بخش‌هایی از تهران برطرف شده و شبکه‌های پیام‌رسان خارجی نظیر «واتس‌آپ» و «اینستاگرام» نیز در دسترس قرار گرفته‌اند.


نقش «سیا» در آشوب‌ها


دنیل مک‌آدامز، مدیرعامل اندیشکده آمریکایی «ران پال» سه‌شنبه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه «آر.تی» گفت: «ناآرامی‌ها و آشوب‌های اخیر در ایران صرفاً اعتراضاتی ناشی از افزایش قیمت سوخت نیست، بلکه آشوب‌هایی است که از الگوهای آشنای آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) پیروی می‌کند.»


وی افزود: «فکر می‌کنم این نوع از ناآرامی ‌بیشتر حاصل عملکرد مرکز مأموریت ایران [در سیا] است که توسط دولت [دونالد] ‌ترامپ راه‌اندازی شده است. اگر به یاد داشته باشید، پارسال، «مایکل دی‌آندریا» مسئول این کار شد. او یک افسر سیا است که به آیت‌الله مایک معروف است.» به گزارش فارس، مشاور «ران پال» سناتور سابق آمریکایی با بیان اینکه «دی‌آندریا» شخصاً هم با ایران خصومت دارد و در گذشته هم برای ایجاد ناآرامی ‌در ایران تلاش کرده، در مورد اختیارات وی برای تحقق این مأموریت، گفت: «عملاًً کلیدهای پادشاهی را به او داده‌اند و گفته‌اند هر کاری که لازم است را به هر قیمتی که شده انجام بده و ایران را بی‌ثبات کن. ما باید [نظام ایران را] سرنگون کنیم.» حضور و بصیرت مردم انقلابی کشورمان در حمایت از نظام و رهبری و محکومیت اغتشاشات اخیر، برنامه‌ریزی فتنه‌گران داخلی و خارجی را با شکست سنگینی مواجه کرد و در سراسر کشور در محکومیت ‌اشرار و آشوبگران و حمایت از انقلاب و رهبری موجی از راه‌پیمایی‌ها به راه افتاد اما همچنان حمایت و جانب‌داری مقامات آمریکایی و اروپایی از اقدامات و تحرکات اغتشاشگران ادامه دارد.


 آمریکایی‌ها از پایان آشوب‌ها در ایران به حدی عصبانی‌اند که رئیس‌جمهور، معاون، وزیر خارجه، سخنگو و دیگر مقامات آمریکایی همگی دست به توییت شده و در اظهاراتی مداخله‌جویانه حتی به زبان فارسی! سعی می‌کنند افکار عمومی ‌را به آشوب و اغتشاش تحریک و تهییج کنند.


ترامپ: ایران بی‌ثبات شده!


رئیس‌جمهوری آمریکا هم وقتی دید که اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه و دیگر مقامات آمریکایی مورد انتقاد دیگران به‌ویژه روس‌ها قرار گرفته است دست به توییت شد و مدعی شد: «ایران آن‌قدر بی‌ثبات شده که رژیم، کل سیستم اینترنت را خاموش کرده تا مردم بزرگ ایران نتوانند از خشونت عظیمی‌ که در کشورشان رخ می‌دهد، حرف بزنند. آنها فکر کرده‌اند جهان از مرگ و مصیبتی که رژیم ایران باعث آن شده، خبردار نمی‌شود.»


پمپئو در توییت فارسی: عکس و ویدئو بفرستید!


البته اوج حقارت و عجز و ناله آمریکا را می‌توان در پیام توییتری پمپئو به زبان فارسی دید که می‌گوید «با تلگرام برای ما فیلم و عکس بفرستید!»


وزیر خارجه آمریکا روز گذشته دوباره در اظهاراتی مداخله‌جویانه از مردم ایران خواست تصاویر و مطالب مربوط به اعتراضات را برای او ارسال کنند. وی در این توییت نوشت: «معترضان شجاع ایران! ویدئوها، عکس‌ها و اطلاعات خود پیرامون سرکوب اعتراض‌ها توسط رژیم ایران برای ما بفرستید. ایالات‌متحده آزار معترضان را علنی و محکوم خواهد کرد. با ما از طریق تلگرام تماس بگیرید.»


بعد از او، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در پیامی ‌توییتری خطاب به مردم ایران گفت: «به ارسال ویدئو ادامه دهید؛ ما شما را می‌بینیم و صدایتان را می‌شنویم.»


در ادامه سیاست‌های ضدایرانی آمریکا، آذری جهرمی را تحریم کرد


در ادامه سیاست‌های خصمانه غربی‌ها علیه کشورمان، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری‌ آمریکا از تحریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران خبر داد. به گزارش ایسنا، سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز جمعه از اضافه شدن نام محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران به لیست تحریم‌های این کشور خبر داد. توییتر این وزارتخانه نیز علت تحریم آذری جهرمی را سانسور اینترنتی در ایران خواند.


مایک پنس: مردم آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده‌اند


مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه در پیامی ‌در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «پیام ایالات‌متحده روشن است؛ مردم آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده‌اند.»


پیش‌تر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز از این ناآرامی‌ها اعلام حمایت کرده و خواستار ادامه آن شده بود.


برایان هوک: از اعتراض‌ها در ایران  بسیار خشنودیم


«برایان هوک، نماینده دولت آمریکا در امور ایران روز پنج‌شنبه ضمن ابراز خرسندی از اغتشاشات در ایران گفت واشنگتن کارزار فشار حداکثری علیه ایران را ادامه خواهد داد.


هوک در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت: «از اعتراض‌هایی که در ایران به وقوع پیوسته‌اند بسیار خشنودیم.»


وی اضافه کرد: «وقتی من در این سمت قرار گرفتم فناوری‌هایی را در اختیار مردم ایران قرار دادیم تا بتوانند در جریان اعتراضات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ما راه‌های میان‌بر زدن اینترنت را هم به مردم ایران نشان دادیم. حکومت ایران اینترنت را قطع کرد، چون نمی‌خواهد دنیا ببیند مردمش دارند ضدش اعتراض می‌کنند.»


هوک: ابزارهای اغتشاش را ما فراهم کردیم


نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ادامه تصریح کرد در جریان ناآرامی‌های اخیر عده‌ای از ابزارهایی که آمریکا فراهم کرده استفاده کرده‌اند.


او گفت: «این میان‌برهایی که ما در اختیار ایرانی‌ها قرار دادیم به بعضی از ایرانی‌ها امکان داد بتوانند از این ابزار ارتباطی استفاده کنند و دیدیم که ده‌ها هزار ایرانی از این ابزار میان‌بر استفاده کردند: ابزاری که ما در طول یک سال و نیم گذشته کارگزاری کردیم و این اجازه داد که معترضان بتوانند حتی در زمان قطع اینترنت توسط حکومت با هم ارتباط برقرار کنند.»


برایان هوک گفت: «ما بسیار از نحوه ایستادنمان در کنار مردم ایران خرسند هستیم.» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت که ‌ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار با مایک پمپئو درباره ایران جلسه داشته است.هوک در ادامه سخنانش گفت: «ما به کارزار فشار حداکثری خودمان ادامه می‌دهیم. این فشارهای ما است که باعث شده این حکومت با دو سوم کسر بودجه مواجه شود.»


اعتراف بی‌بی‌سی به سازمان‌دهی چندساله


امیرحسین اعتمادی، ضدانقلاب خارج‌نشین و عضو سازمان دانش ‌آموختگان لیبرال ایران در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اعتراضات اخیر ایران هم رهبر ملی دارد و هم فرمانده میدانی؛ دو- سه سال است برای این اعتراضات سازمان‌دهی و شبکه‌سازی و حتی شعارنویسی شده است.»


ایندیپندنت: حمایت ‌ترامپ، صادقانه نیست


ایندیپندنت در تحلیلی به بررسی جریان اعتراض‌ها در ایران پرداخت و نوشت: «دولت ‌ترامپ در حالی از همراهی و کمک به مردم ایران سخن می‌گوید که با تحریم داروها و بانک‌ها برای نقل ‌و انتقال مالی دقیقاًً جان مردم ایران و بیماران را درخطر انداخته است.»


ایندیپندنت نوشت: «وقتی دولت ‌ترامپ می‌گوید از مردم ایران حمایت می‌کند، به‌نظر می‌رسد که این ادعا صادقانه و معتبر نیست. درست است که اعتراض‌های اخیر به دنبال افزایش قیمت بنزین اتفاق افتاده است اما نقش مهم آمریکا در مشکلات اقتصادی ایران و بالا رفتن قیمت بنزین را نباید نادیده گرفت.»


گفتنی است در هفته گذشته مایک پمپئو و چند تن از مقامات وزارت خارجه آمریکا (مانند مورگان اورتاگوس، سخنگو/ لن خودورکوفسکی، مشاور و...) و چند تن از سناتورهای عضو کنگره (ریک اسکات، راجر ویکر، مارکو روبیو، ادوارد مارکی و...) و همچنین برایان هوک در صفحات شخصی خود در فضای مجازی و همچنین در پیام‌های جداگانه از اغتشاشات و آشوبگران در داخل ایران حمایت کردند.


حمایت دوباره آلمان از آشوبگران در ایران


البته آلمان هم روز پنج‌شنبه بار دیگر از آشوبگران در ایران حمایت کرد و مدعی شد تهران برای فرونشاندن «اعتراضات» به «اقدامات نامتناسب» متوسل شده است.


به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفته است: «حق اعتراض مسالمت‌آمیز باید حفظ شود.»


مایا کوچیانچیک، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در سخنانی به حمایت از اغتشاشگران پرداخت و اظهار داشت: «مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایران باید از طریق گفت‌وگو حل شود. ما انتظار داریم اعتراض‌ها مسالمت‌آمیز باشد چرا که هرگونه خشونت غیرقابل قبول است. نیروهای دولتی در برخورد با معترضان حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند.»


مسکو: از ادعای آمریکا «مبهوت» شدیم


اما از سوی دیگر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در واکنش به ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر حمایت از مردم ایران گفت، واشنگتن عامل اغلب مشکلات کنونی ملت ایران است. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت:  «[ادعاهای پمپئو] ما را مبهوت کرد، زیرا بیشتر چیزهایی که موجب جرقه خوردن نارضایتی‌ها و رویه‌های دیگر در ایران شده است، اقداماتی است که خود آمریکا علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرده است».


بعیدی‌نژاد خبر داد شکایت ایران از شبکه‌های ضدانقلاب


شایان ذکر است پس از آنکه سفیر سوئیس در ایران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران به وی ابلاغ شد، روز گذشته حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در لندن هم از شکایت ایران از شبکه‌های ضدانقلاب خبر داد و در توییتر خود نوشت: «سفارت کشورمان در لندن در نامه رسمی‌ به نهاد نظارت بر شبکه‌های تصویری در انگلیس (آفکام)، از شبکه‌های معاند فارسی‌زبان همچون BBC فارسی، ایران اینترنشنال و من و تو، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی ایران شکایت کرد.»


گفتنی است روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران را مورد تحریم قرار داده است. بهانه این تحریم محدودیت‌های اعمال شده در دسترسی به برخی سایت‌های خارجی است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • الناز IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    17 16
    خودتونو به ندیدن و نشنیدن نزنید . و افتخار بسرکوب نکنید . خیلی ها معترضن .
    • ایرانی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      8 1
      الناز خانم خود شما باید چشمها و گوشهایتان رو باز کنین تا ببینین معترض واقعی مثل قوم مغول به مغازه ها و بانکها و دارو ندار مردم حمله نمیکنه و آتیش نمیزنه و شلیک نمیکنه! این عملیات هماهنگ شده کثیف نه تنها کمکی به رفع مشکلات نکرده و نمیکنه بلکه نوعی افتخار به وطن فروشی و آب به آسیاب دشمنان ایران ریختن هست. آخه کدوم ایرانی با شرفی بخاطر 500 تومن گرون شدن بنزین (که به نظر اکثر کارشناسان اقتصادی کار بسیار بجایی بود اما بد اعمال شد) میریزه تو خیابون آدم میکشه و قرآن کریم میسوزونه؟؟؟؟!!! آدم از حماقت و وحشیگری برخی واقعا تعجب میکنه که چطور برای مثلا ارزون شدن، همین اقتصاد مشکل دار رو به آتش کشیدند و به این وحشیگری که با دستور و برنامه ریزی بیگانگان انجام شد افتخار هم میکنن!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس