کد خبر 1012131
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
«نه» محکم شیراز به آشوبگران/مسئولان به فکر معیشت مردم باشند

مردم شیراز در قالب اقشار گوناگون با حضور در خیابان‌های این شهر، ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر، خواستار توجه بیشتر مسئولان به وضعیت معیشتی و اقتصادی شدند.

به گزارش مشرق، مردم این شهر صبح امروز با حضور یکپارچه در خیابان‌ها علیه اغتشاشات اخیر و آشوبگرانی که به بهانه افزایش قیمت بنزین، خسارت‌های میلیاردی به شهر وارد کردند، راهپیمایی کرده و ضمن محکوم کردن این حرکات مشکوک و ساختارشکنانه، خواستار توجه بیشتر مسئولان به وضعیت معیشتی خود شدند.

ببینید:

در این راهپیمایی که از چهارراه 15 خرداد شیراز و با حضور اقشار مختلف مردم شکل‌گرفته بود، مردم با سردادن شعار وحدت و همدلی، راه خود را از آشوب گران جدا کرده و با شعار «این‌همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بسیجیه» و... همچنان خود را به تبعیت از ولایت‌فقیه و آرمان‌های انقلاب وفادار نشان دادند.

از سوی دیگر برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون‌هایی همچون «تورم و گرانی، جواب بده روحانی»، «وظیفه هر دولت، شفافیت با ملت»، «اصلاح اقتصادی با شوک دادن همیشه» و... خواستار مبارزه با گرانی و توجه بیشتر مسئولان دولت به وضعیت معیشتی مردم بودند.

یکی از راهپیمایان که خود را علی محبتی و دانشجو معرفی می‌کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: مردم در این راهپیمایی حضور پیدا کردند تا به دشمنان این آب‌وخاک نشان دهند که در درجه نخست حفظ امنیت و یکپارچگی کشور برای آن‌ها خط قرمز است.

وی افزود: هرچند که برخی در قالب معترض آسیب‌های بسیاری به کشور وارد کرده و موجبات خوشحالی معاندان را فراهم کردند اما دشمنان بدانند که ما همچون خودشان این اندک افراد فریب‌خورده را نیز سر جای خودخواهیم نشاند.

این دانشجو همچنین گفت: درعین‌حال ما از دولت و مسئولان مطالبه جدی داریم و از آن‌ها می‌خواهیم که درآمد حاصل از افزایش قیمت سوخت و دیگر حامل‌های انرژی صرف معیشت و رفاه بیشتر مردم شود و قطعاً ما به‌عنوان قشر دانشگاهی، بر این امر نظارت خواهیم داشت.

مشاهدات خبرنگار ما از راهپیمایی امروز نیز نشان می‌دهد که مردم باوجود نارضایتی از وضعیت معیشتی و نگرانی از اینکه افزایش قیمت بنزین، موجب گرانی سایر کالاها خواهد شد، بازهم در مقابل معاندان و دشمنان این سرزمین که چیزی جز ناامنی و آشوب نمی‌خواهند، وحدت نظر داشتند.

دراین‌بین برخی با سردادن شعارهایی نظیر «اصلاح اقتصادی با شوک دادن همیشه» و...، توجه دولت‌مردان را به وضعیت اقتصادی مردم معطوف می‌کردند.

خانم کریمی از راهپیمایان امروز که خود را کارمند یکی از ادارات معرفی می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: مردم در ادوار مختلف نشان داده‌اند که به‌نظام و انقلاب وفادار هستند اما متأسفانه برخی از مسئولان با عملکرد ضعیف خود، همواره موجبات ناامیدی را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: شما سیل این جمعیت را مشاهده کنید که علاقه‌مند به کشور خود هستند وگرنه در اینجا حاضر نمی‌شدند اما همین مردم مطالباتی دارند که باید از سوی کارگزاران نظام شنیده‌شده و در راستای بهبود وضعیت زندگی آن‌ها اقدام شود.

کریمی خاطرنشان کرد: حضور ما در این راهپیمایی محکوم کردن اغتشاش و فتنه‌گری و لبیک به رهبر انقلاب است اما همین‌جا هم به مسئولان ضعیف و کسانی که تنها به فکر منافع شخصی خود هستند، اعلام می‌کنیم که همین مردم انقلابی روزی سراغ شما هم خواهند آمد و حقوق خود را مطالبه می‌کنند.

کریمی ادامه داد: ما اعتقادداریم که مدیریت کشور باید دست مدیران انقلابی باشد؛ کسانی که نگاهشان به رونق تولید داخلی است نه اینکه دست روی دست بگذارند که اروپا یا آمریکا برای ما چه خواهد کرد.

از خانم کریمی خداحافظی کردیم. صف راهپیمایان همچنان با شعارهایی نظیر «آشوبگر بی‌ریشه، شیراز دمشق همیشه» انزجار خود را از فتنه گران و آشوب گران اعلام می‌کنند و جلو می‌روند.

سلیمانی از اساتید دانشگاه با ما همراه می‌شود. وی می‌گوید: استکبار معمولاً با استفاده از عناصر خودفروخته و بی‌بصیرت اهداف شوم خود را در کشورها دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: با نگاهی به 20 ساله اخیر و آشوب‌های منطقه خاورمیانه در عراق، سوریه، افغانستان و... به‌خوبی درمی‌یابیم که رد پای آمریکا و هم‌کیشانش تا چه حد در این فتنه‌ها تأثیرگذار بوده است. آن‌ها هرگز خواهان صلح و ثبات در منطقه نیستند چراکه غارت منابع کشورها، با ایجاد آشوب و هرج‌ومرج به دست می‌آید.

این استاد دانشگاه با انتقاد از عدم مدیریت صحیح دولت در مسائل اقتصادی نیز گفت: جدا از آشوب فتنه گران و بدخواهی معاندان نظام، ناکارآمدی برخی مسئولان نیز در عدم مدیریت مسائل اقتصادی بر آتش فتنه‌ها خواهد افزود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مردم مملکت و نظام خود را دوست دارند اما درعین‌حال خواهان عدالت و توزیع عادلانه ثروت ملی نیز هستند که این وظیفه مهم بر عهده مسئولان است. البته باید گفت که انتخاب مسئولان شایسته نیز یک بعد قضیه است که آن بر عهده خود مردم است.

 پس راهپیمایی مردم از مسیرهای تعیین‌شده و سخنرانی، بیانیه 8 ماده‌ای راهپیمایان قرائت شد.

در این بیانیه ضمن تشکر از مردم قدردان و همیشه درصحنه شیراز، بر تبعیت از ولایت‌فقیه و منویات رهبر معظم انقلاب، حفظ وحدت و انسجام ملی، مبارزه با رانت و اختلاس و حمایت از دستگاه قضا در مقابله با مفسدان اقتصادی، برخورد قاطع با آشوبگران، مدیریت کارآمد در ایجاد شفافیت و... تأکید شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ولقد کتنبا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون (سوره انبیا- آیه 105)

 مصوبه اخیر سران سه قوه نکاتی را در بر دارد که هوشیاری مردم وآگاهی آحاد ملت را می طلبد تا مطالبات مردم سبب فرصت سازی برای دشمنان قسم‌خورده ملت ایران نگردد و موجب خسارت زدن بر اموال عمومی وخصوصی و نیز تعطیلی بازار و اختلال در کسب روزی در کسبه ورانندگان و سایر اقشار جامعه نگردد که خسارت زنندگان از مردم جدا هستند.

همچنان که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی فرمودند: آتش زدن به فلان بانک، این کار مردم نیست، این کار اشرار است، این را باید توجّه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسانهای ناباب وارد میدان میشوند، گاهی بعضی از جوانها هم از روی هیجان با اینها همراهی میکنند و این‌جور مفاسد را به بار می‌آورند.

 مردم ولایتمدار و انقلابی شیراز با بیان اینکه حقیقتاً نگران بوجود آمدن مشکلات اقتصادی بیشتر هستند، اعلام می دارند:

1- ملت شریف ایران برای حفظ دستاوردها و آرمانهای انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده و از هر کوششی برای حراست از این ارزش ها دریغ نخواهند نمود.

2- مردم سرافراز شیراز آگاه هستند که فتنه اخیر و اغتشاشات به وجود آمده، ریشه در دشمنی استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا دارد و هر گونه مداخله در امور داخلی کشور را توسط بیگانگان محکوم می نماید.

3- سران سه قوه باید مراقب باشند تا گرانی های افسار گسیخته به بهانه افزایش قیمت سوخت بر سایر اجناس غلبه نکند، چرا که مردم گله مند ونگران هستند.

4- از قوه قضائیه و دادگستری کل استان فارس انتظار می رود تا با مراقبت از حقوق شهروندی و کرامت مردم در برابر هر گونه تعرض به اموال عمومی و خصوصی، در مورد اشرار، نفوذی ها و ضد انقلاب که با اقدامات خرابکارانه در مسیر دشمن قدم بر میدارند و ا منیت مردم و جامعه را هدف گرفته اند، با قاطعیت برخورد قانونی نماید وگزارش اقدامات را به سمع ونظر مردم برسانند.

5- نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بدانند که باید با قاطعیت و به دور از هر گونه سیاسی کاری و محافظه کاری در بین مردم، دانشگاه ها، مساجد، بازار و محافل حضور داشته و سخنان مردم را شنیده و از طریق مجامع قانونی مسائل ومشکلات آنان را پیگیری نمایند.

6- ملت رشید و سرافراز شیراز رمز پیشبرد اهدف انقلاب اسلامی و به چالش کشیدن نظام سلطه و استکبار را در وحدت کلمه و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی دانسته وبا تمام وجود به وصیت نورانی و جاوادانه خمینی کبیر (ره) که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد عمل کرده و اجازه نخواهد داد پیوند مستحکم بین امام وامت ذره ای با خدشه مواجه شود.

7- ملت شریف شیراز از اقدامات به موقع و سریع نیروی های انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و بسیج سرافراز تشکر نموده و خواستار مراقبت هرچه بیشتر برای تامین امنیت عمومی و مهار شرارت مهره های استکبار بوده و برخورد قاطع و قانونی این عزیزان را در خاموش کردن فتنه اخیر تائید می نماید.

8- ما راهپیمایان با تاکید بر کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه، امنیّت از مهم‌ترین و مؤثّرترین عوامل مورد نیاز یک جامعه است و اگر امنیّت در یک جامعه‌ای نباشد، در آن جامعه هیچ کار درست و مثبتی نمیشود انجام داد و اگر کشور مورد تهدید دشمنان قرار گرفت، نه کار علمی و تحقیقی در آن کشور میشود درست انجام داد، نه فعّالیّت اقتصادی میشود انجام داد، نه کار فکری و فرهنگی میشود انجام داد، لذا ضمن تاکید بر توجه به رونق تولید، حمایت از کارآفرینان، تولید کنندگان و صنعت داخلی بر استمرار تلاش مسئولان برای خودکفایی و رونق اقتصاد داخلی بدون چشم داشت به بیگانگان تاکید می نماییم.

یادآور می شود در پی اعلام قیمت جدید بنزین در شامگاه جمعه 24 آبان ماه از سوی دولت، در چند روز اخیر شهر شیراز همچون سایر نقاط کشور شاهد اعتراضاتی به این موضوع بود که بلافاصله این اعتراضات تبدیل به اغتشاشاتی فراگیر شد.

در این اغتشاشات به ساختمان های اداری، بانک ها، فضای شهری، اتومبیل های شخصی و ... آسیب جدی وارد آمد و اغتشاش گران با آتش کشیدن اموال عمومی در پی ایجاد آشوب گسترده بودند که با تدابیر نیروهای امنیتی و دستگیری و اعتراف لیدرهای این آشوب، فضای شهر رو به آرامش رفت.

مردم همیشه در صحنه شیراز امروز با حضور در این راهپیمایی ضمن محکوم کردن حرکت شنیع و ضد انسانی آشوبگران، از مسوولان دولت خواستند تا با مدیریت صحیح خود، مشکلات ناشی از گرانی را به حداقل رسانده و وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • امید SE ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    38 18
    آفرین بر مردم شیراز. خدا پشت و پناهتان
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    15 17
    برای تنبیه و مجازات اغتشاشگران مزدور چه فکری شده است ؟! ... این نکته بسیار مهمی است
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    20 3
    ببینم تدبیر دولت برای مقابله با گرونی اجناس و افزایش نرخ حمل و نقل چیه
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    12 9
    به زبان راحتتر ...ملت ایران به آشوبگرها و حامیان داخلی و خارجی آنها
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    7 5
    آخریش خیلی درسته.... حاصل انتخابه!
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      1 2
      کدام تحریم حاصل انتخاب و وعده انتخاباته؟
  • منصور IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    6 5
    با عشق به رهبرعارف وفرزانه مان تکیه کنیم تا ازسیلاب فتنه وآشوب گذر کنیم در برهه ای از زمان هستیم که دنیا روبروی ماست اما اگر دل در گرو رهنمودهای رهبرمان بگذاریم به سلامت به مقصد خواهیم رسید.لبیک یا سید علی
  • سید از شیراز IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    5 1
    سلام چرا نظر من را منتشر نکردید؟ مگر چه ایرادی داشت؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس