مایک پمپئو نمایه

دولت آمریکا قصد دارد مواضع خود درباره شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری را به نفع این رژیم تغییر دهد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا احتمالاً روز دوشنبه نرم شدن مواضع دولت این کشور درباره شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی کرانه باختری را اعلام خواهد کرد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس که این خبر را گزارش داده آن را جدیدترین اقدام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در جهت تضعیف تلاش‌های فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشوری مستقل دانسته است. 

بیشتر بخوانید:

دانشجویان «هاروارد» محل سخنرانی دیپلمات صهیونیست را ترک کردند +عکس و فیلم

طبق این گزارش، پامپئو قصد دارد یک سند حقوقی وزارت خارجه آمریکا مربوط به سال ۱۹۷۸ در این باره را لغو کند. این سند شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را با قوانین بین‌المللی ناسازگار می‌داند. 

آسوشیتدپرس می‌گوید این اقدام احتمالاً خشم فلسطینی‌ها را همراه خواهد داشت و آمریکا را با کشورهایی که از راهکار دو دولتی حمایت می‌کنند در تقابل قرار خواهد داد. 

پیش‌نویس سخنان پامپئو که به رویت آسوشیتدپرس رسیده نشان می‌دهد دولت آمریکا این سند را که مبنای مخالفت آمریکا با گسترش شهرک‌سازی‌ها بوده نوعی اقدام انحرافی می‌داند و معتقد است که سوالات حقوقی درباره این مسئله باید در دادگاه‌های اسرائیلی مورد رسیدگی قرار گیرند. 

در این پیش‌نویس آمده است: «اینکه این شهرک‌سازی‌ها مغایر با قوانین بین‌المللی خوانده شده‌اند کمکی به صلح نکرده است. واقعیت دشوار است که این درگیری‌ها هرگز راه حل قضائی نخواهند داشت و جدل‌ها بر سر اینکه چه کسی از منظر قوانین بین‌الملل درست یا غلط می‌گوید موجب صلح نخواهد شد.»

دولت آمریکا در راستای تضعیف تلاش فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشوری مستقل تا به حال بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است. واشنگتن همچنین دفاتر دیپلماتیک فلسطین را در واشنگتن تعطیل کرده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد US ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    0 0
    رشوه به صهیونیست ها برای فرار از استیضاح!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس