کد خبر 1011018
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
بنزین نمایه

افزایش قیمت بنزین و بازگشت به سهمیه‌بندی آن هم به‌صورت آنی و یک‌شبه بهترین خوراک برای جوسازی رسانه‌های بیگانه و معاند بود.

به گزارش مشرق، در کنار گلایه‌ها و اعتراض‌های مردم متاسفانه برخی جریان‌های آشنا و انحرافی دست به اغتشاش و وارد کردن خسارت به بیت‌المال زدند که تصاویر و فیلم‌های این قبیل اقدام‌ها به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و از طرفی گسترش تصاویر و فیلم‌های افراد معلوم‌الحال نیز موجب ایجاد رعب و وحشت و سردرگمی سایر افراد جامعه گردید.

بیشتر بخوانید:

تحلیلی بر سخنان رهبر انقلاب درباره موضوع بنزین


علاوه بر این شبکه‌های معاند و بیگانه با موج‌سواری بر این تصاویر و فیلم‌ها رفتارهای دروغین خود را تکرار کردند و با تقطیع کردن و پیوست دادن آنها به تصاویر و فیلم‌های اغتشاش‌های سال ۸۸ و ۹۶ سعی کردند تا جو جامعه را ملتهب و خارج از کنترل جلوه دهند که در این جهت نیز اتاق فکرها شروع به فعالیت ویژه و تولید محتوا نمودند که برآیند این اقدام‌ها در فضای مجازی ظاهر شد.


متاسفانه به مانند اتفاق‌های گذشته این فضای مجازی بود که توانست این بار هم مهمترین و کاربردی‌ترین ابزار نفوذ جریان‌های معاند و بیگانه به افکار و رفتارهای افراد جامعه باشد؛ ابزاری که رهبر معظم انقلاب چندی پیش و در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام‌حسین(ع) از آن به عنوان یک ابزار مهم یاد کرده بودند.


تاکید رهبر معظم انقلاب بر فضای مجازی مسبوق به سابقه است و این تاکیدها و بیانات را مکرراً در مطالب گوناگون به گوش مدیران و مسئولان رسانده‌ایم، اما وقوع اغتشاش‌های اخیر در سایه برخی اعتراض‌ها و گسترش تصاویر و فیلم‌ها در فضای مجازی زنگ خطر دیگری است که لزوم توجه به مدیریت فضای مجازی را بیش از پیش مشخص می‌کند.


از سویی به دلیل بی‌تدبیری دولت تدبیر و امید و در سایه بی‌توجهی وزارت ارتباطات به شبکه‌های اجتماعی بومی، در وقایع اخیر برای مهار جوسازی‌ها و ملتهب نشدن فضای جامعه که توسط شبکه‌های اجتماعی بیگانه در حال انجام بود، ناچار تصمیم به قطع اینترنت گرفته شد؛ قطع اینترنت سبب شد تا برخی از مردم، سازمان‌ها و خبرگزاری‌ها پاسوز مدیریت غلط دولت در فضای مجازی شوند.


با این شرایط باید گفت ابزاری که رهبر معظم انقلاب به آن توجه و تاکید جدی دارند همچنان در دست معاندین جمهوری اسلامی ایران است؛ شاید با این حجم از بی‌توجهی دولت به این ابزار مهم وقت آن رسیده باشد که سایر سازمان‌ها و نهادها به مسئله مدیریت فضای مجازی و در دست گرفتن این ابزار مهم ورو پیدا کنند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • رضا IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    3 1
    از كدوم اينترنت حرف ميزنى اى كيهان كذاب ؟!
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    1 7
    بیشتر باید در موردش بگوییید و بنویسید تا مردم بدانند چه خبره. و گرنه ایران سوریه خواهد شد
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    1 2
    بیشتر باید در موردش بگوییید و بنویسید تا مردم بدانند چه خبره. و گرنه ایران سوریه خواهد شد
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    1 3
    اکنون تمرکز اشرار در چهار نقطه کشور است. اول غرب تهران با محوریت عمده بهاییان. دوم شیراز، صدرا و کازرون باز هم با محوریت بهاییان و آتئیستها. خوزستان با محورت الاحوازیه و وهابیون و اصفهان و نجف آباد با محوریت باند سید مهدی هاشمی معدوم. فکر نمی کنم اگر سپاه وارد شود از پس از این چهار کانون فتنه بر نیاید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس