کد خبر 100991
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۸

بودجه جدید شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آمریکا به علت ناکارآمد بودن برنامه صدای آمریکا با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آمریکا (BBG) اخیراً دست به انتشار درخواست بودجه سال مالی 2013 خود زده که شامل یک سری تمهیدات استراتژیک برای پیشبرد مأموریت اصلی خود و رودررویی با چالش‌های محیط‌های رسانه‌ای جهان می‌باشد.

این شورا که وظیفه اصلی آن ساخت برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای مخاطبان کشورهای مخالف آمریکا از جمله روسیه، چین، ایران، و نیز دیگر کشورهای خاورمیانه، آسیای مرکزی، آسیای جنوب شرقی، اروپای شرقی، آفریقا، و آمریکای لاتین است، در بودجه درخواستی خود خواستار بیش از 720 میلیون دلار شده است که 4.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد. دلیل این کاهش بودجه تعدیل نیروهای انسانی در قسمت‌هایی چون صدای آمریکا و رادیو اروپا آزاد اعلام شده است.

این بودجه قرار است برای حمایت از اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا بکار گرفته شود تا با دست‌یابی به مخاطبان مهم در جهان ــ از کوبا گرفته تا چین ــ تأثیرات لازم را بر روی آنها بگذارد.

این شورا در نظر دارد تا پیرامون مسائلی دست به فعالیت بزند که عبارتند از: ساخت برنامه‌های تلویزیونی به صورت هفته‌ای و فعالیت‌های رسانه‌ای جدید برای مصر به منظور کنترل بیداری اسلامی و جهت‌دهی به آن؛ اضافه کردن شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای برای کشورهای آسیای مرکزی؛ و نیز افزایش و گسترش رسانه‌های اجتماعی برای تأثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطبان هدف. همچنین در این بودجه 11.6 میلیون دلار برای مقابله با فیلترینگ کشورهای هدف اختصاص داده شده است.

در بودجه سال مالی 2013 مواردی چون برنامه‌ریزی؛ کاهش و جابجایی کارکنان صدای آمریکا، رادیو اروپای آزاد، رادیو آسیای آزاد، شبکه‌های خاورمیانه، دفتر برنامه کوبا، و دفتر بین‌المللی برنامه‌های تلویزیونی؛ و نیز بازسازی عملیات‌ها در نظر گرفته شده است.

برای مطالعه بیشتر در خصوص این بودجه اینجا کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس