کدام نوشیدنی‌ها به بهبود خواب شبانه کمک می‌کند

بر اساس مطالعات اخیر، نوشیدنی هایی از جمله چای بابونه و نعناع می تواند منجر به بهبود کیفیت خواب شبانه شود.

به گزارش مشرق، بنابر توصیه کارشناسان، بزرگسالان رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال باید حداقل ۷ ساعت خواب شبانه داشته باشند و کاهش زمان خواب شبانه خطر ابتلا به افسردگی، دیابت، بیماری‌های قلبی و حتی مرگ زودرس را افزایش می‌دهد. اگرچه برای بسیاری از افراد بسیار سخت است که هفت ساعت خواب شبانه داشته باشند، با این حال مصرف برخی نوشیدنی‌ها، کیفیت خواب شبانه را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بیماری‌ها را بر اساس گروه خونی خود بشناسید

خواص پرتقال برای سلامت بدن

بر اساس یافته های اخیر مجله هلت لاین، چای بابونه یکی از این نوشیدنی‌هایی است که می تواند کیفیت خواب شبانه را افزایش دهد. مصرف ۴۰۰ میلی‌گرم از این نوع چای به مدت ۲۸ روز متوالی، کیفیت خواب را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. بابونه به رفع علائم اضطراب نیز کمک می‌کند.

چای نعناع نیز نوشیدنی قدرتمندی برای مبارزه با بی‌خوابی است. مصرف این نوشیدنی منجر به کاهش مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه می‌شود و خواب شبانه را راحت‌تر می‌کند.

مصرف شیر گرم یک ساعت قبل از خواب می تواند سطح سروتونین را که هورمون مرتبط با احساس شادی است، افزایش می‌دهد. سروتونین باعث افزایش تولید هورمون تنظیم‌کننده خواب یعنی ملاتونین نیز می‌شود.

شیر بادام نیز به دلیل داشتن مقادیر زیادی منیزیم، ملاتونین و تریپتوفان برای درمان بی‌خوابی بخصوص در افراد مسن استفاده می شود.

اسموتی موز و بادام نیز می تواند منجر به بهبود وضعیت خواب شود. موز علاوه بر تریپتوفان و منیزیم، پتاسیم زیادی دارد. پتاسیم و منیزیم ماهیچه‌ها را شل کرده و به کاهش علائم بی‌خوابی کمک می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس