علی اکبر صالحی نمایه - کراپ‌شده

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فردا با حضور بازرس آژانس، غنی سازی اورانیوم تا ۵ درصد و همچنین غنی سازی ایزوتوپ‌های پایدار در تاسیسات هسته‌ای شهید علی محمدی (فُردو) آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، علی اکبر صالحی در خصوص دستور رئیس جمهور درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، گفت: ما با هزار و ۴۴ سانتریفیوژ که در تاسیسات فُردو داریم که تحت خلاء هستند و دو آبشار سانتریفیوژها در حال چرخش است، به تشخیص سازمان انرژی اتمی دستور داده شد، تعدادی از این سانتریفیوژها که پیش از این غنی سازی اورانیوم را ۲۰ درصد و تا ۵ درصد انجام می‌دادند، فعال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

ایران قادر به طراحی سانتریفیوژ با ظرفیت 100 سو

صالحی: اکنون میزان ظرفیت تولید ما به ۸ هزار و ۶۶۰ سو رسیده/ طی ۲ ماه ۱۵ سانتریفیوژ نسل جدید راه‌اندازی شد

وی افزود: البته تصمیم گرفته شد فعلا در فُردو غنی سازی اورانیوم انجام نشود بلکه در این تاسیسات غنی سازی ایزوتوپ‌های پایدار انجام شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به توقف ذخیره سازی اورانیوم در تاسیسات فُردو بعد از برجام، گفت: ما به اندازه کافی ذخیره اورانیوم ۲۰ درصد داریم، اما چنانچه در ذخیره اورانیوم رآکتور تهران تمام شود، طبق برجام می‌توانیم ذخیره ۲۰ درصد را برای راکتور تهران تولید کنیم.

صالحی تاکید کرد: امروز  رئیس جمهور در خصوص غنی سازی اورانیوم در فُردو دستور داد و این کار از فردا در این تاسیسات آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: امروز نامه این اقدام برای آژانس بین المللی انرژی اتمی آماده شد و فردا با حضور بازرس آژانس غنی سازی اورانیوم تا ۵ درصد و همچنین غنی سازی ایزوتوپ‌های پایدار در تاسیسات هسته‌ای شهید علی محمدی (فُردو) آغاز می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    3 0
    لطفا از آقای دکتر صالحی بپرسید ساخت نیروگاه اتمی بومی 360 مگاواتی چه شد. در زمان دکتر احمدی نژاد ابتدا گفتند "طراحی مفهومی" نیروگاه 360 مگاواتی دازخوین در حال انجام است. چند سال بعد گفتند طراحی مفهومی تمام شد و مشغول طراحی تفصیلی و جزئی هستیم. اما بعد از آن دیگر هیچ خبری از ساخت نیروگاه 360 مگاواتی بومی دارخوین منتشر نشد. آیا اصلاح طلبان این نیروگاه اتمی را با قطع بودجه پیش هواپیمای جت مسافربری 100 نفره فرستادند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس