کد خبر 1003326
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
شکوری راد

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: برداشت من این است که محمدرضا عارف سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نمی‌شود.

به گزارش مشرق، علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه 29 مهر) طی سخنانی اظهار داشت: حزب اتحاد بیش از 4 سال است که آغاز به کار کرده و در آستانه پنجمین کنگره حزبی خود قرار دارد.  

وی افزود: حزب اتحاد در طی این 4 سال در 30 مرکز استان شعب خود را تشکیل داده است. حزب اتحاد همچنین عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است و در قالب این دو شورا با دیگر احزاب اصلاح طلب تعامل و همکاری دارد. 

شکوری راد در پاسخ به سوالی درباره میزان رضایت حزب اتحاد ملت از لیست امید مجلس گفت: در حال حاضر بر اساس معیارهایی در حال ارزیابی عملکرد اعضای لیست امید هستیم. البته در ارزیابی‌ها نمایندگان تهران از وضعیت بهتری از مجموع نمایندگان کشور برخوردار بودند و حضور آنها کمک شایانی در برآورده کردن نظر اصلاح طلبان و شنیده شدن صدای مردم در مجلس داشته است. 

بیشتر بخوانید:

پشیمانی اصلاح طلبان از ائتلاف با لاریجانی

وی با بیان اینکه نیمی از نمایندگان تهران ملاک لازم برای حضور مجدد در لیست آینده را دارند، گفت:  در سال 94 برای  کسانی که در تهران انتخاب شدند روند گزینش بهتری صورت گرفت ولی در شهرستان‌ها ما برخی از افراد را نمی‌شناختیم و تنها بخاطر اینکه چهره‌ای افراطی و رقیب او وارد مجلس نشود مجبور شدیم که از وی حمایت کنیم. 

دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره ائتلاف با جریان اعتدال در انتخابات آتی مجلس گفت: در دوره قبل ائتلاف دقیقه نودی صورت گرفت که بسیاری از گروه های اصلاح طلب نیز از آن ناراضی بودند اما در این دوره برنامه‌ای برای ائتلاف به شکلی که در دوره دهم داشتیم، نداریم. در این دوره به تنها حزبی که به عنوان حزب اعتدال گرا در لیست امید مجلس دهم  حضور داشت گفته شده که آنها هم می‌توانند در ائتلاف کلی اصلاح طلبان حضور داشته باشند ولی اینکه همانند انتخابات گذشته جریان اعتدالی یک طرف ائتلاف باشد، ما برنامه‌ای برای چنین ائتلافی نداریم. 

شکوری راد در پاسخ به سوالی درباره اقبال مردمی از اصلاح طلبان گفت: نظرسنجی های متعددی انجام شده است و در همه این ها آنچه که خیلی بارز است میزان مشارکت است که خیلی پایین ارزیابی می‌شود و طبعا عدم حضور در انتخابات از سوی طرفداران اصلاحات بیشتر از جریان رقیب است ولی اینگونه نیست که در  روند انتخابات  آتی جریان مقابل دست برتر را داشته باشند ولی به هر حال مشکل اصلی ما این است که  طرفداران خود را به پای صندوق رای بیاوریم.  

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر باهنر که گفته بود اگر اصولگرایان پیروز انتخابات نباشند به خود باخته‌اند چرا که اصلاح طلبان نه کارنامه دارند نه برنامه گفت: طبیعتا آنها سعی می‌کنند چهره خود را برافروخته نگه دارند در حالی که مشکل اصلی ما اصلاح‌طلبان نظارت استصوابی شورای نگهبان و عدم حضور چهره های درجه یک است در حالی که مشکل اصلی اصولگرایان این است که سازوکار درستی برای انسجام ندارند و کاری که احمدی نژاد با اصولگرایان کرد این بود که آنها را منفجر کرد از سوی دیگر با فوت آیت الله مهدوی کنی دیگر شخصی که بتواند وحدت بخش گروه های مختلف صولگرایان باشند ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  در پاسخ به سوالی درباره اینکه با وجود اینکه در انتخابات شورای شهر نظارت استصوابی مطرح نبود ولی انتقادات زیادی از عملکرد این شورا مطرح می شود، گفت: ارزیابی ما از عملکرد شورای شهر مطلوب بوده است ولی متاسفانه دوره پنجم شورای شهر مقارن با وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد دولت شده است. به هرحال نظر ما این است که اعضای شورای شهر افراد قابلی هستند. ضمن اینکه شورای شهر پنجم پس از دوره دوازده ساله شهرداری آقای قالیباف روی کار آمد و طبعا باید خسارات عملکرد این دوره را نیز جبران می‌کرد  ولی در مجموع عملکرد شورای شهر پنجم از نظر ما خوب بوده است. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اظهارات اخیر عبدالله ناصری مبنی بر عدم سرلیستی عارف در انتخابات آتی مجلس گفت:  من مستقیما از آقای عارف چنین چیزی را نشنیدم اما شنیده‌هایی وجود دارد و احتمالا اقای ناصری بر اساس شنیده ها این را گفتند چون از کارهای عارف بی اطلاع نیستند.

وی افزود: برداشت من هم همین است که عارف سرلیست اصلاح طلبان نمی شود.

شکوری راد تاکید کرد: ما هنوز لیستی را تعیین نکردیم که به دنبال سرلیست بگردیم و نمی‌دانیم کدام یک از گزینه‌های ما باقی می‌ماند. 

وی همچنین درباره احتمال کاندیداتوری عارف برای انتخابات 1400 گفت: در هیچ یک از جلسات شورای سیاست گذاری چنین چیزی مطرح نشده و اگر چنین اراده ای هم در شخص آقای عارف وجود داشته باشد کاملا تصمیمی شخصی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس