کد خبر 1003298
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

ژل رویال(Royal jelly)  با توجه به خواص فوق العاده ای که دارد سال هاست به عنوان یک ماده اعجاب انگیز و معجزه آسا تلقی می شود. از سال ۱۸۵۲ میلادی این ماده تحت مطالعات وسیعی قرار گرفته است. همچنین ژل رویال به وسیله بعضی اشخاص ایده آلیست به عنوان درمان هر درد، به شدت مورد تبلیغ واقع شده است. آنها این ماده را که به شیر زنبور و یا شاه انگبین نیز معروف است با بعضی از کرم ها و روغن ها مخلوط کرده اند و به عنوان دارو و شیر زیبایی مورد استفاده قرار داده اند. در ادامه بیشتر با این ماده شگفت انگیز آشنا می شویم.

ژل رویال چیست

ژل رویال چیست؟

ژل رویال که به آن در فارسی شاه انگبین می گویند، ماده ای است لیمویی رنگ که به وسیله غده هیپوفارنکس زنبوران کارگر پرستار معمولا در سنین ۲ تا ۱۲ روزگی ترشح شده و مورد استفاده ملکه در تمام طول عمر و نوزادان زنبور در مراحل اولیه رشد قرار می گیرد. ژل رویال دارای خاصیت اسیدی بوده و دارای طعم ترش و گس می باشد.

برای به وجود آمدن ملکه فرایندی خاص صورت می گیرد، به این ترتیب که یک تخم زنبور عسل اگر به مدت ۳ روز با ژل رویال تغذیه شود تبدیل به زنبور کارگر می شود اما اگر همان تخم به مدت ۷ روز با ژل رویال تغذیه گردد آن تخم به ملکه تبدیل می شود. بنابراین چند روز تغذیه بیشتر با ژل رویال باعث می گردد موجودی به وجود آید که ۴۳% بزرگ تر و از نظر وزن ۶۰% سنگین تراز زنبور کارگر شود همچنین عمر طولانی آن قابل تأمل می باشد یعنی ۵ تا ۷ سال عمر می کند و تا ۵ سال دارای قدرت و توانایی بسیار بالایی می باشد به این صورت که می تواند روزانه ۲۰۰۰ تخم بگذارد یعنی ۲/۵ برابر وزن بدن خود.

باید توجه داشت تمام این توانایی ها و خصوصیات فقط به خاطر مصرف روزانه «ژل رویال» است.

ترکیبات شیمیایی ژل رویال

تجزیه شیمیایی ژله رویال نشان می دهد که این ماده دارای ۶۶% آب، ۱۲/۳۴% پروتئین، ۵/۳۶% چربی، ۱۲/۵% مواد احیا کننده، ۰/۸۲% خاکستر و ۲/۸% مواد مشخص نشده می باشد. این ماده دارای انواع ویتامین های گروه B از جمله ( تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2)، پنتوتنیک اسید (B5)، پیریدوکسین(B6)، نیاسین(B3)، اسید فولیک(B9) ، اینوزیتول(B8)، بیوتین(B7))، قندها، استرول ها، تعدادی از اسیدهای چرب، و آنتی بیوتیک است. از آنجایی که شاه انگبین یک ماده غذایی است، این منطقی به نظر می رسد که حاوی مواد آنتی بیوتیک نیز باشد.

خواص ژل رویال برای سلامتی

در ادامه به بخشی از خاصیت های شگفت انگیز ژله رویال اشاره شده است:

۱- اثر آنتی اکسیدانی دارد

این ماده پراکسیداسیون چربی را کاهش می دهد. بنابراین اثر کاستن میزان چربی و طبیعی کردن ترکیبات چربی خون دارد. این فرآیند خطر بروز اسکلروز (تصلب شرایین)، فشارخون اولیه و سکته را کاهش می دهد، همچنین به گشاد کردن رگ های خونی کوچک و بنابراین متعادل کردن گردش خون مویرگی در بافت های عضلهء قلب کمک می کند و تعداد ضربان های قلب را تنظیم و سطح گلوکز خون را عادی می سازد. سوخت و ساز عضله قلب و دیگر بافت ها به واسطه اثرات سازنده ژل رویال کاهش می یابند.

۲- افزایش دهنده هورمون است

ژل رویال فعالیت غده جنسی را افزایش می دهد و به تولید هورمون می افزاید. بنابراین می تواند برای درمان هرگونه ناتوانی جنسی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با تحریک عملکرد تخمدان ها باعث افزایش تولید استروژن می گردد. از این ویژگی می توان در مواردی که تخمدان ها به طور صحیح عمل نمی کنند به ویژه در دوران یائسگی استفاده کرد.

۳- سازش دهنده می باشد

این ماده سطح تحمل فشارهای روحی و جسمی را افزایش می دهد و همچنین باعث تحریک فعالیت سیستم هیپوتالاموس، هیپوفیز، آدرنال و سبب ایجاد ضد میکروبی، ترمیمی و تعدیل سیستم ایمنی می شود.

۴- مناسب برای درمان افسردگی خانم ها

به زنانی که دچار افسردگی ناشی از یائسگی می شوند ژل رویال مخلوط با عسل و گرده به کنترل علائم این عارضه کمک می کند

۵- پیشگیری از التهابات پوستی

ژل رویال به طور موفقیت آمیزی در درمان و پیشگیری التهابات مزمن پوست به کار می رود. ثابت شده است که استعمال فرآورده های زنبور عسل آثار مفید و بی خطری برای درمان بیماری های پوست دارد.

۶- جوان کننده سلول های پوست

این ماده اثر تحریکی و جوان سازی بر روی سلول های پوست دارد و آنها را تغذیه میکند. ژله رویال یکی از محتویات لوسیون ها، کرم ها و ماسک هاست که اثر ضد چروکیدگی و جوان سازی پوست را سبب می شود. همچنین می توان گفت باعث تسریع فرآیند ترمیم پوست نیز میگردد.

۷- بهبود دهنده وضع عمومی

استفاده از ۸ تا ۱۰۰ میلی گرم ژل رویال به صورت خوراکی باعث بهبود وضع عمومی از جمله افزاش اشتها، گلبول های قرمز وهموگلوبین در نوزادان زودرس و اطفال دارای کمبود غذایی گردیده است.

۸- ژل رویال و افزایش وزن

ژل رویال یک غذای برتر است که افزایش وزن را تسهیل می کند و باید آن را برای افرادی که درحال گذراندن دوران نقاهت بوده و یا دچار بی اشتهایی هستند، توصیه کرد.

چگونه ژل رویال خالص تهیه کنیم؟

حقیقت این است که تقلبات در محصولات زنبور عسل بسیار زیاد است و تشخیص کیفیت آن نیز آسان نیست. مجموعه زنبورداری آهوتا ژل رویال تولیدی زنبورستان خود را بصورت اینترنتی عرضه میکند که شما میتوانید جهت خرید ژل رویال و یا اطلاع از قیمت آن به فروشگاه اینترنتی Ahoota مراجعه کنید. از ویژگی های آن میتوان به ارسال رایگان به سراسر کشور و ضمانت نامه بازگشت وجه اشاره کرد.

آیا شما تجربه مصرف ژل رویال را دارید؟ تجربیات مصرف خود را با ما در میان بگذارید.

**این محتوا صرفا تبلیغاتی است و مورد تأیید مشرق نیست.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس