اخبار ویژه روزنامه ها

خبرنگار ارشد رسانه دولتی انگلیس در حوزه خاورمیانه، حمله‌ ترکیه به مناطق کردنشین سوریه را کاملاً به نفع ایران ارزیابی کرد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

خبرگزاری دولتی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شد

پس از ابراز نگرانی وزیر خارجه آمریکا از عدم پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو و عدم تصویب طرح‌های مربوط به FATF؛ یک خبرگزاری دولتی هم از عدم تصویب این طرح‌ها اظهار ناراحتی کرد!

مایک پمپئو شامگاه جمعه عدم تصویب مقررات مربوط به FATF از جانب ایران را نگران‌کننده خواند و خواستار تصویب فوری کنوانسیون پالرمو و سی.اف.تی توسط ایران شد. اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که پس از امضای خسارت محض برجام، ایران امتیازات فراوانی به اروپا و آمریکا داد اما طرف مقابل به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرد و ضمن حفظ تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران با بهانه‌گیری خواستار دسترسی به اطلاعات نظام بانکی و مالی ایران در قالب پذیرش مقررات گروه ویژه اقدام مالی(FATF) شد.

مقرراتی که نه یک عرف بین‌المللی که به‌صورت ویژه برای ایران طراحی شده بود. طبق اعلام نظر کارشناسان با اعمال این مقررات، ضمن خدشه‌دار شدن استقلال کشور دسترسی نهادهای بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا به اطلاعات حساس سیستم مالی و بانکی ایران هموار می‌شود و پس از آن به علت درز اطلاعات شاهد هدفمند شدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا خواهیم بود.

اما در اقدامی قابل توجه ساعاتی پس از اعلام نظر وزیر خارجه آمریکا خبرگزاری دولتی وابسته به آموزش و پرورش نیز در یک موضع‌گیری مشابه خواستار تصویب لوایح مربوط به الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و سی.اف.تی شد.

خبرگزاری دانش‌آموزان ایران موسوم به پانا(وابسته به وزارت آموزش پرورش) که طبق اصول اعلام شده‌اش باید به «پوشش اخبار حوزه دانش‌آموزی و آموزش و پرورش» بپردازد پا را از حوزه کاری‌اش فراتر نهاد و این بار در قامت سخنگوی دولت آمریکا ظاهر و همسو با وزیر خارجه این کشور خواستار تصویب هرچه سریع‌تر لوایح مربوط به FATF شد.

در حالی که آمریکا با انجام تحریم‌های حداکثری علیه ایران که شامل همه حوزه‌ها شده است؛ عملاً قادر به اعمال فشار بیشتر از این طریق نیست و در مواردی حتی با اعلام همان تحریم‌های قبلی به‌عنوان تحریم جدید رو به عملیات روانی آورده است؛ به‌نظر می‌رسد برخی رسانه‌های داخلی با حمایت از تصویب مقررات FATF و درنتیجه درز اطلاعات نظام بانکی ایران و همچنین تخریب روابط ایران با کشورهای همسایه‌ به دنبال بازسازی توان تحریمی آمریکا و در نتیجه تنگ‌ کردن حلقه تحریم‌ ایران هستند.

کاربران فضای مجازی: دولت قدری هم برای معیشت مردم تلاش کند!

برخی کاربران فضای مجازی در توئیت‌های کنایه‌آمیز از دولت خواستند پس از موفقیت چشمگیر در ورود زنان به ورزشگاه‌ها قدری هم برای مشکلات معیشتی مردم تلاش کند.

حجت‌الله عبدالملکی تحلیلگر مسائل اقتصادی در صفحه شخصی خود در توئیتر از تلاش دولت روحانی برای ورود زنان به ورزشگاه تشکر کرد(!) و نوشت:جناب آقای دکتر روحانی، با سلام، ضمن تشکر از مجاهدت 6 ساله دولت شما برای حل بحران «ورود زنان به استادیوم فوتبال»، نوبتی هم باشد نوبت رسیدگی به‌ اشتغال 6 میلیون جوان ایرانی، کمبود 8 میلیون واحد مسکونی، تعطیلی 60 درصدی کارگاه‌های صنعتی و فشار تورمی‌ شدید بر 80 درصد مردم است.

کاربر دیگری به نام «سیدمیثم» در عباراتی کنایه‌آمیز نوشت: آیا می‌دانید؟ با ورود بانوان به ورزشگاه در ایران بیکاری کاملاً ریشه‌کن و تورم منفی و اقتصاد و صنعت ایران جزو رتبه‌های برتر منطقه و جهان شده است و نیز کشورهای مختلف در حال هجوم به سمت ایران برای سرمایه‌گذاری هستند. ضمنا ایران دیگر نیازی به فروش نفت خود ندارد؟!

همچنین سایت مشرق هم با اشاره به مسابقه فوتبال ایران کامبوج نوشت: ‌ مسابقه فوتبال ایران- کامبوج با نتیجه ۱۴ بر صفر به نفع ایران تمام شد، اما با این وجود تنها تشویق‌کننده کامبوجی امید خود را از دست نداد. صادرات و رشد اقتصادی ایران متکی به نفت و مواد خام و اولیه و کامبوج متکی به صادرات پوشاک و کفش و گردشگری است. در دوره ۲۰۱۸- ۲۰۰۰ میلادی درآمد اقتصادی ایران ۶۸ درصد و کامبوج ۲۷۴ درصد افزایش پیدا کرد. در این دوره درآمد سرانه اقتصادی ایران ۳۵ درصد و کامبوج ۱۸۰ درصد رشد یافت. سرعت رشد اقتصادی کامبوج پس از چین قرار دارد.

تحلیل موذیانه بی‌بی‌سی از حمله‌ ترکیه به شمال سوریه

خبرنگار ارشد رسانه دولتی انگلیس در حوزه خاورمیانه، حمله‌ ترکیه به مناطق کردنشین سوریه را کاملاً به نفع ایران ارزیابی کرد.

شبکه بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی از حمله‌ ترکیه به مناطق کردنشین در شمال شرق سوریه، این اقدام را در هر حالت «به‌سود ایران» دانست. «مهرداد فرهمند» خبرنگار ارشد رسانه دولتی انگلیس در حوزه خاورمیانه، در این زمینه معتقد است: عملیات ارتش‌ ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد سوری در خاک سوریه، گرچه رسما ‌اشغال خاک متحد ایران است، اما منطقه عملیات سال‌هاست از سلطه دولت سوریه خارج شده و بازگشت آن به حاکمیت سوریه در آینده نزدیک، نامحتمل است.

 وی می‌افزاید:‌ ترکیه اگر موفق شود منطقه مورد نظرش را زیر کنترل خود ببرد و کمربند امنیتی تشکیل دهد، هم‌ ترکیب جمعیتی شمال شرق سوریه را به ‌نفع عرب‌ها تغییر خواهد داد و هم زمینه را برای تضعیف بیشتر شبه‌نظامیان کرد و در هم شکستن اقتدار آنان در آینده خواهد چید. همه این‌ها به سود ایران است.

 فرهمند ادامه می‌دهد: پیروزی یا شکست‌ ترکیه، هر دو سرش برای ایران بُرد است. ارتش‌ ترکیه، داعش نیست که شبه‌نظامیان کرد (با کمک همه طرف‌ها) توانستند از پسش برآیند. این ‌بار از این حرف‌ها نیست و کسی پشتشان نایستاده است.

 خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی در پایان خاطرنشان ساخت: به‌ فرض که ارتش‌ ترکیه به مشکل بخورد و درگیر نبردی طولانی و فرسایشی شود، باز هم به ‌سود ایران است؛ زیرا رقیب منطقه‌ای‌اش زیان خواهد دید.

البته این تحلیل بی‌بی‌سی در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی ‌به این حمله اعتراض کرده و خواستار توقف آن و احترام به تمامیت ارضی سوریه شده است.

ایران

آقای  خاتمی! این هم دوقطبی

  خبر اول اینکه، سایت عصر ایران در یادداشتی با اشاره به سخنان آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در مذمت دوقطبی‌سازی، عکس یک دیروز روزنامه کیهان را مصداق دوقطبی‌سازی دانسته است. در این عکس روزنامه کیهان از بانوانی که به پیاده‌روی کربلا رفته‌اند عنوان «راهیان آزادگی» و از زنانی که برای دیدار تیم ملی فوتبال به ورزشگاه رفته‌اند، عنوان «قربانیان آزادی» استفاده کرده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: آقای احمد خاتمی می‌‎خواهید بدانید دوقطبی از کجا آب می‎‌خورد؟ به همین راحتی جامعه را خودی و غیر خودی می‌کنند. همه افرادی که به پیاده‌روی رفته‌اند یا راهی ورزشگاه شده‌اند، فرزندان این کشور هستند، چرا سعی می‌کنیم میان آنها تفرقه بیندازیم و یکی را آزاده خطاب کنیم و دیگری را قربانی؟ از کجا معلوم آن‌که به ورزشگاه رفته است، فردای بازی راهی اربعین نشده باشد؟ از کجا معلوم تماشاگر بازی روز پنجشنبه از کسانی نیست که از پیاده‌روی برگشته‌ است؟ اصلاً بر چه اساسی آدم‌ها را قضاوت می‌کنید؟

نویسنده افزود: بماند که در ایام انتخابات یا دهه فجر همین «قربانیان آزادی» تبدیل به انقلابی‌های درجه یکی می‌شوند که تلویزیون و همین جناب کیهان از دیدن آنها حسابی ذوق می‌کنند. محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصولگرا هم در همین باره نوشته: «چنین تیترها و مطالبی می‌تواند دوقطبی‌هایی در جامعه سیاسی و مذهبی کشور ایجاد کند که برنده‌اش قطعاً مردم نخواهند بود و حتی رسانه‌هایی هم که چنین تیترهایی می‌زنند، برنده نیستند. این دوقطبی تنها به ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه کمک خواهد کرد.»

یک سال حبس برای پوریا عالمی، روزنامه‌نگار

  خبر دیگر اینکه، وکیل پوریا عالمی- روزنامه‌نگار- درباره وضعیت پرونده موکلش توضیحاتی ارائه کرد. کاوه رضوانی راد در گفت‌وگو با ایسنا درباره پرونده موکلش اظهار کرد: موکلم در سال 91 دستگیر شد و بعد با وثیقه آزاد شده بود و پرونده‌اش در حال رسیدگی بود که اخیراً حکم قطعی او صادر شده است.

وی افزود: مجموعه‌ای از اتهامات علیه موکلم مطرح شده بود که ایشان از عمده اتهامات تبرئه شده است. اما حکم درخصوص اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شد. او در ابتدا از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب- شعبه بدوی- به 5 سال حبس تعلیقی و دو سال ممنوع‌الخروجی محکوم شد ولی شعبه 54 دادگاه تجدید نظر، حکم 5 سال حبس تعلیقی او را تبدیل به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوع‌الخروجی کرده است.

رضوانی راد با بیان اینکه پرونده به اجرای احکام ارجاع و قطعی شده است، افزود: البته ما درخواست اعاده دادرسی کرده و موارد اعتراضی را بیان کردیم و امیدواریم دیوان عالی در اعاده دادرسی موارد اعتراضی ما را بپذیرد و حکم را نقض کند.

اندیشکده کارنگی: ریاض از کجا شروع کند

  دست آخر اینکه، اندیشکده امریکایی کارنگی در تحلیلی به قلم یاسمین فاروغ درباره روابط ایران و عربستان نوشته است: عربستان برای شروع می‌تواند به یک پیمان عدم تعرض با ایران دست پیدا کند. برای دستیابی به چنین توافقی ضرورتی برای گفت‌وگوی مستقیم بین تهران و ریاض وجود ندارد. آنها می‌توانند با کاهش تنش در خلیج فارس زمینه مناسبی را برای مذاکرات مستقیم در آینده فراهم کنند.

سعودی‌ها می‌توانند انتشار نتایج تحقیقات مرتبط با حملات اخیر را به تأخیر اندازند. دولت عربستان هنوز به طور رسمی ایران را متهم به انجام این عملیات نکرده است .به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده: ریاض در گذشته نیز از چنین استراتژی برای جلوگیری از درگیری نظامی استفاده کرده بود.

بعد از بمبگذاری‌های برج‌های خبر در سال 1996 که با حمایت [ادعایی] ایران انجام شده بودند، رهبران سعودی به جای اقدامات تلافی جویانه از پیشنهاد رئیس جمهوری ایران برای مصالحه استقبال کردند. این موضوع دریچه ای برای گسترش همکاری های امنیتی بین دو کشور باز کرد.

خراسان

تاخیر عجیب دولت در جلوگیری از تعطیلی برخی کارخانجات

گزارش یک عضو اقتصادی کابینه نشان می دهد در حالی که برخی مواد قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ های کشور در حوزه اختیارات هیئت منتخب و اختصاص اعتبار برای راه اندازی برخی مراکز صنعتی، آذرماه سال گذشته توسط شورای نگهبان خلاف شرع دانسته و ابطال شده است، اما با گذشت حدودیک  سال از این ابلاغیه به دولت، هنوز مواد جایگزین به تصویب نرسیده و موجب شده است برخی رویه های گذشته، وجاهت قانونی تکرار را نداشته باشند.

ضرب الاجل دولت برای رصد کالاهای اساسی تا منزل مردم

طبق ابلاغیه روزهای اخیر تعدادی از نهادها و سازمان های دولتی مسئول در امر واردات و توزیع کالاهای اساسی، مقرر شده با ثبت و تجمیع سیستماتیک کلیه فاکتورهای فروش کالا صادر شده در مراحل مختلف فروش تا رسیدن به دست مردم، به گونه ای عمل شود که امکان رصد دقیق کالاهای اساسی در زنجیره تجاری کشور اعم از تولید یا واردات تا مصرف در اسرع وقت و به قید فوریت فراهم باشد. بنابراین طی هفته های آینده نظارت و پیگیری جدی تر بر اصناف، تشکل ها و سرپنجه های مختلف این حوزه اعمال خواهد شد.

آرمان

تکذیب خبر دوچرخه‌سواری در خط ویژه

مدتی می‌شود که شهرداری تهران طرح دوچرخه‌سواری را به راه انداخته تا با اجرای این طرح آلودگی هوا را در پایتخت کاهش دهد. پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: اخیرا خبری در فضای مجازی در خصوص موافقت پلیس راهور تهران بزرگ جهت تردد دوچرخه‌سواران در خطوط ویژه منتشر شد که ضمن تکذیب این خبر به آگاهی می‌رساند، راه‌اندازی خطوط ویژه به‌منظور سهولت در جابه‌جایی مسافران گرامی با استفاده از حمل‌ونقل عمومی و ارائه خدمات ویژه امدادی و انتظامی به شهروندان بوده و همچنان که در ابتدای این مسیرها، تابلوی ورود ممنوع به استثنای اتوبوس و وسایل نقلیه امدادی و انتظامی نصب شده، به استناد بند ۴۹ ماده ۱ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی خط ویژه برای تردد وسایل نقلیه مجاز اختصاص یافته و تردد دوچرخه‌سواران در این مسیر ممنوع می‌باشد.

تنها هوادار کامبوج

جدای از شکسته‌شدن قفل ورود به ورزشگاه برای بانوان، همین‌طور به ثمررسیدن ۱۴گل، حضور یک تماشاگر کامبوجی و شوق او برای تشویق تیمش بر جذابیت‌های جدال ایران-کامبوج افزوده بود. ایستادن یک تماشاگر کامبوجی مقابل پرچم بزرگ این کشور و تشویق این تیم با طبل‌زدن و بلندگو باعث شد تا بسیاری در پی شناخت ویژه‌ترین تماشاگر بازی باشند. سایت kohsantepheapdaily گزارش کاملی منتشر کرد و مدعی شد تنها کامبوجی حاضر در ورزشگاه آزادی که بیشتر از بانوان ایرانی جلب توجه کرد کسی نیست جز پسر رئیس فدراسیون فوتبال کامبوج که در بیشتر سفرهای برون‌مرزی به‌عنوان حامی کاپری‌ها همراه با کاروان این تیم دیده می‌شود.

بیکاری 300 نفتکش

حدود ۳۰۰نفتکش به دلیل نگرانی بازار جهانی نفت از نقض تحریم‌های آمریکا با محدودیت دسترسی مواجه شده‌اند و این امر نرخ حمل محموله‌ها را به رکورد بالایی رسانده است. یک معامله‌گر نفت خام در آسیا به رویترز گفت: نرخ حمل محموله‌های نفتی سر به فلک کشیده و افراد نسبت به هزینه حمل بسیار مضطرب شده‌اند. شرکت یونی‌پک که بازوی بازرگانی شرکت سینوپک چین است، شرکت بازرگانی سوئیسی ترافیگورا، شرکت نفتی اکوئینور و اکسون موبیل استفاده از ۲۵۰نفتکش را که در سال گذشته نفت ونزوئلا را حمل کردند، کنار گذاشتند. شرکت‌های نفتی همچنین از استفاده از ۴۳نفتکش متعلق به شرکت کاسکوی چین که ماه گذشته هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، اجتناب می‌کنند.

نپذیرفتن چک سفید حاکم دوبی

روزنامه «القدس العربی» مدعی شد که هیا بنت الحسین، زن حاکم دبی و خواهر ناتنی عبدا... دوم، پادشاه اردن، اخیرا پیشنهاد مالی محمد بن راشد آل مکتوم را که گفته می‌شود یک چک سفید بوده، در مقابل بازگرداندن فرزندان خود به دبی رد کرده است. حاکم دبی از همسرش خواسته اجازه دهد دو فرزند آنها به نام‌های جلیله و زاید به امارات برگردند و او متعهد شده است علاوه بر اعطای مبالغ زیاد به هیا بنت الحسین، این تضمین را به وی دهد که بعد از طلاق رسمی هر وقت خواست با دختر و پسرشان دیدار کند. زن حاکم دبی نیز در واکنش به این پیشنهاد وسوسه‌کننده گفته است حضانت دو فرزندشان متعلق به او است و حاضر نیست به حق مادری چوب حراج بزند.

آمبولانس‌های لاکچری در دوبی

وزارت بهداشت دوبی از چندین خودرو اسپرت و سوپر اسپرت به عنوان آمبولانس در شهر دوبی استفاده می‌کند. پس از پلیس دوبی، وزارت بهداشت دوبی نیز به تجملات روی آورده و در حال تعویض و تغییر خودروها و به خصوص آمبولانس‌های خود به آمبولانس‌های اسپرت و لاکچری است. از هفته گذشته چند خودرو اسپرت و سوپر اسپرت به ناوگان وزارت بهداشت به عنوان آمبولانس اضافه شد که این آمبولانس‌های لاکچری برای گشت زنی در مناطق توریستی یا رسیدن به صحنه‌های تصادف در سریع‌ترین زمان ممکن کمک خواهند کرد بنابراین قرار نیست از این اتومبیل‌ها برای حمل بیمار یا مصدوم استفاده شود. این آمبولانس‌ها ظرفیت دو نفر از امدادگران را دارد که تجهیزات و وسایل امادرسانی نیز در این خودرو تعبیه شده است.

ورود بانوان در اثر فشار فیفا بود

یک فوتبالیست سابق کشورمان در خصوص تلطیف فضای استادیوم با حضور خانم‌ها اظهارداشت: فضای استادیوم ربطی به خانم‌ها ندارد. اگر کسی بخواهد خجالت بکشد باید از کسی که کنار او نشسته خجالت بکشد، از داور و بازیکن حریف خجالت بکشد، اما مثلا در پارک و دانشگاه و خیابان هم فحاشی انجام می‌شود، ما برویم و بگوییم نباید بانوان در آنجا حضور پیدا کنند؟ خداداد عزیزی درباره عوامل موثر در حضور بانوان گفت: به نظرم فیفا عامل این اتفاق بوده. فکر می‌کنم ورود بانوان تحت فشار فیفا انجام شد و مجبور شدند مجوز ورود خانم‌ها را صادر کنند، چون اگر این اتفاق نمی‌افتاد فوتبال ایران تعلیق می‌شد. اما امیدوارم این اتفاق در بازی‌های باشگاهی هم رخ دهد.

مرگ ۵دانشجوی ایرانی در عراق

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: یک کاروان شامل پنج اتوبوس راهی اربعین بودند که یکی از اتوبوس‌ها شامل بچه‌های ادوار بسیج و دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر بودند که خارج از کانال دانشگاه و به‌طور خودجوش عازم کربلا بودند. اتوبوس حامل دانشجویان ۲۰کیلومتر بعد از مرز مهران و در خاک عراق با یک اتوبوس دیگر برخورد کرده که پنج‌نفر از دانشجویان کشته و یک‌نفر دیگر زخمی شدند. نام کشته‌شدگان به این شرح اعلام شده است: احسان نوبخت ورودی ۹۳ مکانیک، نجمه هارونی ورودی ۹۳ صنایع، مینا کرامتی ورودی ۹۱ مکانیک‌، حدیثه ملکی ورودی ۹۷ عمران و مطهره هاشمی ورودی ۹۶ هوافضا.

بخشی از حریم قلعه فلک‌الافلاک سوخت

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار داشت: بر اثر آتش‌سوزی که خارج از محدوده اداره کل میراث فرهنگی لرستان بود، حدود ۳۰۰متر از خس و خاشاک و یک درخت چنار در آتش سوخت. یعقوب دالوند گفت: این آتش‌سوزی در حریم تپه قلعه بوده که پس از حدود نیم‌ساعت با کمک آتش‌نشانی شهرداری خرم‌آباد و همکاری نیروهای سپاه، همکاران اداره کل میراث و مردم حاضر در صحنه خاموش شد. وی اضافه کرد: به دیوار قلعه آسیبی وارد نشده و علت حادثه در دست بررسی است. تقریبا دوهفته پیش نیز بخشی از حریم قلعه فلک‌الافلاک در آتش سوخت.

تغییر یک‌شبه 7مدیرعامل بانک

محسن صفایی‌فراهانی گفت: ایشان در آن زمان اعلام کرد فهرست بدهکاران معوق سیستم بانکی در جیب من است. گزارش خردادماه همان سال بانک مرکزی، نشان می‌داد که میزان کل معوقات بانکی ۶/۹هزار میلیارد تومان بود، یعنی کمتر از هفت‌هزار میلیارد تومان. در پایان هشت‌سال دولت آقای احمدی‌نژاد که اتفاقا می‌خواست با رانت مقابله کند، میزان معوقات بانکی که طی 80 سال بانکداری در کشور هفت‌هزار میلیارد تومان بود، به بالای 80هزار میلیارد تومان رسیده بود، این نتیجه تصمیمات همان دسترسی محدود و رانت غارتی است.

ورود 30هزار زائر افغانستانی به ایران

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: گذرگاه زمینی دوغارون تنها معبر رسمی برای ورود و خروج اتباع کشور افغانستان محسوب می‌شود و تاکنون ۳۰ کاروان از زائران افغانستان از طریق این معبر وارد ایران شده‌اند. سردار محمدکاظم تقوی افزود: تمام اقدامات امنیتی برای حرکت زائران کشور افغانستان در طول مسیرهای استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است. وی به عزاداری‌های پایان ماه صفر اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۵۰۰هزار نفر در قالب کاروان‌های پیاده برای شرکت در این عزاداری‌ها از سراسر کشور به استان خراسان رضوی وارد شدند که امسال این تعداد افزایش خواهد یافت.

قطع آب شرب پلدختر

رئیس آبفای شهری پلدختر گفت: آب شرب شهر پلدختر به دلیل شکسته‌شدن خطوط خط انتقال قطع شده است. شهاب محمودی اظهار داشت: در حین عملیات اجرایی فیبر نوری شهرستان بیل مکانیکی که در حال کار بود به لوله‌های خط انتقال آب شرب شهر برخورد کرد و لوله را شکسته و آب شرب شهر قطع شده است. وی با بیان اینکه اکیپ آبفای شهری در محل حضور دارند، افزود: در تلاش هستیم که تا آب شرب شهر را وصل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    1 0
    با توجه به شرایط مفلوک اصلاح طلبان زمان خوبی برای همه پرسی می باشد
    • محسن121 IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      0 0
      با خودت چند چندی؟
    • DE ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      1 0
      با توجه به شرایط مفلوک اصلاح طلبان زمان خوبی برای همه پرسی می باشد موضوع همه پرسی هم این است آیا همین همه پرسی برای همه پرسی کافیست یا بایستی یک همه پرسی دیگر برای همه پرسی همه پرسی بگذاریم مرسی از همه پرسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس