کد خبر 1000095
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
پیاده روی زائران اربعین حسینی در منطقه "الدیر" عراق

در دومین تجربه حضور هنرمندان پیشکسوت هنری، همزمان با ایام راهپیمایی اربعین، در چهار نقطه مرزی و شهرهای نجف ‌اشرف و کربلا، کارگاه تجسمی، نمایشگاه پوستر و برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کانون هنرمندان پیشکسوت حوزه هنری و مرکز تجسمی‌ حوزه هنری، برای دومین سال متوالی جمعی از هنرمندان پیشکسوت حوزه هنری در رشته‌های مختلف، در قالب 4 گروه از بیستم مهرماه عازم مناطق مرزی مهران، شلمچه، چذابه و مرز خسروی خواهند شد.


هنرمندان حاضر در این رویداد هنری طی سه روز در مسیر زائران اربعین به خلق آثار هنری در رشته‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، شعرخوانی و روایت حادثه کربلا، عکاسی و ساخت فیلم مستند می‌پردازند. همچنین پس از تجمیع هنرمندان در شهرهای نجف ‌اشرف و کربلا، در صورت مهیا بودن شرایط، بخشی از برنامه‌های هنری در این دو شهر نیز اجرا خواهد شد.


از جمله فعالیت‌های دیگر هنری در نقاط مرزی، برپایی چهار نمایشگاه پوستر با موضوعات عاشورایی، مقاومت و استکبارستیزی است. همچنین قرار است کارگاه‌های هنری ویژه مخاطبین کودک و نوجوان در محل استقرار هنرمندان در نقاط مرزی یادشده برپا شود.


کاظم چلیپا، محمدحسین نیرومند، محمدحسین قدمی، علی وزیریان ثانی، احمد آقاقلی‌زاده، سیدحمید شریفی آل‌هاشم، سیدفضل‌الله قدسی (از افغانستان)، سیدحسین شهریاری (از پاکستان) از جمله هنرمندان حاضر در این رخداد فرهنگی هنری هستند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    0 0
    آفرین چه کار قشنگی..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس