کد خبر 844601
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
چهره هنری انقلاب

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری ضمن معرفی ۵ کاندیدای «چهره هنر انقلاب» در سال ۱۳۹۶ گفت: هنرمند برگزیده روز بیستم فروردین معرفی و به وی، ۲۲ سکه تمام‌بهار آزادی اهدا می‌شود.

به گزارش مشرق، نشست رسانه‌ای «هفته هنر انقلاب اسلامی» پیش از ظهر امروز (شنبه 18 فروردین) با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در این مرکز برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست اظهار داشت: حوزه هنری ملجأ هنر انقلاب و مأمن شهید آوینی محسوب می‌شود و به همین دلیل ضمن گرامیداشت شهید آوینی، هفته هنر انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرده است و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را در این هفته تدارک می‌بیند.

این مقام مسئول افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 فروردین همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم «مرتضی آوینی» آغاز می‌شود و تا 26 فروردین ادامه می‌یابد.

شجاعی طباطبایی، تبیین و مصادیق هنر انقلاب اسلامی و توجه به رویش‌های هنر انقلاب را از موارد مورد نظر هفته هنر انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت:‌ شهید آوینی نماد هنرمند تراز انقلاب است،‌ به همین دلیل به شخصیت ایشان هم توجهی جدی داریم.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری درباره جزئیات مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب گفت: افتتاحیه اصلی در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود و طی آن 20 هنرمند شاخص استانی و تأثیرگذار در هنر انقلاب معرفی و تقدیر می‌شوند. جوایز برگزیدگان داستان انقلاب (جایزه زنده‌یاد امیرحسین فردی) هم در مراسم افتتاحیه اهدا می‌شود.

وی افزود:‌ صبح‌ روز افتتاحیه هم تجدید میثاقی با شهدای هنرمند در بهشت زهرا(س) صورت خواهد گرفت.

«رونمایی از آثار هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنری،‌ رونمایی از آثار مکتوب و پخش برنامه تلویزیونی سوره هنر از شبکه افق و سوم سیما» از دیگر مواردی بود که شجاعی به آنها اشاره کرد.

* اهدای 22 سکه به هنرمند برگزیده

چهره هنر انقلاب در سال 95، درباره انتخاب چهره برتر سال 96 هم توضیح داد: هنرمندان زیادی به عنوان کاندیدا مدنظر قرار گرفتند و مرحله به مرحله توسط چهره‌های مطرح هنری انتخاب و پالایش شدند و فهرستی از 5 هنرمند نهایی تهیه شده است که عبارتند از: حمید حسام (نویسنده)، محمدرضا دوست محمدی (گرافیست)، حسن روح‌الامین (نقاش)،‌ محمدحسین مهدویان (کارگردان) و مهدی نقویان (مستندساز)‌.

وی درباره ملاک‌های انتخاب افراد گفت: حدود 20 شاخص مدنظر بود که «اثربخشی، جریان‌سازی، رقم زدن اتفاق‌های ویژه هنری و ...» از جمله آنهاست.

شجاعی درباره امتیازهایی که به چهره برگزیده سال هنر انقلاب اسلامی تعلق می‌گیرد،‌ گفت: جایزه چهره برتر 22 سکه تمام بهار آزادی خواهد بود. همچنین ما در یک تعامل دنباله‌دار با این فرد خواهیم بود و آثاری که خلق می‌کند، بهتر دیده می‌شود و از آنها حمایت می‌کنیم.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در پاسخ به این پرسش که چرا نام یک نویسنده در میان نامزدهای چهره سال هنر انقلاب وجود دارد، گفت: نام آقای حسام سال قبل هم در گزینه‌ها بود و کاش آن موقع مطرح می‌کردید تا پاسخی برایش پیدا می‌کردم.

وی درباره اینکه آیا نام بانوان هم در میان کاندیداها وجود داشته است یا خیر، اظهار داشت: بله. بنده دوست داشتم فهرست کامل را اعلام کنم اما گفتند فقط افراد نهایی اعلام شود تا مسئله‌ساز نشود، مانند سوال قبلی‌تان!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس