کد خبر 887467
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر اقتصاد از تجربه کافی در حوزه عملکرد این وزارتخانه و همچنین بخش خصوصی برخوردار است.

به گزارش مشرق، حسن سلیمانی در مخالفت با استیضاح وزیر اقتصاد در نشست علنی امروز مجلس یکشنبه (4 شهریور 97) گفت: در پیشینه کاری که از آقای کرباسیان می‌دانم در طول مدت خدمتش در مدیریت‌های کلان نظام در حد معاون وزیر و همچنین در بخش خصوصی در اتاق بازرگانی به عنوان عضو هیأت رئیسه هیأت نمایندگان و مشاوران اتاق بازرگانی تهران مشغول به کار بوده بنابراین از قابلیت و تجربه و توانایی لازم در بخش‌های مختلف مدیریتی برخوردار است. 

بیشتر بخوانید:

نظاره‌گر بودن تیم اقتصادی دولت سوال برانگیز است

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقتضای دستگاه‌های وابسته به امور اقتصاد و دارایی، اقتصاد کلان کشور نیست و نتیجه بد عملکرد اقتصادی دولت یا نظام صرفاً به بدی و عدم توانایی و عدم قابلیت وزیر اقتصاد بازنمی‌گردد.

وی افزود: از جمله دستگاه‌هایی که وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی دستگاه خزانه‌داری است، یعنی مسئولیت دریافت و پرداخت است و فردی که در این بخش مسئولیت دارد در دریافت‌ها و پرداخت‌ها هم اهل صداقت است و هم اهل دقت. پرداخت مطالبات دستگاه‌ها تلاش برای به روز کردن بدهی‌های دولت، میزان اوراق منتشره و ... کاری است که در این بخش انجام می‌شود و در این مدت نیز سروسامان خوبی به این موضوعات داده شده است و دریافت‌ و پرداخت‌ها نیز سامانه‌ای شده است.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت اموال کار و معاونت امور بانکی کار در حال انجام است. مسئولیت وزیر اقتصاد در امور بانکی فقط در رابطه با رئیس مجمع عمومی بانک ملی و بانک سپه است و همین قدر مسئولیت برایش باقی مانده و در سایر بانک‌ها دخالتی ندارد. اقدامات بانکی هم که به تکالیف بازمی‌گردد مسائلی همچون اعطای تسهیلات اعم از قرض‌الحسنه و غیرقرض‌الحسنه قسمت اعظمی از منابع در قوانین برنامه‌ای و بودجه‌ای توسط مجلس تعیین تکلیف می‌شود پس آقای وزیر کجا باید مدیریت کند.