سلام امینی

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس با اشاره به اینکه جامعه در مسیر دو قطبی شدن "فقیر فقیرتر" و "غنی غنی تر" قرار گرفته است، گفت: متاسفانه دایره فقر و محرومیت در ماه های اخیر گسترده تر شده است.

به گزارش مشرق، سلام امینی در نشست علنی امروز (یکشنبه 4 شهریور) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصاد و دارایی، گفت: شرایط نامطلوب اقتصادی موجب شد تا نمایندگان وادار به طرح استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی شوند.

بیشتر بخوانید:

جلسه نوبخت با اقتصاددان امضاکننده نامه به رئیس‌جمهور

نظاره گر بودن تیم اقتصادی دولت در شرایط کنونی سوال برانگیز است

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استیضاح کنندگان امروز، در واقع همان رای دهندگان سال گذشته به آقای کرباسیان هستند، اظهار کرد: خوب می دانیم که وزارت امور اقتصاد و دارایی تنها مسبب شرایط کنونی نیست اما نظاره گر بودن تیم اقتصادی دولت، خصوصا وزارتخانه مذکور و شخص کرباسچیان برایمان سوال برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه آثار شوم شرایط بد اقتصادی امروز بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: همه آحاد جامعه خصوصا اشخاص آسیب پذیر و طبقات مختلف اجتماعی بیشتر از همه گرانی را حس می کنند.

دایره فقر و محرومیت در ماه های اخیر گسترده تر شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دایره فقر و محرومیت در یکسال گذشته خصوصا در ماه های اخیر گسترده تر شده و بجای اینکه طبقات پایین و دهک های زیرین به دهک های بالا ارتقاء یابند، متاسفانه این روند بالعکس شده و دهک های متوسط سقوط به سمت دهک ها و لایه های پایین جامعه دارند.

امینی گفت: در واقع می توان اذعان کرد ضریب جینی به واحد کامل نزدیک تر می شود و قیمت اجناس و کالاهای مورد نیاز جامعه حداقل دوبرابر و واقعا تا سه برابر افزایش یافته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جامعه تورم 100 الی 200 درصدی را تجربه می کند، تصریح کرد: در مقابل درآمد جامعه رشد آنچنانی نداشته و به عنوان شاخص می توان به افزایش حقوق کارکندان دولت در همان حد 10 الی 12 درصدی اشاره کرد.

مردم قوت لایموتشان را به خطر افتاده می بینند

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این اوضاع و احوال فقط درصد کمی بهره مند شدند و یک شبه راه هزاران ساله را طی کرده اند اما درصد بالایی از جمعیت جامعه که به نان و پنیر قانع بودند متاسفانه قوت لایموتشان را به خطر افتاده می بینند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از خانواده ها در حال از هم پاشیدگی است و سکه های مهریه امروزه آب و تاب بیشتری پیدا کرده و پرونده های قضایی زیادی در حال شکل گیری است، ادامه داد: خرید مسکن به ویژه برای جوانان به رویا تبدیل شده و دارایی مردم به میزان سقوط ریال در برابر ارزهای خارجی و مسکوکات طلا و نقره تبدیل در جیبشان سقوط کرده است. به عبارتی اگر هزار تومان در جیبشان داشتند ارزش آن به کمتر از نصف رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مشکل خیلی از سپرده گذاران همچنان لاینحل باقی مانده است، افزود: بر اساس سخنان رهبر انقلاب مالیات در کشور از ضعفا، کارمندان، کارگران و تازه کاران گرفته می شود اما سرمایه گذاران کلان از نظر پرداخت مالیات در بیشتر موارد در مصونیت کامل هستند.

جامعه در مسیر دو قطبی شدن فقیر فقیرتر و غنی غنی تر قرار گرفته است

امینی با اشاره به اینکه جامعه در مسیر دو قطبی شدن فقیر فقیرتر و غنی غنی تر قرار گرفته است، گفت: مردم روزانه منتظر هستند هر لحظه از اختلاس و فساد اقتصادی خبر جدید دریافت کنند و این در حالیست که چه کسی پاسخگوی چنین شرایط و اوضاعی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موارد مذکور نتیجه سیاست های اقتصادی است و اوضاع بغرنج اقتصادی جامعه است، تصریح کرد: بنابراین باید به استیضاح رای داده شود؛ در غیر این صورت تایید خواهیم کرد مشکلات اقتصادی وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس