کد خبر 654429
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

با اعدام شش عضو گروه تروریستی «الجیش الحر» در جنوب سوریه اختلافات «جفش» (جبهة النصره) با گروه‌های مسلح در جنوب سوریه وارد مرحله جدیدی شد.

 به گزارش مشرق، در ادامه اختلافات گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه گروه تروریستی تکفیری «جبهة فتح الشام» (جفش)، جبهة النصره سابق، اقدام به اعدام شش نفر از اهالی منطقه «بئر عجم»، واقع در ریف استان «قنیطره» در جنوب سوریه کرد.

روزنامه «الوطن» چاپ دمشق در این خصوص نوشت: 5 نفر از افراد اعدام شده توسط جفش از خاندان «البیضة» ساکن شهرک «الدناجی» و یک نفر آنها از اهالی شهرک «حمریت»، واقع در ریف غربی دمشق بودند.

جفش بدون اعلام اتهام، این افراد را اعدام کرد، اما اطلاعات موجود تاکید می‌کند که آنها عضو گروه تروریستی «الجبهة الجنوبیة» وابسته به «الجیش الحر» بودند که به ظاهر در جنوب سوریه با گروه تروریستی تکفیری «داعش» بیعت کرده است.

صفحات اینترنتی وابسته به گروه‌های مسلح در این‌باره تاکید کردند که جفش این افراد را از خانه‌های آنها واقع در دو استان درعا و قنیطره 7 ماه پیش ربوده بود و علی رغم میانجیگری شیوخ و بزرگان منطقه آنها را اعدام کرد.

به نوشته این پایگاه‌ها پس از اعلام خبر اعدام این افراد و تسلیم اجساد به خانواده‌هایشان، اوضاع در دو شهرک  آنها تنش البریقة و بئر عجم که ساکنان آنها را هم اکنون خانواده‌های گروه‌های تروریستی تشکیل می‌دهند، متشنج شد و برای جلوگیری از گسترش تنش و ناآرامی‌ها گروه‌های مسلح مستقر در این دو شهرک تدابیر امنیتی ویژه‌ای اتخاذ کردند.

اهالی این مناطق تأکید می‌کنند، اتهام انتساب به داعش هم اکنون به دستاویزی برای جفش تبدیل شده که با توسل به آن اقدام به بازداشت و اعدام مردان و جوانان آنها می‌کند.
منبع: فارس