کد خبر 641091
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

در ادامه عملیات نظامی ارتش و نیروهای مسلح سوریه با گروه‌های تروریستی در استان حماه، واقع در مرکز سوریه 8 شهرک و یک فرودگاه از اشغال عناصر مسلح خارج شدند.

به گزارش مشرق، گروه رسانه‌ای «اعلام الحربی» سوریه امروز (شنبه) با انتشار نقشه‌ای جدیدترین پیروزهای ارتش سوریه در ریف شمالی حماه را به تصویر کشید.

در این راستا اعلام الحربی،‌ از آزادی روستاها و شهرک‌های الجنینة، الشعثة، الطلیسیة، تل الاسود، القاهرة،‌ النقرة، الخیمة و خفسین و یک فرودگاه مربوط به استفاده کشاورزی در ریف شمالی حماه خبر داد.

همچنین نیروی هوایی ارتش سوریه با زیر نظر گرفتن تحرکات گروه تروریستی تکفیری «جفش» (جبهه النصره سابق) در محور «الجماله» واقع در ریف جنوبی حماه مواضع و تجمعات آنها در این محور را بمباران کرده و  7 تروریست وابسته به این گروه را از پای درآوردند.

اتاق عملیات مشترک جیش الفتح ضمن تایید سیطره ارتش سوریه بر روستاها و شهرک‌های مذکور در حومه حماه، از درگیری‌های شدید گروه‌های وابسته به این ائتلاف تروریستی تکفیری با ارتش سوریه خبر داد.

جیش الفتح همچنین در واکنش به پیشروی ارتش سوریه در مناطق این ائتلاف تروریستی و از دست دادن بسیاری از مناطق تحت تصرفش منطقه «محرده» در ریف حمایت را موشک باران کرد.

از سوی دیگر، در ادامه اختلافات گروه‌های تروریستی با یکدیگر از جمله دو گروه تکفیری احرار الشام و جند الاقصی این دو گروه در نزدیکی شهرک «الطلیسیة» به شدت با هم درگیر شدند که در اثر آن أبو حسن دبابات و أبو نذیر طبیة، از سرکردگان احرار الشام به دست عناصر جند الاقصى کشته شدند.

جند الاقصی همچنین امروز «محمد جفرونی»، یکی از سرکردگان «ارتش آزاد ادلب» را در ریف شمالی حماه از منصب خود برکنار کرد.

ماه مه سال جاری میلادی شاهد حملات گسترده گروه تروریستی جند الاقصی و منحدانش در ریف شمالی حماه بود و طی آن مناطق گسترده‌ای را در استان حماه تصرف کردند و درحالی که تنها 12 کیلومتر با شهر حماه، مرکز این استان فاصله داشتند، ورق پیروزی‌های آنها برگشت و متحمل شکست‌های سنگین از ارتش سوریه شده و بسیاری از مناطق تحت تصرف این گروه سقوط کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 0
    باید بشار آمریکا را تهدید کند در صورت هرگونه اقدامی از سوی کشورهای ائتلاف علیه ارتش این کشور اسرائیل را با خاک یکسان می کند این تنها راه چاره برای سوریه است- ایران نیز هم باید بصورت هوایی وارد جنگ علیه تروریستها شود این ایران اندازه ترکها چرا عرضه ندارد ترکها می توانند از تروریستها حمایت زمینی و هوایی کنند اما ایران حتی حمایت هوایی نیز ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس