کد خبر 634738
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

رزمندگان ارتش سوریه و گروه های هم پیمان آن لحظاتی قبل موفق به سیطره کامل بر اردوگاه حندرات واقع در حاشیه شمالی شهر حلب شدند.

گروه جهان مشرق- رزمندگان ارتش سوریه و گروه های هم پیمان آن لحظاتی قبل موفق به سیطره کامل بر اردوگاه حندرات واقع در حاشیه شمالی شهر حلب شدند.


بنابر این گزارش، در این عملیات رزمندگانی از ارتش و بسیج مردمی سوریه، لواء القدس (ساکنین فلسطینی اردوگاه حندرات)، و رزمندگان حزب الله مشارکت داشته که از سوی بمب افکن های سوری و روسی مورد حمایت هوایی قرار گرفته و پس از نبردهای سنگین موفق به سیطره بر اردوگاه حندرات شده اند. هم اکنون واحدهای مهندسی ارتش سوریه در حال پاکسازی منطقه به منطقه اردوگاه از بمبها و تله های انفجاری نصب شده از سوی تروریستها هستند. سیطره بر این اردوگاه ضمن تقویت موقعیت نظامی ارتش سوریه در شمال حلب موجب تشدید و گسترش حلقه محاصره محلات شرقی تحت سیطره القاعده و ارتش آزاد و فراهم آوردن زمینه لازم برای گشوده شدن جبهه جدید نبرد از محور شمالی علیه محلات تحت سیطره گروه های تکفیری در شهر حلب خواهد شد. از روز گذشته نیروهای دولتی سوریه عملیات بازپس گیری محلات شرقی حلب را از محور راموسه به سمت محلات شیخ سعید، العامریه و السکری آغاز کرده و بدیهی است گشوده شدن جبهه دوم از محور شمالی موجب تضعیف و تقسیم توان نظامی القاعده و ارتش آزاد خواهد شد.