کد خبر 578028
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

بخش رسانه ای گروه "حزب ترکستان شرقی چین" وابسته به شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده در سوریه با انتشار یک ویدئو از مسلمانان این کشور خواست برای "جهاد"! به سوریه مهاجرت کنند.

گروه بین الملل مشرق- بخش رسانه ای گروه "حزب ترکستان شرقی چین" وابسته به شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده در سوریه با انتشار یک ویدئو از مسلمانان این کشور خواست برای "جهاد"! به سوریه مهاجرت کنند.


بنابر این گزارش، در این ویدئو، تروریستهای نقاب پوش اویغور تبار تبعه کشور آسیایی چین به زبان محلی از هم وطنان خود دعوت بعمل می آورد تا برای پیوستن به گروه القاعده جهات "جهاد در راه خدا"! به سوریه مهاجرت کنند. ترکستان شرقی گروهی ساخته و پرداخته سازمان جاسوسی ترکیه و قطر بوده که از ابتدای بحران در سوریه در استانهای شمالی حلب و ادلب فعالیت گسترده ای دارند. بنابر آخرین آمارهای منتشره، این گروه متشکل از 3500 نیروی نظامی است که توسط ترکیه آموزش دیده و تسلیح شده و از سوی عربستان و قطر مورد حمایت مالی قرار دارد. آخرین حضور حزب ترکستان چین در عملیات اشغال شهرک استراتژیک خان طومان بود که به شهادت 13 مستشار نظامی ایرانی منجر گردید.