وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد، برخی از کشورها با تحمیل سیاست سکوت در قبال اقدام های تروریستی به شورای امنیت باعث ادامه جنایت های تروریست ها در سوریه شده است.

به گزارش مشرق، وزارت امورخارجه سوریه در دو نامه جداگانه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به جنایت تروریست ها تاکید کرده است: ادامه تحمیل این سیاست به شورای امنیت و جلوگیری از اقدام های بازدارنده در قبال کشورهای حامی و پشتیبان تروریست ها مانند رژیم های ریاض، آنکارا و دوحه، چراغ سبزی به مزدوران و تروریست ها است که باعث شده تا روند قتل و جنایت در حق مردم سوریه ادامه یابد.

این کشورها، با بکارگیری تروریسم به عنوان ابزار فشار و باجگیری سیاسی به دنبال دستیابی به اهداف پلید، امنیت و صلح منطقه و جهان را تهدید می کنند.

در همین راستا نمایندگان آمریکا، فرانسه، انگلیس و اوکراین در شورای امنیت از گنجاندن نام گروه های تروریستی «جیش الاسلام» و «احرارالشام» در لیست گروه های تروریستی شورای امنیت جلوگیری کرده اند.

اصرار این کشورها به معرفی تروریست ها به عنوان «مخالفان میانه رو» نشانه تاکید آنها بر سیاست چشم پوشی از جنایت های گروه های تروریستی و جدی نبودن در مبارزه با این پدیده است.

سوریه تاکید می کند که این جنایت ها نمی تواند ملت و دولت سوریه را از انجام وظیفه خود در مبارزه با تروریسم و دستیابی به راه حل سیاسی از طریق گفت و گوهای سوری – سوری بازدارد.
وزارت امورخارجه سوریه از دبیرکل و شورای امنیت سازمان ملل خواست که این جنایت ها را هرچه سریع تر محکوم و به وظایف خود درپاسداری از امنیت و صلح بین المللی با اقدام های بازدارنده و مجازات رژیم های حامی تروریسم عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس