کد خبر 573752
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

به موازات تشدید نبردها میان نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه و عراق با گروههای تروریستی تکفیری، شبکه ای از مفتی های وهابی ساکن کشورهای عربی با استفاده از رسانه های رسمی در حال تجهیز و تسلیح تروریستها می باشند.

گروه بین الملل مشرق- به موازات تشدید نبردها میان نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه و عراق با گروههای تروریستی تکفیری، شبکه ای از مفتی های وهابی ساکن کشورهای عربی با استفاده از رسانه های رسمی در حال تجهیز و تسلیح تروریستها می باشند.


بنابر این گزارش، مفتی های وهابی همچون "شافی العجمی، محمد العریفی، جاسم السعیدی و ..." با حضور در شبکه های تلویزیونی الرساله، شدی الحریه، النور و ... بصورت رسمی از مردم کشورهای عربی درخواست میکنند تا برای تسلیح تروریستهای تکفیری داعش و القاعده در عراق و سوریه هزینه خرید تسلیحات و مهمات و حقوق ماهیانه آنها را پرداخت کنند. بدین منظور شماره تلفانهایی که به اپلیکیشنهای موبایلی مانند "واتساب، تلگرام، اسنپ چت و ... مجهز هستند برای ایجاد ارتباط معرفی می شوند. کلیه شبکه های تلویزیونی که برای تبلیغ علیه اقلیتهای دینی و حمایت مالی و تسلیحاتی از داعش و القاعده مورد استفاده این مفتی های وهابی قرار دارند، وابسته به دربارهای عربستان سعودی، قطر و امارات می باشند.


تبلیغ آزادانه این مفتی های تکفیری برای تسلیح تروریستها موجب انتقادات گسترده شهروندان کشورهای عربی شده است. یکی از کاربران فضای مجازی با باز نشر تبلیغات جمع آوری پول و تسلیحات برای تروریستها تصاویری از تعدادی از علمای وهابی منتشر کرده و خطاب به آنها گفته است تنها در صورتی حاضر به ارسال پول برای آنها می باشد که ابتدا خود و فرزندانشان به سوریه و عراق اعزام شوند. این در حالی است که انتشار تصاویر دیگری از گشت و گذار و عیش و نوش های این علمای وهابی و فرزندانشان در کشورهای اروپایی مانند سوئیس و فرانسه با موجی از انتقادات پیروان آنها مواجه شده بود.