کد خبر 463582
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

فروزند پادشاه بحرین در واکنش به کشته شدن ۵ سرباز این کشور در یمن خواهان کشتار یمنیها شد.

به گزارش مشرق به نقل از لؤلؤه، در واکنش به کشته شدن 5 سرباز بحرینی در حمله موشکی ارتش یمن به یک پایگاه نظامی اشغالگران در یمن، ناصر بن حمد آل خلیفه فرزند شاه بحرین خواهان کشتار ملت یمن شد.

فرزند پادشاه بحرین هنگام دیدار با سربازان باقی مانده از حمله موشکی ارتش یمن به یک پایگاه نظامی اشغالگران در این کشور خطاب به آنان گفت، 5 نفر از شما را کشتند می‌خواهم هر کدام از شما 5 یمنی را بکشید.

ناصر بن حمد آل خلیفه که پست فرماندهی گارد سلطنتی بحرین را در دست دارد هنگام بازدید از سربازان بحرینی زخمی بستری شده در بیمارستان "شروره" در نجران آنان را به کشتار ملت یمن تشویق کرد.

این در حالی است که نام ناصر بن حمد آل خلیفه همواره به عنوان یکی از عوامل اصلی شکنجه زندانیان بحرینی مطرح است تا جایی که چندی پیش پایگاه اینترنتی رادیو عربی بی بی سی طی خبری اعلام کرد دستگاه قضایی انگلیس، مصونیت قضایی یکی از شاهزادگان بحرینی (ناصر بن حمد آل خلیفه) را که متهم به دست داشتن در شکنجه‌ مخالفان دولت می‌باشد لغو کرد ، این دادگاه تاکید کرد که این شاهزاده از هیچ مصونیتی از پیگیری‌های قضایی در خصوص شکنجه مخالفان برخوردار نیست.

شاهزاده ناصر، برادر ناتنی «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین است که از زمان اعطای درجه سرهنگی به وی و گماشته شدنش در رأس دستگاه تامین امنیت شخصی پادشاه بحرین، از ژوئن 2014 فرماندهی ارشد گارد سلطنتی را بر عهده گرفته است. سمت‌های اعطایی برای قدردانی از موضع تند شاهزاده ناصر علیه جنبش 14 فوریه است.

صبح روز جمعه ارتش یمن و نیروهای کمیته‌های دفاع مردمی پایگاه نیروهای ائتلاف علیه یمن در منطقه «صافر» در استان «مأرب» را با موشک بالستیک از نوع «توشکا» هدف قرار دادند. این حمله موجب آتش سوزی طولانی مدت در این محل شد که در اثر آن دهها نفر به هلاکت رسیده و عده ای نیز مجروح شدند، به اضافه اینکه دو فروند هواپیمای آپاچی مستقر در فرودگاه صافر و نیز چند دستگاه خودروی نظامی اماراتی منهدم شده و چند انبار اسلحه نیز طعمه حریق شد.

منبع: تسنیم