کد خبر 464580
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

فعال بحرینی تشکیل یگان امنیتی ویژه‌ از سوی رژیم آل خلیفه را مورد اشاره قرار داد و گفت که ماموریت این یگان امنیتی جدید آماده کردن طرحی کامل برای کشتار رهبران و چهره‌های انقلاب بحرین در داخل و خارج از کشور است.

به گزارش مشرق، «علی البحرانی» فعال و یکی از رهبران جمعیت معارض «کار اسلامی» (العمل الاسلامی) بحرین در منامه افزایش شمار شهدای انقلاب بحرین را تاکیدی بر تداوم حملات رژیم آل خلیفه به ملت بحرین دانست و گفت: خونی که از فرزندان بحرین بر زمین ریخته شده هرگز ما را به پای میز مذاکره با رژیم نخواهد کشاند.

وی افزود: ملت بحرین از سوی رژیم آل خلیفه مورد حمله واقع است و مقامات این رژیم شماری از افسران خود در وزارت کشور را برای تجاوز جنسی به کودکان و جوانان بازداشتی به کار گرفته‌اند.

این فعال بحرینی مقامات رژیم آل خلیفه را به تلاش برای ترور رهبران و چهره‌های برجسته انقلاب بحرین متهم کرد و گفت: رژیم آل خلیفه یک یگان امنیتی جدید و ویژه‌ای را تشکیل داده که ماموریت آن آماده کردن طرحی کامل برای کشتار رهبران و چهره‌های انقلاب بحرین در داخل و خارج این کشور و در رأس آن شیخ عیسی احمد قاسم، روحانی برجسته بحرینی است.

البحرانی گفت: احزاب سیاسی در بحرین با فعالیت‌های مختلف برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا و خون آنها تلاش می‌کنند و تا به امروز هنوز ملت بحرین برای انقلاب خود خون می‌دهند.

وی افزود: اسناد معتبری که در دست معارضان بحرینی است و به دیوان کیفری بین المللی ارائه شده و نهادهای حقوق بشری هم پیگیر آن هستند، ثابت می‌کند که مقاماتی بلندپایه در بحرین مسئول شکنجه و تجاوز به زندانیان در زندان‌های این کشور هستند.

«نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین هم در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: هیچ شهروند بحرینی نباید به خاطر اظهارنظری یا مطلبی که در وبلاگ یا صفحه اجتماعی خود درباره نظام حاکم بر این کشور می‌دهد و در آن دعوت به خشونت نشده، به زندان افکنده شود.

وی تاکید کرد: مسائل مربوط به اهانت به نظام حاکم بر هر کشوری باید در محاکم مدنی به آن رسیدگی شود که در احکام آن حبس متهمان مطرح نیست.

وی افزود: محکوم شدن معترضان بحرینی به خاطر بیان آراء و اعتقاداتشان، دادگاه‌های تفتیش عقاید در قرون وسطی را به یاد می آورد.

رجب تاکید کرد: حمله به آراء و نظریات مردم نقض حقوق بشر و مغایر با قوانین بین المللی حقوق بشر است، کشورها و دولت‌های دموکراتیک صدای مردم را خفه نکرده و آنها را با ارعاب مواجه نمی‌کنند، بلکه برای بهبود و اصلاح امور آنها تلاش می‌کنند.

از سوی دیگر فعالان جزیره ستره بحرین مردم این کشور را به تظاهرات باشکوه در اعتراض به تمدید بازداشت شیخ حسن عیسی، یکی از علمای دینی بحرین و نماینده سابق پارلمان این کشور دعوت کردند.

فعالان بحرینی خواستار آزادی فوری این نماینده سابق فراکسیون الوفاق شده و تاکید کردند که اتهام‌های دادستانی کل بحرین بر شیخ حسن باطل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس