روز گذشته انتشار تصاویر شکنجه گروهی از خطرناکترین تروریستهای تکفیری زندانی در زندان امنیتی (سجن) "رومیه" شهر بیروت واکنشهای فراوانی را در عرصه های سیاسی، اجتماعی و امنیتی کشور لبنان در پی داشته است.

گروه بین الملل مشرق- کشور لبنان طی 24 ساعت اخیر صحنه تحولات امنیتی ویژه ای بوده است. روز گذشته انتشار تصاویر شکنجه گروهی از خطرناکترین تروریستهای تکفیری زندانی در زندان امنیتی (سجن) "رومیه" شهر بیروت واکنشهای فراوانی را در عرصه های سیاسی، اجتماعی و امنیتی کشور لبنان در پی داشته است.


  



در تصاویر منتشره، گروهی از تروریستهای تکفیری شناخته شده برای مردم لبنان که از سوی سازمان اطلاعات و امنیت این کشور به جرم فعالیتهای تروریستی همچون حمله به مراکز ارتش و پلیس لبنان و ربایش نظامیان، بمب گذاریهای انتحاری، پرتاب موشک به روستاهای لبنان، ترور و بمبگذاری در اماکن عمومی دستگیر شده بودند، از سوی افسران اطلاعاتی لبنان برای گرفتن اقرار هدف ضرب و جرح قرار می گیرند.




(گوشه ای از جنایات تروریستهای تکفیری زندانی در زندان رومیه بیروت در لبنان و سوریه)

در تصاویر منتشر شده برخی از این تروریستهای تکفیری زندانی مورد شناسایی قرار گرفته اند که سوابق طولانی در تحریک اهل سنت لبنان و ارتکاب جنایاتی همچون ذبح نظامیان ارتش و پلیس این کشور در طرابلس و شهرک عرسال (نزدیک مرز با سوریه در منطقه القلمون که در یکسال اخیر در اشغال داعش و القاعده قرار دارد)، انتقال عوامل انتحاری از مرزهای سوریه به داخل محلات شیعه، سنی و مسیحی نشین بیروت و بقاع جهت کشتار مردم در سال گذشته، موشک باران روستاهای لبنانی نزدیک مرز با سوریه، ترور شخصیتهای سیاسی و امنیتی کشور لبنان و ... داشته اند.

(عمر الاطرش تروریست جنایتکار و مسئول انتقال موشک و عوامل انتحاری داعش و القاعده از مرزهای سوریه به مناطق شیعه نشین لبنان)



(از فرماندهان اصلی داعش در القلمون و شهر طرابلس در شمال لبنان مسئول چندین ترور و بمبگذاری در اماکن عمومی)




(از فرماندهان اصلی داعش در القلمون و شهر طرابلس در شمال لبنان مسئول چندین ترور و بمبگذاری در اماکن عمومی)



به دنبال انتشار این تصاویر، گروهی از جوانان اهل سنت لبنان به تحریک برخی شیوخ وهابی وابسته به شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده و داعش با در دست گرفتن پرچمهای سیاه القاعده و داعش به خیابانهای برخی محلات شهرهای بیروت (پایتخت)، صیدا (جنوب) و طرابلس (شمال لبنان) آمده و با آتش زدن اماکن عمومی، خودروهای پارک شده کنار خیابان، سطل های زباله و انسداد خیابانها با سردادن شعارهایی در حمایت از کشتار شیعیان، مسیحیان و اهل سنت مخالف تروریسم تکفیری، ماجرای زندان رومیه را محکوم کردند.









به موازات این اغتشاشات محدود، برخی شیوخ وهابی و رسانه های مورد حمایت مالی و سیاسی سفارت عربستان سعودی در لبنان با صدور بیانیه های شدید اللحن تلاش کردند تا ضمن تحریک بیشتر این جوانان به درگیری با شیعیان، ضرب و جرح  وشکنجه تروریستهای تکفیری جنایتکار زندانی بدست عوامل دولت لبنان را به مقاومت اسلامی لبنان "حزب الله" منتسب نمایند. 



(از 7 افسر دخیل در ضرب و جرح تروریستهای زندانی در رومیه 4 نفر اهل سنت و 3 نفر مسیحی هستند)


اما رسانه های لبنان با انتشار تصاویر، اسامی و اسناد متقن اعلام کردند که عوامل شکنجه از افسران "اهل سنت و مسیحی" سازمان اطلاعات (فرع المعلومات) وزارت کشور لبنان به ریاست "نهاد المشنوق" وزیر کشور لبنان (از جریان اسراییلی - آمریکایی- سعودی 14 مارس به رهبری سعد الحریری، سمیر جعجع، ولید جنبلاط) در دولت "تمام سلام" نخست وزیر توافقی لبنان (از اهل سنت) بوده اند و کوچکترین ارتباطی به حزب الله نداشته و ندارند.


اغتشاشات در خیابانهای طرابلس، بیرت و صیدا تا ساعات ابتدایی صبح امروز بصورت پراکنده ادامه داشته و نیروهای ارتش و پلیس لبنان بصورت گسترده در مناطق حضور حامیان القاعده و داعش مستقر شده و اقدام به گشایش مسیرهای ارتباطی و پراکنده سازی اغتشاش گران کردند. 



لازم به ذکر است که زندان امنیتی رومیه واقع در حاشیه شهر بیروت محل نگهداری مجرمین خطرناک امنیتی بوده و طی چهار سال اخیر بطور مرتب به صحنه کشمکش حامیان گروههای تروریستیتکفیری فعال در سوریه و لبنان و دولتهای مختلف این کشور تبدیل شده است. صدها تروریست دستگیر شده از سوی نهادهای امنیتی و نظامی لبنان در این زندان در حال طی محکومیت خود بوده و هر از گاهی اخبار جنجال بر انگیزی از داخل رومیه در رسانه های لبنانی و منطقه ای منتشر می شود.



طی یکسال اخیر و همزمان با افزایش عملیات نظامی ارتش و مقاومت اسلامی لبنان در داخل و مناطق مرزی با سوریه (القلمون)، بر تعداد فرماندهان و کادرها و اعضای گروههای تروریستی زندانی در رومیه افزوده شده است. متاسفانه انتشار تصاویری از کشفیات انتظامات زندان از تهیزات ارتباطاتی و انواع سلاح گرم و سرد زندانیان تکفیری نشان دهنده وجود حمایتهای وسیع از محکومین رومیه داشته و موجی از حیرت رسانه ها و مردم لبنان را در پی داشته است.



در آخرین تفتیش گسترده نیروهای امنیتی این زندان از بندهای نگهداری تروریستهای زندانی در رومیه، صدها دستگاه تلفنهای همراه بسیار پیشرفته، انواع کارد سنگری، انواع قمه، چند قبضه سلاح کمری و مهمات مربوطه آنها، چندین دستگاه مودم ارسال و دریافت اینترنت ماهواره ای، انواع مواد آتش زا و ... کشف شده است.


در برخی گزارشهای دیگر منتشره در مطبوعات لبنان تصاویر تکان دهنده ای از وضعیت رفاهی بسیار مناسب و زندگی شاهانه تروریستهای تکفیری زندانی در رومیه منتشر شده است که آنها را در حال صرف بهترین غذاها و تذخین سیگار برگ کوبایی اصل نشان می دهد. در این زمینه منابع لبنانی گفته اند که این امکانات به همراه سایر امکاات رفاهی همچون اینترنت، تلویزیونهای مجهز به رسیور ماهواره ای و انواع ابزارهای ارتباطاتی از سوی برخی جریانات ذینفوذ لبنانی در اختیار این تروریستها قرار گرفته است.





این در حالی است که هدف از به زندان افکندن چنین جانیان خطرناکی که عامل شهادت و مجروح شدن صدها نفر از مردم لبنان، سوریه و عراق بوده و هستند، عبارت است از دور ساختن خطر حضور و فعالیتهای مجرمانه آنها از جامعه متمدن و مردم بی گناه. اینکه دولت لبنان به درخواست برخی طرفهای خائن و مزدور داخلی، زندان امنیتی رومیه را به بهشت برین و هتل 5 ستاره تبدیل کند و  از سوی دیگر نظامیان ارتش و پلیس لبنان و رزمندگان مقاومت در مناطق صعب العبور القلمون در حال دفاع از تمامیت ارضی و امنیت مردم این کشور در مقابل همین تروریستهای تکفیری هستند، جای تامل بسیار دارد!


برخی گزارشهای امنیتی حکایت از آن دارد که حین بازجویی نیروهای اطلاعاتی کشور لبنان از برخی مجرمین دستگیر شده در حوادث تروریستی، ارتباط آنها با برخی از زندانیان زندان رومیه آشکار شده و حتی هدایت و راهبری حملات انتحاری و موشک پرانیها به مناطق شیعه نشین لبنان از سوی برخی از فرماندهان زندانی داعش و القاعده در زندان رومیه بیروت با استفاده از ابزارهای ارتباطی مانند تلفن همراه و اینترنت و شبکه های اجتماعی صورت می گرفت.


در مواردی تروریستهای زندانی در انتقام از شکستهای میدانی هم قطارانشان در میادین جنگ سوریه و لبنان، اقدام به ضرب و جرح شدید تا سرحد مرگ برخی زندانیان شیعه و علوی مذهب زندان رومیه نیز کرده بودند.



با کمال تاسف، تروریستهای زندانی در این زندان نه تنها در بیرون از زندان مشغول هماهنگی فعالیتهای تروریستی همقطارانشان بودند، بلکه در داخل زندان نیز حکومت داخلی تشکیل داده و در مواردی اجازه اعمال قانون و تفتیش به نیروهای امنیتی لبنانی را نمی دادند. در آخرین مورد از این دست، زمانی که مسئولان زندان تلاش کردند تا بند ویژه نگهداری تکفیریها را مورد بازرسی قرار دهند، با ممانعت شدید آنها مواجه شده و زندانیان بند مذکور را به آتش کشیدند!


چرایی انتشار تصاویر شکنجه تروریستهای تکفیری در زندان دولت لبنان؟

برخی تحلیلگران تحولات لبنان، انتشار ویدیوی شکنجه تروریستهای تکفیری زندانی در زندان رومیه بیروت را در ارتباط مستقیم با بمب خبری این روزها در فضای رسانه ای و سیاسی این کشور ناشی از انتشار اسناد ویکیلیکس در رابطه با برخی شخصیتهای سیاسی و مسئولان دولتی لبنانی ارزیابی می کنند.


این کارشناسان معتقدند که بمب رسانه ای ناشی از انتشار این تصاویر تلاشی ناکام از سوی جناح مزدور 14 مارس برای پوشاندن افتضاح رسانه ای - سیاسی ناشی از انتشار اسناد مزدوری و وابستگی سران این گروه به طرفهای خارجی به ویژه دو لت تروریست پرور عربستان سعودی بر اساس اسناد منتشره از سوی سایت ویکیلیکس بوده است. در یکی از این اسناد "جمیل" از سران 14 مارس از سفارت عربستان درخواست صدور اجازه! برای سفر به سوریه و دیدار با دکتر بشار اسد رییس جمهور این کشور را کرده است.


در این اسناد که بخشی از ششصد هزار سند منتشره از سوی ویکیلیکس از مکاتبات سری وزارت خارجه عربستان سعودی با دربار این کشور بوده است، اسنادی از کمکهای مالی، سیاسی و امنیتی آل سعود به رهبران جریانهای تروریستی تکفیری مانند القاعده و داعش، کمک های گسترده مالی به رهبران جناح مزدور اسراییل و امریکا و سعودی (14 مارس) مانند "سمیر جعجع، سعد الحریری، ولید جنبلاط،  پطرس حرب" و ... می باشد.


در یکی از این اسناد میشل سلیمان فرمانده سابق ارتش و رییس جمهور پیشین لبنان از دربار آل سعود درخواست دریافت تابعیت سعودی برای یکی از بستگان نزدیکش کرده است. در سند دیگر دولت سعودی به ولید جنبلاط رییس یکی از احزاب دروزیهای لبنان و الیاس المر از شخصیتها و مسئولان دولت سابق لبنان دستور ایجاد مسیرهای امدادی - تسلیحاتی و مالی برای تروریستهای تکفیری القاعده و داعش مستقر در سوریه را صادر کرده است!




در سند دیگری دربار آل سعود با درخواست برخی رسانه های ضد مقاومت اسلامی لبنان برای اختصاص بودجه مالی موافقت کرده است. انتشار این اسناد موثق که حاکی از دخالت دربار آل سعود بزرگترین صادر کننده تروریسم تکفیری به جهان و سازمان دهنده اصلی کلیه حوادث ضد امنیتی و جنایات بیشمار در لبنان و سوریه بوده موجی از واکنشهای منفی شخصیتهای سیاسی و جامعه لبنان را در پی داشته است.