منطقه غوطه شرقیه دمشق کانون اصلی حضور انواع گروههای تروریستی تکفیری فعال در استان دمشق بوده که حداقل 22 هزار تروریست مسلح بین المللی در آن مستقر هستند.

گروه بین‌الملل مشرق - برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از تازه‌ترین تحولات میدانی جبهه های «دمشق و حاشیه دمشق» گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آن را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

طرح بزرگ و مشترک تروریست‌های تکفیری برای اشغال دمشق
سیر تحولات رخ داده در کشور سوریه و شهر دمشق طی ماههای گذشته، افزایش فعالیتهای نظامی، اطلاعاتی گروههای تروریستی تکفیری (یکپارچه سازی صفوف ، افزایش انتقال و ذخیره سازی تسلیحات و مهمات و تدارکات غیر نظامی مانند غذا و دارو و برپایی دهها بیمارستان میدانی زیر زمینی ، افزایش فعالیتهای اردوگاههای آموزشی تروریستها در استان دمشق ، درعا ، حلب و قنیطره و همچنین وقوع برخی حوادت تروریستی همچن ترور هدفمند افسران ارشد بخشهای اطلاعاتی و عملیاتی ارتش سوریه نشان دهنده برنامه ریزی و کسب آمادگی این گروهها جهت اجرای عملیات وسیع نظامی در مناطق یاد شده می باشد.


پیشتر بخش تحلیل تحولات سوریه مشرق ، طی گزارشهایی از وجود طرح بزرگ تروریستهای تکفیری و برخی سرویسهای جاسوسی خارجی "حمله به شهر دمشق از محورهای متعدد شمالی ، شرقی و جنوبی" پرده برداشته بود. در این طرح که بخشهای مهم تدارکات نظامی و غیر نظامی ، طرح ریزی عملیاتی و اطلاعاتی و تشکیل اتاق عملیات مشترک نظامی در شهرهای ذکر شده با هدایت راهبردی سرویسهای اطلاعاتی برخی کشورهای فرامنطقه ای ( آمریکا ، انگلستان ، فرانسه) و "حکام سفیه و خیانتکار برخی کشورهای منطقه "ترکیه ، عربستان ، قطر اردن) هم اکنون در مراحل پایانی کسب آمادگی قرار دارد ، شهر دمشق از محاور عملیات مختلف تحت هجوم وسیع و همزمان تروریستی قرار خواهد گرفت.


این حمله به هدف اشغال نظامی دمشق و سرنگونی دولت منتخب ، قانونی و مشروع حاکم بر آن صورت خواهد گرفت و تمرکز اصلی حملات بر مناطقی همچون "سیده زینب (س) ، جاده فرودگاه دمشق ، محله المزه ، محله کفر سوسه ، جرمانا و مراکز مختلف استقرار نیروهای نظامی و امنیتی سوریه در بخشهای مختلف شهر دمشق خواهد بود.



مبدا حملات از محورهای عملیاتی شامل : 

محور شمالی : حی القابون ، حی البرزه ، حی التشرین 


محور شرقی :غوطه شرقیه دمشق ّ(حرستا ، عربین ، زملکا ، عین ترما) و جوبر 


محور جنوبی : محلات "یلدا ، ببیلا ، بیت سحم ، حجر الاسود ، اردوگاه آوارگان فلسطینی نشین یرموک و داریا


استعداد نیروهای تروریستی مشارت کننده در آن حسب اطلاعات درز کرده از سوی برخی مناطع اطلاعاتی حداقل 22 تا 24 هزار تروریست تکفیری از گروههای جبهه اسلامی (جیش الاسلام ، احرارالشام،صقور الشام) ، القاعده (جبهه النصره) و ارتش آزاد برآورد شده است. جهت یکپارچه سازی صفوف گروههای مختلف فعال در محلات دمشق دستجات مسلح در گروههای بزرگتر و مرجع تروریستی ادغام شده اند.


این منابع اطلاعاتی از حضور افسران اطلاعاتی و عملیاتی سازمانهای جاسوسی ترکیه، عربستان سعودی و اردن جهت ایجاد هماهنگی های عملیاتی اطلاعاتی و تدارکاتی جهت نظارت بر اجرای هرچه سریعتر و بهتر این حمله بزرگ در یک بازه زمانی یک تا سه ماهه خبر داده اند و تاکید کرده اند که طرحهای نظامی مشابهی برای گشودن جبهه های متعددی در حلب ، درعا و قنیطره نیز با هدف تمرکز زدایی از توان نظامی و تسلیحاتی ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن و اشغال این مناطق تدارک دیده و در شرف اجرا می باشد.


ترور فرمانده طرح و عملیات نظامی در شهر دمشق به همراه تیم محافظانش!

روز یکشنبه شهر دمشق صحنه عملیات ترور یکی از فرماندهان ارشد ستاد مشترک ارتش سوریه در یکی از محلات مرکزی این شهر بوده است. در این عملیات که از طریق انفجار بمب نصب شده در زیر خودروی شخصی وی در یکی از خیابانهای محله "حی الدیوانیه" واقع در مرکز شهر دمشق صورت گرفت ، به محض سوار شدن "سرلشکر ستاد بسام مهند العلی" مسئول و طراح کل عملیات نظامی ارتش سوریه در شهر دمشق و حاشیه آن در خودرو ، انفجار مهیبی به وقوع پیوسته که منجر به شهادت فوری وی به همراه سه نفر از محافظانش شده است.




شهید بسام العلی متولد شهر "صافیتا" در بندر زیبای طرطوس در حاشیه ساحل مدیترانه ، علوی مذهب (نزدیک به مذهب شیعه) و مسئول واحد عملیات نظامی - امنیتی ارتش و سیستم اطلاعاتی سوریه در شهر دمشق و حاشیه آن بوده است. ترور وی تنها دو هفته پس از ترور ناموفق معاون تدارکات و ارزاق ستاد مشترک ارتش سوریه از طریق دو دستگاه موتور سیکلت بمبگذاری شده در مسیر تردد وی و ترور دوماه پیش یکی دیگر از افسران ارشد سازمان اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه و در همین محله الدیوانیه صورت پذیرفت که القاعده سوریه (جبهه النصره) و احرار الشام به ترتیب مسئولیت آنها را بر عهده گرفته بودند.




بنابر اظهارات شهود حاضر در صحنه ، شدت انفجار بمب به حدی بود خودروی حامل این فرمانده ارتش سوریه و تیم امنیتی وی بطور کامل منهدم گشته و دود ناشی از آتش سوزی ناشی از آن از کیلومترها دورتر نیز قابل رویت بود. دقایقی پس از اجرای این عملیات تروریستی ، گروه تروریستی "احرار (آزادگان!) الشام" با انتشار بیانیه ای رسمی در سایت اینترنتی رسمی خود بطور رسمی مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت.



گروه تروریستی احرار الشام ، زیرمجموعه "جبهه اسلامی وابسته به گروه اخوان المسلمین سوریه" می باشد و به لحاظ رتبه بندی گروههای نظامی از حیث قدرت تسلیحاتی و نیرویی ، جزو 5 گروه اصلی تروریستی تکفیری فعال در بخشهای مهمی از کشور سوریه قرار دارد. فرماندهی این گروه بر عهده فردی بنام "ابوجابر الشیخ" مهندس مکانیک و از فعالان قدیمی جریانهای تکفیری تروریستی و از اهالی شهر حلب واقع در شمال سوریه می باشد.


لازم به ذکر است که مکان وقوع هر سه ترور ، در نزدیکی سه محله شمالی شهر دمشق بنامهای "حی التشرین ، حی القابون و حی البرزه" می باشد که از ابتدای وقوع بحران تروریستی تکفیری علیه مردم سوریه ، کانونهای حضور و فعالیت گروههای مختلف تروریستی همچون چبهه اسلامی ، ارتش آزاد و القاعده بوده است. در دو ترور پیشین ، تحقیقات ارتش سوریه نشان داده بود که عوامل تروریستی از این محلات به قلب دمشق نفوذ کرده و دست به ترور زده بودند.





گروه تروریستی تکفیری احرار الشام علی رغم انتصاب به اخوان المسلمین وابستگی های رسمی و علنی سازمانی به شبکه تروریستی بین المللی القاعده داشته و از حمله گروههایی می باشد که هزاران تروریست تکفیری خارجی در سازمان رزم و رده های مختلف فرماندهی آن حضور دارند.


ترور روز گذشته در ادامه موجی از ترورهای رخ داده در بازه زمانی یک ساله اخیر بوده که حسب ظاهر احرار الشام مسئولیت انها را پذیرفته است. بسیاری از ناظران صحنه سوریه معقدند ترورهایی از این دست که نیازمند فعالیتهای اطلاعاتی و عملیاتی ویژه ای است ، توسط تیمهای ترور سازمانهای اطلاعاتی ترکیه ، اسراییل ، عربستان و اردن که از ابتدای بحران تروریستی در سوریه در بخشهای مختلف این کشور و خصوصا شهر دمشق پایتخت حضور فعال داشته و دارند ، صورت گرفته و از نام و عنوان گروههای تروریستی تکفیر برای پوشش تبلیغاتی آن بهره گیری می شود.







هلاکت مفتی گروه تروریستی فیلق الرحمن
منابع میدانی مستقر در غوطه شرقیه دمشق از هلاکت "ریاض الخرقی ملقب به ابوثابت الدمشقی" عضو شورای نظامی گروههای تروریستی تکفیری غوطه شرقیه و مفتی گروه تروریستی تکفیری "فیلق الرحمن" (وابسته به ارتش آزاد) خبر داده اند. این فرد که پیش از بحران تروریستی تکفیری در سوریه امام جماعت مسجد اموی دمشق بود ، پس از بحران به دلیل ایفای نقش فعال در حنایات تروریستی در سالهای اخیر در صدر لیست افراد تحت تعقیب سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی سوریه قرار داشته است.





ابوثابت دمشقی نقش بسیار فعالی در یکپارچه سازی صفوف تروریستهای تکفیری و صدور فتاوای در باب ضرورت جهاد علیه دولت، ارتش و مردم سوریه داشته است. وی بیست روز پیش طی حمله انتحاری یکی از تروریستهای گروه داعش علیه مقر فرماندهی گروه تروریستی قیلق الرحمن در محله "جوبر" در شرق شهر دمشق به همراه "ناصر الشمیری فرمانده" (سرگرد فراری ارتش سوریه ، عامل ربایش 48 مستشار نظامی ایرانی) و چند تن از سران گروهک مذکور در اثر اصابت ترکشهای متعدد بشدت مجروح شده و در نهایت عصر روز گذشته به قعر جهنم سوزان الهی سقوط کرد.




گروه تروریستی فیلق الرحمن یکی از فعالترین گروههای زیر مجموعه گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد بوده که اکثر اعضای آن را افسران و سربازان فراری از ارتش سوریه در سالهای ابتدایی بروز بحران تکفیری در سوریه تشکیل می دهند. دمشق ، حلب و درعا سه منطقه اصلی حضور عناصر این گروه در کشور سوریه می باشد. نام این گروه با عملیات ربایش 48 مستشار نظامی ایرانی در جاده فرودگاه دمشق بر سر زبانها افتاده و در ادامه مورد حمایت مستقیم سازمانهای جاسوسی امریکا ، عربستان و ترکیه قرار گرفته است.





دومین سفر زهران علوش به ترکیه در یک ماه!!

"زهران علوش فرمانده گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام" مجددا سر از ترکیه در آورده است! این دومنی سفر وی طی یک ماه گذشته به این کشور حامی تروریسم تکفیری – اخوانی در منطقه بوده و احتمالا با هدف نهایی کردن آخرین هماهنگی ها برای اجرای عملیات بزرگ اشغال دمشق از محاور عملیاتی مختلف صورت می پذیرد. 


منابع رسانه ای وابسته به گروه تروریستی جیش الاسلام (اخوان المسلمین سوریه) با انتشار تصاویر جدید از حضور چند روزه علوش در ترکیه ، این سفر را با هدف شرکت در اجلاس سران گروههای معارض! سوریه در شهر استانبول (مقر فرماندهی مجموعه ای از گروههای تروریستی تکفیری فعال در سوریه و عراق مانند داعش ، اخوان المسلمین ، ارتش آزاد ، القاعده و ائتلاف به اصطلاح معارضان سوری مستقر در هتلهای 5 ستاره) عنوان کرده اند.


گروه تروریستی جیش الاسلام نخستین گروه فعال و عمده در استان دمشق به لحاظ نیروی نظامی آموزش دیده و بهره مندی از انواع تسلیحات سنگین بوده که از سوی سازمان جاسوسی عربستان سعودی و ترکیه مورد هدایت و حمایت قرار دارد. طی ماهها اخیر حجم سنگینی از تسلیحات از طریق مرزهای اردن با عبور از بادیه (بیابان) دمشق وارد منطقه به اصطلاح! تحت محاصره غوطه شرقیه دمشق شده و به این گروه و سایر گروهای تکفیری تحویل شده است.


منطقه غوطه شرقیه دمشق کانون اصلی حضور انواع گروههای تروریستی تکفیری فعال در استان دمشق بوده که حداقل 22 هزار تروریست مسلح بین المللی در آن مستقر هستند. ارتش سوریه و گروههای مجاهدین طی دو سال اخیر طی عملیاتهای متعدد و وسیعی بخشهای بزرگی از غوطه شرقیه را از تروریستها باز پس گرفته و تقریبا آن را تحت محاصره خود در آورده اند.


لکن تردد آزادانه و علنی تروریستها به داخل و خارج از غوطه و ورود تسلیحات و مهمات خبر از وجود خیانت در برخی پاسگاههای ارتش سوریه مستقر در منطقه جهت حفظ محاصره آن داشته که متاسفانه امری مبسوق به سابقه می باشد!حتی برخی اخبار موثق حاکی از اشتهار برخی از این پاسگاههای نظامی به "پاسگاههای میلیونی"! داشته که این لقب به دلیل دریافت رشوه های کلان مالی توسط فرماندهان این مراکز از گروههای تروریستی در مقابل همکاری با تروریستها و تسهیل تردد آزادانه آنها به داخل و خارج از غوطه شرقیه دمشق و حتی فروش مهمات و تسلیحات ارتش سوریه به آنها می باشد.


زهران عبدالله علوش فرزند یکی از مفتیهای وهابی معروف فعال در غوطه شرقیه دمشق بوده که بخش اعظم زندگی خود را در مدارس وهابیت کشور سعودی تحت آموزش قرار داشته و سالها پیش از بروز بحران تروریسم تکفیری علیه مردم سوریه ، به دلیل فعالیتهای تروریستی ، به همراه گروهی از فرماندهان فعلی گروههای تروریستی تکفیری وابسته به اخوان المسلمین سوریه در زندان دولت این کشور به سر می برد.


همزمان با بروز بحران در سوریه و در راستای طرح دکتر بشار اسد رییس جمهوری این کشور جهت آزادی زندانیان قدیمی ، وی به همراه ابوجابر الشیخ(فرمانده گروه تروریستی احرارالشام) و ابوعیسی الشیخ (فرمانده گروه تروریستی تکفیری صقور الشام) از زندان آزاد شده و بلافاصله با تشکیل گروههای تروریستی مسلح به ارتکاب فجیع ترین جنایات علیه مردم و ارتش سوریه پرداخته اند.



زهران علوش: با دولت آمریکا مرتبط هستیم!

حضور زهران علوش در ترکیه علاوه بر جلسات هماهنگی جهت افزایش سطح فعالیتهای نظامی در استان دمشق ، حواشی دیگری همچون مصاحبه با یکی از رسانه های معروف آمریکایی نیز داشته است! این تروریست تکفیری که تنها با سرچ اسم وی تصاویری از جنایات فجیع مرتکب شده از سوی وی در صفحات اینترنتی به مخاطب ارائه میگردد و نام وی با جنایت و کشتار مردم سوریه عجین شده ، در گفتگوی رسمی با این نشریه آمریکایی پرده از ارتباط خود با دولت و سازمان اطلاعاتی آمریکا برداشته است!


علوش در این مصاحبه از رویای خود جهت حضور و رهبری در بخشی از دولت تشکیل شده از سوی گروههای تروریستی تکفیری در سوریه "پس از سقوط نظام فعالی سوریه!" سخن گفته و در ادامه به دفاع از جنایات مرتکب شده توسط وی علیه مردم سوریه و خصوصا شهر دمشق پرداخته است.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگار این نشریه آمریکایی مبنی بر ارتکاب جنایت از سوی وی و گروه تکفیری تحت زعامتش علیه مردم دمشق طی د مرحله موشک باران مناطق مسکونی شهر دمشق ، به توجیه این جنایت پرداخته و اهداف این حمله را تنها مراکز نظامی و امنیتی دولت سوریه! عنوان کرد. این در حالی است که مشخصات و تصاویر دقیق اهداف حملات وی بصورت علنی در دسترس همگان می باشد.

محلاتی که طی دو مرحله از سوی زهران علوش و گروه وی تحت حملات موشکی قرار گرفته است شامل مناطق مسکونی و چندین دانشکده و دانشگاه وابسته به وزارت علوم و آموزش عالی دولت سوریه بوده که طی آن خسارات فراوانی به کلاسهای درس و منازل مردم شهر دمشق وارد آمده است! در این موشک بارانها دهها انسان بی گناه غیر نظامی شامل زن و کودک به شهادت رسدیه و صدها نفر نیز زخمی شده اند!


زهران علوش در ادامه به آخرین ارتباط خود با دولت و سازمان جاسوسی آمریکا اشاره کرده است که طی آن سیا و دولت آمریکا به وی دستور داده اند که موشک باران دمشق را متوقف کند! وی خود و گروه تروریستی تکفیری درنده جیش الاسلام را معتدل و مورد حمایت نظامی ، مالی و سیاسی دولت آمریکا معرفی کرده است!



نفس مصاحبه رسانه های آمریکایی و اروپایی با تروریست تکفیری تحت تعقیب بین المللی مانند زهران علوش نشان دهنده چشمپوشی آمریکا و رسانه های این کشور  از جنایات این افراد و تلاش برای تطهیر آن و همچنین اعطای وجاهت به آنها در عرصه بین المللی صورت می پذیرد. جهان ، به خوبی اقدامات مشابه رسانه های اروپا و آمریکایی را در موارد مشابه در دهه نود میلادی و مصاحبه های اینجنینی با رهبران به اصطلاح جهادی مورد حمایت آمریکا و اروپا در افغانستان به خاطر دارد.


همان رهبرانی که بعدها گروههای طالبان و القاعده را تشکیل داده و با تسلیحات اهدایی سیا و دولتهای مختلف آمریکایی و اروپایی به بلای جان مردم منطقه و فرامنطقه تبدیل شده و زمینه لازم را برای سه جنگ جهانی تحت عنوان "نبرد با تروریسم!" و اشغال کشورهای عراق و افغانستان در سالهای گذشته که به کشتار میلیونهای مسلمان و غارت منابع مالی و معدنی و نفتی کشورهایشان انجامید ، فراهم آوردند.