کد خبر 401433
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

«ریچارد هاس» رییس اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی»، از دستیابی ایران و گروه 1+5 به اتفاق نظر در پایان مذاکرات هسته ای لوزان ابراز شگفتی کرد و این دستاورد را اساسی تر از آنچه انتظار داشت، توصیف کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری انگلیس بی‌بی‌سی در این خصوص نوشت: پس از هشت روز مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 (اعضای دائم شورای امنیت و آلمان) در لوزان در سوییس، نمایندگان شش کشور و ایران به چارچوبی در خصوص مسئله هسته ای ایران دست یافتند.

«ریچارد هاس»، رییس اندیشکده «شورای روابط خارجی» که همواره نسبت به دستیابی به توافق میان شش قدرت جهانی و ایران ابراز بدبینی می کرد، در گفت و گو با خبرنگار بی بی سی، گفت که به گونه خوشایندی از بیانیه دیشب حیرت کرده است و دستاورد کنونی از آنچه وی انتظار داشته، اساسی تر و قابل توجه تر بوده است.

اندیشکده شورای روابط خارجی (Council of Foreign Relations) موسوم به CFR، یکی از تاثیرگذارترین اتاق های فکر در آمریکاست که نظرات و مشاوره های کارشناسان آن بر سیاست گذاری های کاخ سفید تاثیر قابل توجه و تعیین کننده ای دارد.

ریچارد ان هاس (Richard N. Haass)، مقام سابق دولت جرج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا و مشاور وی در امور خاورمیانه است؛ وی تاکنون 12 جلد کتاب درباره سیاست خارجی آمریکا به رشته تحریر درآورده است.
منبع: ایرنا