حسین مرعشی فامیل رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشت خود مدعی شد: اگر شما بخواهید فردی را به عنوان بصیر واقعی معرفی کنید به شخص آقای هاشمی خواهید رسید.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****
حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی به مناسبت روز «9 دی» از سوی حسین مرعشی لقب «بصیر واقعی» گرفت؛ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و خویشاوند هاشمی رفسنجانی نوشت «اکنون و با توجه به اینکه در آستانه 9 دی هستیم و این روز به عنوان «روز بصیرت» نامگذاری شده است، اگر شما بخواهید فردی را به عنوان بصیر واقعی معرفی کنید به شخص آقای هاشمی خواهید رسید.» همچنین

این روزها «هشدار» بازگشت احمدی‌نژادی‌ها ترجیع‌بند روزنامه‌های اصلاح‌طلب شده است؛ روزنامه مردم‌امروز خبر «لیست 28 نفره از سوی حامیان احمدی‌نژاد برای انتخابات سال آینده بهارستان» مرتضی الویری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز درهمین راستا گفت «تصور من این است که آقای احمدی‌نژاد و تیمش خواهند آمد و در زمینه هزینه‌های انتخابات هم مشکلی نخواهند داشت. اینکه چرا می‌خواهند بیایند تصور می‌کنم مهم‌ترین دلیل متوقف کردن پرونده‌هایی باشد که یکی یکی در حال رو شدن است.» از سوی دیگر این روزها برداشت پول از صندوق توسعه ملی در دوگانه «قانونی» و «غیرقانونی» سیر می‌کند و از سوی دیگر دولتی‌ها «انکار» و از سوی بهارستانی‌ها «اصرار» می‌گردد؛ هر دو طرف این مناقشه دیگری را به «عذرخواهی» از مردم دعوت می‌کند.

روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری دوشنبه را با تیترهای «اشد مجازات برای متهمان اسیدپاشی» و «تراژدی ارابه‌های مرگ مالزی» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· غفلت دولت از سیاست‌داخلی

محمدعلی خالق‌نژاد در سرمقاله امروز روزنامه مردم‌سالاری به انتقاد از رویه دولت یازدهم در ساحت سیاست‌داخلی پرداخته است؛ این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب خواهان اهمیت بیشتر دولت به سیاست داخلی است و در همین راستا نوشت «از سوی دیگر وضعیت بعضی انتصابات رخ داده در سطوح استان‌ها و به خصوص فرمانداران وبخشداران نیز گاهی به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد دولت در شهرستان‌ها توان استفاده از کادرهای هماهنگ با خود را ندارد و از نیروهایی استفاده می‌کند که چندان همخوانی با دولت ندارند و نمی‌توانند در راستای وعده‌های دولت و خواسته‌های مردم قدم بردارند و این موضوع، احتمال ریزش به جای رویش در میان حامیان دولت «تدبیر وامید» را شکل می‌دهد. انتظاری که از بزرگان دولت مخصوصاً دکتر روحانی می‌رود این است که در سفرهای استانی به این موضوع نیز توجه داشته باشد و نیم نگاهی به بحران سازی‌های خرد کسانی که در بدنه دولت وجود دارند اما نمی‌توانند یا نمی‌خواهند همگام با دولت قدم بردارند، داشته باشد.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار دوشنبه را به تیترهای «کنایه رئیس جمهور به صداوسیما» و «هشدار شمخانی به مخالفان دولت» اختصاص داد.

· کنسرت دانشگاه آزاد؛ تسویه حساب با هاشمی

هر «انتقاد» از حجت‌الاسلام هاشمی تفسیر به «تسویه حساب» از سوی جریان اصلاح‌طلب می‌شود؛ هر چند آنان فراموش کرده‌اند که در دوران اصلاحات با هاشمی رفسنجانی به چه نحوی برخورد می‌کردند و حالا دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند؛ روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به خبر از «تسویه حساب» با هاشمی از سوی جریان خاص خبر داده است و در همین راستا نوشت «برخی جریان‌های سیاسی نزدیک به اصولگرایان تندرو و رسانه‌های وابسته به این جریان، به دلیل حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع مؤسسین و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سایه معنوی وی بر سر این دانشگاه، حمله به دانشگاه آزاد را در مسیر حمله به شخصیت هاشمی می‌بینند. در همین راستا دو روز پیش، یکی از خبرگزاری‌های وابسته به این جریان، از برگزاری کنسرت رقص و آواز در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در تهران خبر داد و از آن انتقاد کرد. با این حال این خبرگزاری مجبور شد تا بعدازظهر همان روز تکذیبیه دانشگاه را در این زمینه منتشر کند. با این حال علی قربانی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگویی غوغاسالاری اخیر این خبرگزاری را نتیجه پایان ویژه‌خواری گروهی خاص در دانشگاه دانست و تاکید کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با این دروغ‌ها و غوغاسالاری از مسیری که در قطع دستان افراد زیاده‌خواه در پیش گرفته عقب نخواهد نشست. به گزارش برنا، وی در واکنش به خبر برگزاری کنسرت رقص و آواز در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فردی بدون اخذ مجوز از دانشگاه یک آگهی اینترنتی منتشر کرده که در آن آگهی عنوان شده قرار است در دانشکده هنر و معماری کنسرت رقص و آواز برگزار شود. این درحالی است که تا امروز نه تنها مجوزی برای این کنسرت صادر نشده بلکه اصلاً درخواستی در این زمینه هم به دانشگاه آزاد نرسیده است. وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای برنامه‌های دانشجویی مقرراتی دارد که هنگام درخواست مجوز آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهد و قطعاً برگزاری کنسرت رقص و آواز جزو خطوط قرمز این دانشگاه محسوب می‌شود. تا امروز هم‌چنین برنامه‌ای در دانشگاه برگزار نشده است.»

روزنامه مردم‌امروز

روزنامه اصلاح‌طلب مردم‌امروز با تیترهای «کارناوال قتل در گلپایگان: 6 کشته و 8 مجروح» و «احمدی نژاد وارد می‌شود» میزبان نگاه خوانندگانش بود.

· لیست انتخاباتی احمدی‌نژاد به روایت مردم‌امروز

«لیست 28 نفره از سوی حامیان احمدی‌نژاد برای انتخابات سال آینده بهارستان» اصلی‌ترین گزاره خبری روزنامه مردم‌امروز است؛ درهمین راستا فرشاد اعظمی در یادداشت «احمدی‌نژاد وارد می‌شود» نوشت «محمود احمدی‌نژاد فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است. چند تن از نمایندگان مجلس روز گذشته به خبرنگار «مردم‌امروز» گفتند؛ از مدتی پیش به جلسات انتخاباتی احمدی‌نژاد که در شمال تهران برگزار می‌شود، رفته‌اند. برخی نیز تاکید کرده‌اند که به این جلسات انتخاباتی دعوت شده‌اند اما دعوت او را نپذیرفته‌اند. همزمان خبر رسید که برخی از نمایندگان فعلی تهران به همراه برخی دیگر از فعالان سیاسی و همچنین مقامات دولت قبل یک لیست 28 نفره برای انتخابات مجلس دهم ارائه کرده‌اند. قرار است این لیست با اضافه شدن 2 نفر دیگر برای ارائه در انتخابات مجلس دهم تکمیل شود. بنابر همین گزارش، در بین این 28 نفر، اسامی 10 نماینده فعلی تهران، برخی از مقامات دولت قبل و همچنین تعدادی از فعالان سیاسی مشاهده می‌شود. آقای جعفرزاده، عضو فراکسیون رهروان ولایت در مجلس به خبرنگار «مردم‌امروز» گفت که این لیست بسته شده اما فعلاً نمی‌تواند آن را رسانه‌ای کند. سایت اصولگرای بولتن‌نیوز نیز تاکید کرد که فعالیت این افراد چند ماه قبل آغاز شده و آن‌ها ستادی در میدان منیریه تهران راه اندازی کرده‌اند. از قرار معلوم این لیست، پس از جلسات متعدد در شمال تهران، نهایی شده است. همزمان عبدالرضا داوری یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد و بازوی رسانه‌ای او در گفت‌وگو با «مردم‌امروز» تأیید کرد که «چهره‌هایی از دولت قبل» مانند نیکزاد و عباسی از وزرای دولت سابق که به احمدی نژاد نزدیک هستند، برنامه‌های انتخاباتی را جلو می‌برند» تأیید خبر تهیه لیست مشترک انتخاباتی مسئولان دولت دهم و نمایندگان مجلس از سوی یکی از مشاوران احمدی‌نژاد. حالا این کرسی‌های بهارستان است که امید را در دلشان زنده کرده است»

· هاشمی «بصیر واقعی» به مناسبت 9 دی!

حسین مرعشی «اسوه» سیاسی خود را به مناسبت 9 دی، «بصیر» واقعی می‌داند که در گفت‌وگوی آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای مورد هجمه قرارگرفته است؛ حسین مرعشی از خویشاوندان حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نزدیک‌ترین حزب سیاسی به تفکرات سیاسی-اقتصادی رییس مجمع تشخیص مصلحت در صفحه راهبرد روزنامه مردم‌امروز در یادداشت «هاشمی بصیر واقعی» نوشت «اکنون و با توجه به اینکه در آستانه 9 دی هستیم و این روز به عنوان «روز بصیرت» نامگذاری شده است، اگر شما بخواهید فردی را به عنوان بصیر واقعی معرفی کنید به شخص آقای هاشمی خواهید رسید. ایشان تمام تلاش خود را برای اینکه کشور با بحران مواجه نشود انجام داد. خطبه نمازجمعه
آخر آقای هاشمی در سال 88 که باعث شد دیگر تریبون در اختیار ایشان قرار نگیرد بی‌نظیر است. اگر به سخنان آن خطبه عمل می‌شد موثرترین راهکار برای دفع خطرات آن مقطع زمانی بود. ما نباید این اختلاف‌نظرها را تا جایی پیش ببریم که منجر به تحریف تاریخ و ضربه به ارکان نظام شود» این فعال سیاسی در ادامه خواهان استفاده از «نعمت‌اللهی!» هاشمی رفسنجانی و ظرفیت سیاسی وی در مناقشه‌های سیاسی کشور شد و در همین راستا نوشت «موضوع حصر مهم‌ترین مشکل بازمانده از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 است. اگر نظام از ظرفیت آقای هاشمی در این مورد هم استفاده می‌کرد قطعاً این معضل هم به شکل شایسته‌ای حل می‌شد این کشمکش فعلی پایان می‌یافت. متاسفانه ما به جای اینکه از این نعمت‌اللهی و ظرفیت سیاسی بهره ببریم، به آن خدشه وارد می‌کنیم. تنگ نظری با هدف تخریب کار ناشایستی است»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «افراطی‌ها از «آشتی ملی» زیان می‌بینند» و «شایعه‌سازی تاکتیک دلواپسی» اختصاص داده است.

· افراطی‌ها مانع اصلی وحدت ملی

محمد هاشمی که به دلیل «اختلاف» گروهی از میراث بیست ساله سیاسی خود خداحافظی کرد، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد به مقوله «وحدت» ملی پرداخته است؛ عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی پیرامون این مقوله اظهار داشت «موضوع وحدت و اتحاد ملی را از دو جنبه اجتماعی و سیاسی می‌توان در جامعه بررسی کرد. اگر بخواهیم از لحاظ سیاسی و در شرایط فعلی کشور این موضوع را تحلیل کنیم می‌توان این‌طور گفت که جناح‌های سیاسی مختلفی در کشور وجود دارد که در مقاطع خاص خصوصاً نزدیک به انتخابات بحث رقابت سیاسی میان این جناح‌ها بیشتر می‌شود و بعضاً رقابت جناح‌های سیاسی شکل تخریب به خود می‌گیرد. برخی جناح‌های سیاسی با توجه به اهرم‌هایی که در اختیار دارند وارد فاز تخریب می‌شوند. البته تبدیل این رقابت‌ها به تخریب بعضاً از سوی گروه‌های کوچک افراطی دیده می‌شود. موضوع تخریب در قالب رقابت خواسته یک جناح سیاسی هم نیست در هر جناح سیاسی گروه‌های افراطی هستند که اهرم‌ها و رسانه‌هایی در دست دارند که با توسل به این اهرم‌ها و با سوءاستفاده از برخی مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتد و همچنین با بزرگنمایی به تفرقه و جدایی میان گروه‌های سیاسی که همه در درون نظام فعالیت می‌کنند دامن می‌زنند که این امر نه اسلامی است و نه اخلاقی. همیشه باید به زیر بنای جامعه توجه داشته باشیم. زیر بنای جامعه ما هم اسلامی است و ارزش‌ها و دستورات سیاسی و اجتماعی خاص خود را دارد.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «مشکل دوربین سیما در بازتاب خدمات دولت» و «رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: فراتر از ویترین زنجانی نرفتم» اختصاص داد.

· اصرار منتقدان دولت؛ انکار کمیسیون برنامه‌وبودجه

این روزها برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی از سوی دولتی‌ها «انکار» و از سوی بهارستانی‌ها «اصرار» می‌گردد؛ هر دو طرف این مناقشه دیگری را به «عذرخواهی» از مردم دعوت می‌کند. روزنامه شرق در همین راستا در گزارشی خبری نوشت «همه‌چیز با گذشته تفاوت کرده، «محرمانه» ها «غیرمحرمانه» شده و رصد تخلف‌ها به اعلی درجه ممکن رسیده، حتی درباره موضوعی که نه تنها تأیید نشده که در قالب گزارش دیوان محاسبات حذف شده است. دولتی که حالا با شوک کاهش نفتی مواجه شده و کماکان تلاش دارد نبض اقتصاد ایران دچار اختلال نشود، اما برخلاف تیم اقتصادی دولت، برخی تلاش دارند تا در این میان از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. ماهی‌هایی که گاهی مواداولیه آن‌ها از اسناد محرمانه‌ای به دست می‌آید که اصولاً نباید در اختیار همگان باشد. محمدرضا تابش، میکروفونش را باز کرده و بر اساس بند ۳ ماده ۲۲۱ آیین‌نامه داخلی تذکر می‌دهد. می‌گوید: «چرا باید نامه محرمانه دیوان محاسبات دست به دست بچرخد. چرا گزارش برداشت ۱/۴ میلیارددلاری از صندوق توسعه‌ملی بدون تصویب در کمیسیون در دستورکار صحن علنی قرار گرفته و بنده خواهشمندم هیات‌رییسه مجلس این موضوع را بررسی کند.»

سؤال دیگر تابش این است که «گزارش دیوان محاسبات فقط در کمیسیون برنامه، بودجه مطرح و مقرر شد تا سخنگوی دولت و رییس کل بانک مرکزی با حضور در کمیسیون توضیحاتی را در این‌باره ارائه کنند. حال این سؤال مطرح است که چطور موضوع مذکور بدون بررسی در دستور کار صحن قرار گرفته است.» عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین نسبت به حاشیه‌سازی‌های صورت گرفته شفاف‌سازی کرده و می‌گوید: «برداشت ۱/۴ میلیارددلاری از صندوق توسعه ملی نبوده بلکه از بانک مرکزی برداشت شده و در نهایت روال در دستور کار قرار گرفتن قانونی نبوده.» حمیدرسایی از نمایندگان عضو جبهه پایداری هم به ادبیات سخنگوی دولت انتقاد دارد و معتقد است؛ متهم‌کردن یک قوه کار درستی نیست. حمید رسایی به سخنان نوبخت اشاره دارد و اینکه سخنگوی دولت پس از اعلام گزارش دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد برداشت ۱/۴ میلیارددلاری از صندوق توسعه‌ملی این موضوع را دروغ اعلام کرده و گفته؛ مطرح‌کنندگان این موضوع باید از دولت معذرت‌خواهی کنند.»

روزنامه آرمان‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «روحانی انتقادکرد، منتقدان نامه نوشتند» و «شب خونین گلپایگان» اختصاص داد.

· حزب فراگیر اصلاح‌طلب؛‌ آری یا خیر

«حزب فراگیر» اوج آمال و آرزوهای دو جریان سیاسی کشور است که بارها از سوی فعالان سیاسی این دو اردوگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است؛ حسین مرعشی یکی از حامیان این ایده اظهار داشت «اشکالی که ما داریم این است که مجموعه اصلاح‌طلبان در قالب یک حزب فراگیر سازمان‌دهی نشده‌اند و باندهای کوچک شکل گرفته است. همانطور که در کل نظام این باندهای کوچک مخل سیستم می‌شوند، در داخل اصلاحات هم این باندهای کوچک ایجاد اخلال می‌کنند. این اشکال به دلیل روشن‌نبودن مفاهیم نیست بلکه به این دلیل است که سازمان نداریم. بعد ازانتخابات سال 92 نیزمحمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات صحبت از تشکیل حزبی فراگیر کرد، حزبی که قرار است به گفته عارف از ظرفیت‌های به وجود آمده در دوران انتخابات استفاده کند تا بتواند به بازسازی تشکیلاتی اصلاح‌طلبان بینجامد.»

· احمدی‌نژاد بر می‌گردد

«هشدار» بازگشت احمدی‌نژاد این روزها ترجیع‌بند روزنامه‌های اصلاح‌طلب شده است؛ مرتضی الویری از اعضای سازمان منحله مجاهدین در گفت‌وگو با روزنامه آرمان زنگ خطر بازگشت احمدی‌نژادی‌ها را بار دیگر تکرار کرد و در همین راستا گفت «تصور من این است که آقای احمدی‌نژاد و تیمش خواهند آمد و در زمینه هزینه‌های انتخابات هم مشکلی نخواهند داشت. اینکه چرا می‌خواهند بیایند تصور می‌کنم مهم‌ترین دلیل متوقف کردن پرونده‌هایی باشد که یکی یکی در حال رو شدن است. تخلفات آقای احمدی‌نژاد و گروه ایشان در طول هشت سال گذشته کم نیست. برخی از تخلفات این دولت هم اکنون درحال بررسی است. همین تخلف 12 هزار میلیاردی هم یکی از تخلفات دولت قبل است. بهترین راه مسکوت ماندن این پرونده‌ها و پرونده‌های مشابه دیگر هم این است کهاحمدی‌نژاد و تیم ایشان مجدداً به قدرت برسند. احمدی‌نژاد قصد بازگشت به قدرت دارد.» این فعال سیاسی همچنین از شیوه رفتار روحانی با منتقدان دولت یازدهم انتقاد کرد و اظهار داشت «بنده انتقاد دیگری که نسبت به آقای روحانی وارد می‌دانم این است که ایشان برای بیان برخی مواضع خود بعضاً از ادبیات احمدی‌نژادی استفاده می‌کنند. این نوع ادبیات به برنامه‌های سازنده و راهگشای آقای روحانی لطمه وارد می‌کند. استفاده از عباراتی مانند «تازه به دوران رسیده‌ها»، «بروید به جهنم» و یا «بیسواد» به نوعی تکرار ادبیات احمدی‌نژادی است. بنده خاضعانه از آقای روحانی دعوت می‌کنم که به جای استفاده از ادبیات احمدی‌نژادی به ادبیات آقای خاتمی روی بیاورد. ادبیات آقای خاتمی به شکلی بود که در عین حالی که با صراحت و شفافیت مواضع خود را بیان می‌کرد اما هرگز از دایره ادب واخلاق خارج نمی‌شد وحرمت منتقدین خود را نگه می‌داشت.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «تکرار فاجعه در خط هوایی مالزی» و «امنیت غذایی را رکن امنیت ملی ببینیم» اختصاص داد.

· تخریب به‌جای نقد از سوی منتقدان دولت

روزنامه دولتی ایران باردیگر خبر از «پرونده‌سازی» از سوی منتقدان دولت یازدهم می‌دهد که این بار رنگ و بوی «اقتصادی» به خود گرفته است؛ این روزنامه در صفحه سیاسی خود نوشت «پس از موج اخیر تخریب‌ها علیه دولت و تلاش برای اثبات برداشت غیرقانونی دولت از صندوق توسعه ملی، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم از برخی برخوردهای جناحی تنگ نظرانه انتقاد کرد. به گزارش ایرنا، علی شمخانی در جلسه هفتگی با کارشناسان اقتصادی دبیرخانه این شورا افزود: تدابیر و تصمیمات ویژه دولت که با هدف مدیریت اقتصاد و تضعیف اثرات تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه اتخاذ می‌شود، باید مورد حمایت ملی و پشتیبانی مجموعه قوا و نهادهای کشور قرار گیرد. وی به برنامه‌ریزی نظام سلطه برای متشنج کردن فضای اقتصادی و ایجاد شرایط متعارض در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که دولت محترم با اتخاذ تمهیدات اقتصادی هوشمندانه، ضمن ایجاد ثبات و آرامش در فضای کسب و کار و فراهم کردن زمینه‌های رونق اقتصادی، پشتوانه‌های محکمی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه به وجود آورده است، نباید با طرح موضوعات کم ارزش و بعضاً غیرواقعی اقتدار و ابتکار دولت تضعیف شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از برخی برخوردهای جناحی تنگ نظرانه که به بهانه موضوعات اقتصادی مطرح می‌شود، این گونه رفتارها را ناآگاهانه عنوان کرد و افزود: توجه مجموعه دلسوزان نظام به شرایط خاص کشور و اولویت‌های اقتصادی پیش رو، ضرورتی است که غفلت از آن تبعات امنیتی و اجتماعی غیرقابل جبرانی را متوجه کشور خواهد کرد. شمخانی با غیرقابل قبول عنوان کردن برخی اقدامات رسانه‌های برخوردار از بودجه عمومی کشور که بدون توجه به اخلاق حرفه‌ای با گزیده گویی هدفمند و شایعه پراکنی، وحدت ملی را دچار خدشه و آسیب می‌کنند، خاطرنشان کرد: انسجام، اتفاق نظر و هماهنگی کم نظیر در مجموعه قوای کشور، فرصت ارزنده‌ای برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده که لازم است فارغ از حاشیه‌های کم اهمیت مجموعه توان کشور برای بهره‌گیری از شرایط ایجاد شده بسیج شود.»