خضوع در برابر خدا که روح نماز و و روح اذکار و آیاتی است که در نماز خوانده می‌شود، مومنان را از خضوع در برابر مستکبران باز می‌دارد و همین علت اصلی دشمنی مستکبرانی مانند آمریکا علیه اسلام است.

سرویس سیاست مشرق - حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری در بیان روح عبادت و با استفاده از معانی بلند اذکار و آیات نماز، علت اصلی دشمنی مستکبرانی مانند آمریکا با مومنان را چنین بیان کرده‌اند:

«امروز همین معارف اسلامی، همین حقایق اسلامی، مورد دشمنی شدید دشمنان اسلام است. دشمنی واقعی همین مستکبرین، همین آمریکا که ملاحظه میکنید این‌ جور وحشیانه به فضای اسلامی و محیط اسلامی و مردم مسلمان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و امنیّتی و غیره، تهاجم میکنند، با همین حقایق اسلامی است؛ اگر مسلمانها این حقایق اسلامی را کنار بگذارند و به رنگ آنها دربیایند و به شکل آنها زندگی بکنند، این دشمنی‌ها برداشته میشود. با این حقایق دشمنند، چون این حقایق اسلامی بر ضدّ منش ظالمانه‌ی آنها است. وقتی شما با تضرّع و خشوع نماز میخوانید، میگویید: اِیّاکَ نَعبُدُ وَ اِیّاکَ نَستَعین، در مقابل خدا خضوع و خشوع میکنید و معنایش این است که در مقابل غیر خدا، قدرتهای مادّی، خضوع و خشوعی ندارید، تسلیم آنها نمیشوید؛ و همین مایه‌ی دشمنی‌ آنها است و همین مایه‌ی پیروزی و پیشرفت و صلاح و نجات امّت اسلامی است. پابندی به مبانی اسلام، پابندی به شریعت اسلام، آن چیزی است که ملّت اسلام را نجات خواهد داد.» [۱]

برچسب‌ها