کد خبر 1415399
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

رسانه ها از وقوع حمله به ساختمان ویژه نیروگاه اتمی زاپروژیا از سوی نیروهای اوکراینی خبر می دهند.

به گزارش مشرق، رسانه ها اخباری را در خصوص وقوع «گلوله باران» در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا و متهم کردن کی‌یف و مسکو در این ارتباط مطرح می کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، گلوله باران نزدیک واحد نیروگاه دوم نیروگاه زاپروژیا روی داده است.

مسئولین شهر انرگودار در این باره اعلام کردند: حمله جدید از کی یف به ساختمان ویژه نیروگاه اتمی زاپروژیا اصابت کرد و یک کانتینر با آب مقطر نیز در مجاورت واحد دوم انرژی آسیب دیده است.

بر اساس اطلاعات اداره نظامی در انرگودار، حملات توپخانه ای در نقاط زیر ثبت شده است: ساختمان ویژه نیروگاه اتمی، طبقه ارتباطی سمت راست ساختمان ویژه، نرده بتنی. یک مخزن حاوی آب مقطر در مجاورت واحد برق دوم آسیب دیده است.

در حالیکه اوکراین با تحرک آفرینی و تلاش برای حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا، کل قاره اروپا را در معرض یک فاجعه هسته ای غیر قابل جبران قرار داده، شبکه الجزیره پیشتر در این باره اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه، خروج نیروهای روسی از این نیروگاه را تنها راه حل بازگرداندن امنیت به زاپروژیا دانست.

نیروگاه زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، در خط مقدم جبهه درگیری های روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی ها درباره وقوع فاجعه ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

منبع: مهر