کد خبر 1356408
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

لایحه‌ای در ایالت مریلند خواهان آزادی از بین‌ بردن نوزادان ناخواسته تا 28‌روز بعد از تولد شد.

به گزارش مشرق، چندی قبل در خبرها آمده بود که «رالف نورثام» فرماندار مریلند از حق مادر نوزادی گفته بود که جنینش از سقط جنین جان سالم به در برده و حالا بعد از تولد او را نمی‌خواهد. او گفته بود این مادر حق دارد که با پزشک تصمیم بگیرد که نوزادش را از بین ببرد. حالا در لایحه تازه‌ای که آماده شده‌است پیشنهاد غیراخلاقی و کثیف قتل نوزاد به صرف‌نظر از اینکه سقط در بارداری انجام شده یا نشده‌است را مطرح کرده و انجام این عمل را جرم تلقی نمی‌کند.

در مرحله بعد، این لایحه خواهان مانع تحقیقات و مجازات­های قانونی برای سقط جنین در هر مقطعی از بارداری و مرگ های «پیش از تولد» بود که از هفته ۲۲ بارداری تا ۲۸ روز اول پس از تولد را شامل می‌شد. یعنی قانوه باید مانع هرگونه تحقیق یا مجازات کسانی شود که به بارداری خود خاتمه داده‌اند و یا در تلاشند خاتمه بدهند یا اینکه تجربه سقط جنین، مرگ پیش از تولد یا مرده‌زایی دارند.

این قانون همچنین مرگ و کشتن نوزاد در ۲۸ روز اول زندگی را بدون توجه به سقط جنین جرم تلقی نمی‌کند. به طور مثال نوزادی که با معلولیت متولد می‌شود می‌تواند در صورت نخواستن پدر و مادرش بدون انجام روش‌های مراقبت یا درمان پزشکی، کشته شود! و حتی اگر شخصی به دلیل انجام سقط تحت بازداشت غیرقانونی و یا تحقیقات کیفری قرار گرفته باشد می‌تواند به شکل قانونی جبران خسارت کند!

در سال‌های اخیر طرفداران سقط جنین نه تنها به دنبال مجاز کردن سقط‌ جنین حتی در ماههای آخر بارداری هستند بلکه به دنبال مرگ پس از تولد نوزادان ناخواسته نیز افتاده‌اند.

این لوایح در نهایت می‌تواند به نوزادکشی گسترده‌ای ختم شود که طرفداران سقط آن را در خط‌فکری اخلاق پزشکی قرار می‌دهند. در حال حاضر هلند برای نوزادان دارای بیماری لاعلاج  و کسانی که با ناتوانی جدی جسمی متولد می‌شوند مجاز است که آن‌ها را در فرآیندی از بین ببرد.

طرفداران این‌گونه سقط‌ها در تلاشند که اجازه تزریق موادکشنده به تحمل رنج‌طولاتی تری که برای نوزاد معلول یا ناخواسته ایجاد شده‌است را «انسانی‌تر» جلوه دهند.

منبع: فارس