از روز گذشته یگان موشکی استراتژیک ارتش روسیه که عمدتا بر پایه موشک های بالستیک اسکندر است دور جدیدی از حملات خود را آغاز کرد.

سرویس جهان مشرق _ در حالی که پیش بینی می‌شد از روز گذشته دور جدید پیشروی سنگین زمینی ارتش روسیه از محور شمال به سمت کی‌یف پایتخت اوکراین آغاز شود، اما فرماندهان روس تصمیم به تغییر استراتژی میدانی گرفته و دور جدیدی از حملات موشکی به مراکز فرماندهی، انبارهای سوخت و مهمات و پایگاه‌های هوایی و پدافندی را آغاز کردند.

ستون گسترده نیروهای ارتش روسیه در نزدیکی مرز بلاروس

ارتش روسیه اگرچه پیشروی‌های قابل توجهی در هر سه جبهه اصلی نبرد در خاک اوکراین داشته است و تنها ۵ روز از این نبرد نیز گذشته است اما دفاع سرسختانه و کمین‌های متعدد پارتیزانی نیروهای اوکراینی موجب شد تا سطح خسارات و تلفات وارد شده به ارتش روسیه بالاتر از حد انتظار آنها باشد.

تانک T۷۲-B۳ روسی که هدف قرار گرفته و نابود شده است

همچنین مشکلات عدیده‌ای نیز در بحث پشتیبانی از قوای پیشتاز روس در برخی جبهه‌ها پیش آمد و برخی ستون های پیش قراول بدون پوشش آتش و لجستیک در مناطقی که پتانسیل دفاعی بالایی از طرف اوکراینی وجود داشت گرفتار شده و در بسیاری از مواقع با رها کردن تجهیزات ناچار به عقب نشینی شدند.

بنابر این از روز گذشته یگان موشکی استراتژیک ارتش روسیه که عمدتا بر پایه موشک های بالستیک اسکندر است دور جدیدی از حملات خود را آغاز کرد.

یکی از مناطقی که روز گذشته هدف موشک‌های اسکندر ارتش روسیه قرار گرفت مقر فرماندهی عملیاتی شمال، هنگ ارتباطی و انبار سوخت ارتش اوکراین در شهر چرنیگف در شمال شرق کی‌یف بود.

ساختمان نابود شده فرماندهی ارتش اوکراین در چرنیگف

مدافعین چرنیگف در روزهای گذشته حملات سنگینی علیه قوای روسی که قصد پیشروی به سمت پایتخت را داشتند اجرا کردند و فرماندهی ارتش روسیه با شناسایی دقیق مقر فرماندهی این نیروها در ساختمانی در این شهر با استفاده از موشک بالستیک اسکندر این محل را مورد اصابت دقیق قرار داد.

همچنین حداقل ۶ تیر موشک بالستیک اسکندر نیز به سوی پایگاه هوایی اوزرنه در استان ژیتومیر اوکراین شلیک شد که بر خلاف انتظار خطای نسبتا زیادی داشته و عمدتا به مناطق بی اثر اصابت کردند.

با توجه به تصاویر به نظر می‌رسد روسیه قصد حمله به رمپ های هواپیما و باندهای اصلی نشست و برخواست در این فرودگاه را داشته است اما موشک های اسکندر با خطای چند ده متری به اطراف این اهداف اصابت کرده‌اند.

آخرین وضعیت میدانی نبرد در اوکراین

بنابر آخرین نقشه‌های به روز شده از جبهه‌های نبرد در خاک اوکراین، ارتش روسیه همچنان به دنبال ۳ هدف اصلی خود برای هفته نخست جنگ است:

_ تصرف شهر صنعتی خارکیف به همراه شهر سومی در جبهه شمال شرق

_ تصرف بندر راهبردی ماریوپل در جبهه جنوب غرب

_ پیشروی همزمان از دو جهت شرقی و غربی شهر کی‌یف و محاصره پایتخت اوکراین

آغاز مذاکرات در بلاروس

رئیس هیات مذاکره‌کننده روسی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، مذاکرات میان روسیه و اوکراین در گومل بلاروس باید راس ساعت ۱۲ به وقت مسکو آغاز شود.

شروع جنگ شهری در بندر ماریوپل

ظاهرا درگیری در داخل شهر راهبردی ماریوپل بین ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

در صورت تصرف این شهر بندری توسط ارتش روسیه، ارتباط اوکراین با دریای Azov به طور کامل قطع می‌شود.

* در پی بمباران پایگاهی در شهر اوختیرکا توسط ارتش روسیه بیش از ۷۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

ورود ارتش روسیه به شهر خرسون

ویدئوهای جدید نشان می دهند پس از انجام عملیات شناسایی توسط واحدهای پیاده در ساعات اولیه صبح امروز، از دقایقی پیش ستون های زرهی ارتش روسیه در حال ورود به شهر خرسون در ساحل غربی رودخانه دنیپر هستند.

* اتحادیه اروپا اعلام کرد که اطلاعات به دست آمده از ماهواره ها را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

درخواست فوری لهستان برای خرید پهپادهای رزمی امریکایی

به گزارش جینز دیفنس، ارتش لهستان درخواست فوری برای خرید تعداد نامشخصی از پهپادهای رزمی مدل MQ-9 ریپر را به پنتاگون ارائه کرده است. به نظر می‌رسد این درخواست تحت تاثیر حوادث رخ داده در مرزهای این کشور و درگیری نظامی روسیه و اوکراین باشد.

*دولت نروژ اعلام کرد یک بسته کمک نظامی به ارزش ۲۲۶ میلیون دلار را تحویل ارتش اوکراین می‌دهد.

 این کمک شامل کلاه‌خود و جلیقه‌های ضد گلوله و دیگر اقلام نظامی است.

واکنش نخست وزیر انگلیس به طرح برقراری پرواز ممنوع در اوکراین

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در واکنش به احتمال برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان اوکراین اعلام کرد: صادقانه می‌توانم بگویم نمی‌توانیم منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را تضمین کنیم و چنین طرحی را انجام دهیم، این منجر به درگیری مستقیم با روسیه می‌شود.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها