رزمندگان یمنی ۹۶ درصد از مساحت بخش الجوبه را آزاد کردند و فاصله خود را با جنوب شهر مارب به۱۲ کیلومتر کاهش داده اند تا همه چیز برای ریاض تمام شده محسوب شود.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات رزمندگان یمنی در مناطق شمالی بخش الجوبه در نزدیکی جنوب شهر مارب برای پاکسازی مناطق اشغالی از لوث وجود عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد.  

براساس آخرین اخبار به دست آمده، مواضع در محورهای «العمود و الفلیحه» تثبیت شده و مناطق «الظاه، البلق الشرقی، الفلج،  الروضه و ...» مقصد بعدی هستند و با پاکسازی این نقاط رزمندگان از محور جنوب به شهر مارب می رسند.  

رسانه های محلی وابسته به ائتلاف هم پس از چند روز دروغ پراکنی و انتشار اخبار گزینشی در نهایت تایید کردند نیروهای یمنی با حمله از سه محور موفق شدند پس از ۷۲ ساعت درگیری، بخش وسیعی از منطقه العمود را به کنترل دربیاورند.

در حال حاضر، رزمندگان به حومه دروازه های جنوبی شهر مارب رسیده اند و درگیری ها در اطراف منطقه «الفلج» جریان دارد و عملیات به دلیل مقاومت سنگین مزدوران با کندی پیش می رود.  

با رسیدن رزمندگان به منطقه الروضه در شمال بخش الجوبه و هم مرز با بخش شهر مارب می توان گفت حدود ۹۰ درصد از دریاچه سد مارب به کنترل رزمندگان درخواهد آمد.  

به گفته منابع میدانی، ائتلاف سعودی از محورهای مختلف در حال انتقال نیرو و تجهیزات به جنوبی شهر مارب است تا مانع پیشروی رزمندگان انصارالله شوند و در همین ارتباط حدود ۳۵ درصد از عناصر مستقر در پایگاه نظامی الخنجر را به این محور اعزام کرده است.

خبرها حاکیست، دهها تن از عناصر و فرماندهان ارشد میدانی ائتلاف از جمله «صدام حسن الکوال، محمد مطیع، عدنان عبدالله، سعید علی، منذر احمد و ...» در جریان درگیری ها کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده های ائتلاف نیز از ترس پیشروی بیشتر رزمندگان مناطق را به صورت کور بمباران می کنند و سراسمیگی خلبانان مشهود بوده به طوری که در سه روز گذشته چندین مرتبه مواضع عناصر ائتلاف را اشتباه هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی زیادی از آنان شد.  

به گزارش مشرق، در حال حاضر فقط ۴ درصد از مساحت بخش الجوبه در حومه جنوبی شهر مارب در اشغال است و رزمندگان در تلاش هستند کار را در این محور با پاکسازی کامل مناطق آلوده یکسره کنند تا مرحله پایانی عملیات برای آزادسازی شهر مارب آغاز شود.

برچسب‌ها