یک پایگاه نزدیک به مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هم سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی و هم سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیلی از این پیشرفت ایران "شوکه شده‌اند."

به گزارش مشرق، فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی گلوبال ریسرچ نوشت: گزارش صادر شده از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی صهیونیستی دبکا، نزدیک به سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی تایید می‌کند که "ایران توانسته است یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی" را به شکل سالم بر زمین بنشاند.
 
بنابراین گزارش، این واقعیت که ایران توانسته است با یک حمله سایبری (جنگ الکترونیک) پهباد آمریکایی را بر زمین بنشاند و کنترل آن را در دست بگیرد، کاملا تایید شده است.

گزارش دبکا تایید می‌کند که پهباد فوق‌لذکر هدف پدافند هوایی قرار نگرفته بلکه ارتباط آن با مرکز از طریق یک عملیات سایبری قطع شده و کنترل آن به دست نیروهای ایرانی افتاده است.

دبکا تصریح می‌کند که هم سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی و هم سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیلی از این پیشرفت ایران "شوکه شده‌اند." دبکا همچنین می‌افزاید که اگر ادعای مقامات نظامی آمریکا مبنی بر نقص فنی پهباد مزبور صحیح بود، این پهباد دچار آسیب‌های جدی می‌شد حال آنکه دچار چنین آسیب‌هایی نشده است.
 
بنابراین گزارش، نمایش پهباد RQ-170 توسط ایران به خوبی تایید می‌کند که ادعای تهران در خصوص تسلط بر این پهباد از طریق حمله سایبری صحیح است. این بدان معناست که پهباد RQ-170 هدف قرار نگرفته بلکه با جنگ الکترونیکی به دست نیروهای ایرانی افتاده است. این امر برای فن‌آوری جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و اسرائیلی یک "افتضاح" بود.
 
دبکا تاکید کرده است که دست‌نخورده بودن این پهباد به منزله هشداری برای آمریکا و اسرائیل است تا در سیستم‌های امنیتی خود تغییراتی جدی به وجود آورند.
 
این پایگاه صهیونیستی همچنین از ناتوانی آمریکا در اجرای عملیاتی با هدف خارج پهباد از کنترل ایرانیان انتقاد کرده است. وال‌استریت ژورنال پیش‌تر خبر داده بود که آمریکایی‌ها ابتدا در صدد بودند که با عملیاتی در داخل خاک ایران پهباد RQ-170 را از دست ایرانیان خارج کرده یا نابود سازند اما بعدها از بیم واکنش ایران دست از این برنامه کشیده‌اند.
 
منابع نظامی دبکا نکته‌ای دیگر را نیز فاش کرده‌اند که پیش‌تر کمتر مورد اشاره واقع شده بود. RQ-170 مسلح به سیستم خودانفجاری بوده است که هرگاه به‌دست نیروهای طرف مقابل افتد، خود را منهدم کرده و اطلاعاتش در امان باشد اما با تدبیر دقیق سیستم‌های جنگ الکترونیک ایران، این سیستم خودانفجاری نیز عمل نکرده است.
 
این پایگاه اطلاع‌رسانی سوالات متعددی را در خصوص کنترل پهباد توسط نیروهای ایرانی طرح کرده است: ایرانیان چگونه از ورود پهباد به حریم هوایی خود مطلع شدند؟ چگونه آن را فرود آوردند؟ سیستم خودانفجاری چگونه از کار افتاد؟ آمریکایی‌ها چرا نتوانستند با سیستم کنترل از راه دور پهباد را منفجر کنند؟ اینها بخشی از سوالاتی است که به نظر می‌رسد سازمان‌های اطلاعاتی صهیونیستی را سخت به خود مشغول داشته است.
 
روز گذشته پهباد RQ-170 توسط مقامات نظامی کشورمان به نمایش گذارده شد تا به تمام شبهه‌افکنی‌های ایالات متحده در خصوص صحت گفته‌های کشورمان پایان داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    اسرائیل خیلی وقته تو شوکه از وقتی که حریف غزه هم نشد.
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    تا چشتون درآد
  • معین ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    اسرائیل و امریکا هر جفتشون خیال کردن ایران قدرت نداره...تو خواب ببینن که بخوان جاسوسی کنن
  • پدرام ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    دم ارتش گرم
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    اونا دوهفته است تو شوک اند. با اجازه تون اول حزب الله این سیستم پهپاد نشان را امتحان کرد و یونیفل به دستور اسراییل به دنبال آن می گشت و پیداش نکرد. ادعا میکنن دست حزب الله است.
  • معین ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    دم سپاه و ارتش گرم
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    یکی از این شبکه های لجن ضد انقلاب(پارس تی وی) شب قبل در خبرش گفت ایران چون از هواپیمای غنیمت گرفته شده سردرنیاورده، آنرا به چین فروخته است... با پررویی تمام دروغ های شاخدار می گویند. یک خبر دیگر منتشر کردند که یکی از مراکز اتمی اصفهان منفجر شده و یک هفته است که گاوهای اصفهان دیگر شیر نمیدهند؟!....
  • ایرانی مسلمان ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    بیچارشون میکنیم
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    عزیزم تو نفاق افکنی موفق نخواهی بود. ارتش و سپاه هردوتاشون از فرزندان این مملکتن. خدا خیرشون بده.
  • حمید ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    اینو خوب اومدی
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    نكنه يه وقت خاص منفجر بشه!
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    ومکروا و مکر الله والله خیرالماکرین
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    نکنه تروجان باشه؟
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    دم داداشای سپاهیو ارتشیم گر مخلص همشونم در بست این تفرقه افکنیا دیگه زمونش گذشته کاکو
  • سامان ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    درود بر ارتشیان و سپاهیان که بالهای ولایتند
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    درود به شرف دانشمندا سپاهیا ارتشیا و همه جوونای گل ایرانی امیدوارم همه با هم تو همه عرصه های علمی و اقتصادی و سیاسی دست به دست هم بدیم تا با عنایت پروردگار برکاتشو ببینیم و زیباتر از همیشه کنار هم زندگی کنیم یادمون نره ایرانی صادق و عاشق هموطنش نزاریم مشکلات از هم دورمون کنه و همدیگرو باور کنیم و با محبت و صداقت پشت هم باشیم. یا صاحب الزمان. اللهم صل علي محمد وال محمد وعجل فرجهم
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    با اجازه خود شما حزب الله تمام منابع نظامیش از ایران تامین میشه.درود بر سپاه ارتش و حزب الله
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    اون نظردر مورد گاوها، منظورش اینه که شیرشون خشک شده یا دسته جمعی تصمیم گرفتن شیر ندن
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    اولا اسرائیل نه و رژیم اشغالگر قدس دوما ای رژیم اشغالگر قدس شوکه شو و از این شوکه گی بمیر!
  • محسن ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    بازهم امداد غیبی درصحرای طبس اوباما ! اینجا ایران است .از خون شهیدان...
  • ben ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    دم همه نظرراي خوب گرم من كه از خواندن نظراتون كيف ميكنم تاچشم ايرانياي خود فروخته به امريكا كور بدبختا اگه اينجا كمبود است اگه سختي است اگه .... عشق ميكنيم كه در كشور خودمون هستيم اونجا ( پهن گاو گوسفندانشان ) را هم به شما نميدن تاكي سنگ اونارا به سينه مي زنيد نگاه اونا به شما مانند نگاه ما به افغاني هاي دربه دره كه كشور خودشان را ول كرده وبه اميد بهتر زندگي كردن اواره كشورهاي ديگر شده اند به خود بياييد وبه به اغوش وطن مادر همه ايرانيها برگريد دركشورهاي خارجي زندگي كردن وحمالي كردن براي يك لقمه نان چه ارزشي داره اون ايا يك لقمه نان در همين كشور ما پيدا نميشه كه رفتيد اونجا تاز ه كاسه از اش داغ ترهم شديد وبا مردم خودتان مخالفت ميكنيد به اميد بيدار شدنتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس