روز گذشته پهپاد RQ-170 توسط مقامات نظامی کشورمان به نمایش گذارده شد تا به تمام شبهه‌افکنی‌های ایالات متحده در خصوص صحت گفته‌های کشورمان پایان داده شود. تمامی خبرگزاری و روزنامه های آنلاین جهان به بازتاب این خبر مهم پرداختند.

به گزارش مشرق، پخش تصاویر هواپیمای فوق پیشرفته بدون سرنشین جاسوسی آمریکا که پس از تجاوز به خاک ایران به دست نیروهای مسلح کشورمان به زمین نشانده شده است، از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان به خصوص آمریکایی و اسرائیلی داشت، بطوری که این رسانه ها از پیروزی ایران در جنگ الکترونیک یاد کرده و ساقط کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا را یک افتضاح برای فناوری جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و اسرائیلی خواندند.
 
پدافند ایران اوباما را به سکوت واداشت

رویترز، اوباما در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ایالات متحده همه گزینه ها را راجع به ایران لحاظ می کند و با متحدین خود  از جمله اسراییل تعامل کافی دارد.

این گزارش حاکیست،اوباما از هرگونه پاسخ راجع به ماجرای پهپاد آمریکایی خودداری کرد.

ضدو نقیض گویی در واشنگتن :تصاویر ایران جعلی است

شبکه خبری ای بی سی نیوز، مقامات رسمی آمریکایی اعلام کردند که هواپیمایی که تلویزیون ایران بنمایش گذاشت ماکت(!) هستند.
بر اساس این گزارش،دقایقی بعد از این که سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که کارشناسان نظامی در حال بررسی تصاویر پخش شده ایران هستند،چند مقام کاخ سفید اعلام کردند که هواپیمای نمایش داده شده از نوع "سنتینل"  نمی باشد.
این شبکه خبری سپس نوشت:لحظاتی قبل برخی دیگر از مقامات آمریکایی صحت تصاویر پخش شده تلویزیون ایران را تایید کرده بودند.
از سوی دیگر یک کارشناس ارشد سابق پنتاگون نیز به بهانه نوع رنگ این هواپیما و عدم نمایش بخش زیرین آن مدعی جعلی بودن هواپیمای بنمایش در آمده شد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: تلویزیون ایران تصاویری از یک هواپیمای تجسسی بدون سرنشین آمریکایی را پخش کرد که سه روز پیش اعلام شده بود در مرز شرقی ایران به دست نیروهای مسلح این کشور افتاده است. علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه چگونگی کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی امریکا بدست نیروهای مسلح ایران را تشریح کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که ایران سفیر سوئیس در تهران را نیز برای توضیح درباره این اقدام آمریکا احضار کرده است.

بی بی سی گزارش داد: ایران هواپیمای تجسسی آمریکا را نمایش داد. تلویزیون ایران تصاویری از یک هواپیمای تجسسی بدون سرنشین آمریکایی را پخش کرد که سه روز پیش اعلام شده بود در مرز شرقی ایران به دست نیروهای مسلح این کشور افتاده است. منابع نظامی ایران می گویند که این هوایپما را "با خسارت اندکی" در اختیار گرفته‌اند. در تصاویر تلویزیونی هم دیده می شد که بدنه هواپیمای به نمایش گذاشته شده، ظاهرا سالم است.

امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از هواپیمای تجسسی آمریکا رونمایی کرده است.

هاآرتص اسرائیل گزارش داد: مشخصات فنی هواپیماهای تجسسی آمریکا معمولا اعلام نمی شود اما فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در تلویزیون ایران اعلام کرده است که طول دو بال این هواپیما حدود ۲۶ متر، طول بدنه ۴ و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و ۸۴ سانتی متر است. ساعاتی پس از آنکه ایران اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را سرنگون کرده است، نیروهای ائتلاف به رهبری ناتو در افغانستان در بیانیه‌ای به انتشار این خبر واکنش نشان دادند.

نیروهای ائتلاف اعلام کردند که هواپیمای مورد اشاره ایران احتمالا یک هواپیمای شناسایی آمریکایی بوده که در یک ماموریت بر فراز غرب افغانستان پرواز می‌کرده است.

بنابر این بیانیه، گردانندگان این هواپیما کنترل آن را از دست داده‌ بودند.

ای بی سی نیوز آمریکا اعلام کرد: هواپیمای جاسوسی آمریکا که ایران آنرا بدست آورده و گفته می شد بسیار حساس است، در تلویزیون ایران نمایش داده شد. این هواپیما گفته می شود در حمله سایبری بدست ایران افتاده است و سیستم آن در صورت رمزگشایی، اطلاعات ارزشمندی در اختیار ایران خواهد گذاشت.

سی بی اس: پیچیده ترین دارایی اطلاعاتی آمریکا در دست ایران

شبکه سی بی اس آمریکا هم گزارش داد: هواپیمایی که در حمله سایبری بدست ایران افتاده بود، نمایش داده شد.رئیس شرکت سازنده این هواپیما می گوید: ایران پیچیده ترین دارایی اطلاعاتی آمریکا را بدست اورده است.

رادیو آزاد اروپا اعلام کرد: ایران هواپیمای اطلاعاتی آمریکا را که در مرز افغانستان سرنگون کرده بود نمایش داد. این تصاویر آر کیو 170 را در وضعیتی بسیار سالم نشان داد.

دیلی میل گزارش داد: این تصاویر نشان داد ادعای آمریکا در مورد ادعای سقوط خودبخود هواپیما دروغ بوده چرا که هواپیما کاملا سالم است.

آسوشیتدپرس هم خبر نمایش هواپیما را بازتاب داد و گزارش داد: آمریکا این اقدام را تأیید کرده اند.

فاکس نیوز اعلام کرد: ایران هواپیمای آمریکایی را که گفته شده در ایران جاسوسی می کرده در تلویزیون نمایش داد.

نوری زاد: اطلاعات هواپیما سالم است؛ هواپیما ماکت است

علی رضا نوری زاده نیز  در برنامه تلویزیونی خود با اشاره به عملیات مهندسی معکوس ایران بر هواپیمای جاسوسی امریکا گفت : روسیه برای بدست آوردن فن آوری این هواپیما اعلام آمادگی کرده است.

وی سپس ادعا کرد هواپیما نابودشده و اطلاعات آن به صورت اتوماتیک از بین رفته و مسئولین ایرانی یک دکور ساختگی از آن به نمایش گذاشته اند!

نوری زاده در ادامه سخنانش با رد صحبت های اولیه اش، دچار تناقض گویی شد و تاکید کرد: این هواپیما ممکن است اطلاعاتش سالم باشد.

پیک نت: حکمتیار پهپاد سرنگون شده را به ایران آورده!

اما سایت ضد انقلابی پیک نت نیز با مطرح کردن ادعایی مضحک، نوشت: هواپیمای بی سرنشین امریکائی که سپاه پاسداران مدال آن را به سینه خود نصب کرده، نه در خاک ایران، بلکه در خاک افغانستان سقوط کرده و سپاه لاشه آن را به کمک "گلبُدین حکمتیار" به داخل خاک ایران منتقل کرده است!

شبکه خبری "سی بی اس" آمریکا طی خبری به بررسی تصاویر منتشر شده از تلویزیون ایران درباره هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکایی به غنیمت گرفته شده پرداخت.
 
این شبکه آمریکایی در خبر خود همچنان از پذیرش این واقعیت که نیروهای ایرانی طی حمله ای سایبری توانستند این هواپیما را سرنگون کنند،‌امتناع کرد.
 
سی بی اس اضافه کرد: اگر هواپیمایRQ-170  که در تلویزیون ایران به نمایش گذاشته شد همان هواپیمای "جانور قندهار" باشد، بسیاری از بدترین کابوس‌های های تحلیلگران اطلاعاتی به حقیقت خواهد پیوست.
 
این شبکه آمریکایی در ادامه تاکید کرد: به نظر می رسید که هواپیما تقریبا سالم بوده و به ایران این فرصت بزرگ را داده است تا فناوری های جمع آوری اطلاعات حساس را در اختیار بگیرد.
 
پیشتر مقامات آمریکایی مدعی شده بودند که این هواپیمای پیشرفته که قابلیت نابود کردن خود را دارد، احتمالا سرنگون نشده است چون در زمان ساقط شدن هیچ ارتباطی با هواپیمای بدون سرنشین وجود نداشته است.
 
سی بی اس در ادامه گزارش خود اعلام کرد: بسیاری در آمریکا معتقد بودند که ایران قادر به بازیابی اطلاعات جاسوسی از این هواپیما نخواهد بود اما این گمانه زنی ها قبل از انتشار تصاویر آن بود که این تصاویر نشان می دهد این هواپیما به طور گسترده ای سالم بود.
 
"جو سیرینسیونه" عضو شورای روابط خارجی آمریکا به شبکه خبری "سی بی اس" گفت که این هواپیمای بدون سرنشین یکی از پیچیده ترین هواپیماهای شناسایی آمریکا بوده است.

وی افزود: دستیابی به فناوری این هواپیما، به اضافه دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده از سامانه های این هواپیما، می تواند شکست جدی برای منافع امنیت ملی آمریکا به شمار آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • !!! ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    ولی به نظر من نباید تصاویر این پهباد رو به این شکل در رسانه ها پخش می کردند، چون لا اقل الان آمریکا می دونه که تو یه زمین فوتسال با آجر 3 سانتی باید دنبال این هواپیمای بدون سرنشین بگرده.
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    شیعه جماعت همینه اگه بمب اتمم روش بندازی چیزیش نمیشه یستردی؟؟؟
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    حتي اگر يه مولكولش هم گرفته باشيم باز نشان از قدرت ماست
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    از اين اتفاقات ميشه فهميد ماموران سازمان سيا چه كساني هستند كساني كه وظيفه چرت و پرت گفتن دارند تا واقعيت را لوث كنند كاري كه سازمان ها و رسانه هاي رسمي امريكا نمي توانند انجام دهند چون اعتبارشان را زير سوال مي رود بنابرين اين وظيفه به نوكران داده مي شود
  • محمود صادقی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    شما میدونی وسعت ایران چقدره؟
  • تلنگر ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    انشا ا.. به زودی نمونه اش رو متخصصین می سازن اونوقت دیگه هیچ حرفی نمیمونه
  • حمید ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    به نظرت سپاه این هواپیما رو همونجا نگه داری می کنه؟؟؟ به نظرت خیلی احمقانه به نظر نمی رسه؟؟؟؟:D
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    به هر حال بهتر بود در فضایی مبهم تر این کارو می کردند.
  • mehran ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    چرا زیر این پهپادو پوشانده بودند ؟ مگه این پهپاد چرخ نداره فکر کنم دوربینشم پایین پهپاده پس میشه گفت قسمت مهم این پهپاد زیرشه چرا زیرشو نشون ندادن ؟
  • PERSPOLIS ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    فیلمو رو چند روز قبل از اینکه نمایشش بدن گرفتن. بعد هم بردنش یک جای دیگه.
  • naser ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    KHODAYA binehayat tora shokr mikonim va sepasgozarim.Baad az sepase faravan az baradaran aziz ARTESH va SEPAH PASDARAN hamegi in sarbazane emame zaman ra be PARVARDEGARE rahim va karim miseparim. az MASHREGH niz sepasgozaram
  • عباس ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    کور باشه اون چشم هایی که هنوز توانایی کشور عزیز مان رو نمی بینند. این علی رضا نوری زاده، منافقین ذلیل و امثالهم ها هم شرم کنند، چونکه سفالت و پاچه خواری دشمن هم تا جایی. شرم هم خوب چیزیه. به دستان رزمندگان و متخصصین زحمت کش و وطن پرستمون باید بوسه زد، نه اینکه ماتحت دشمنو لیس بزنی. درود بر نیروهای مسلح، اعم از سپاهی، ارتشی و بسیجی. و درود بر همه متخصصین پاک وطن دوست، که هر چه در توان دارن واسه عزت کشورمان میزارن و باعث غرور و افتخار ما هستند.
  • naser ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    Gir dadi ha?hatman salah nadonestand. ya zire an sadame dide. va ya.....HALE KHABAR BE IN MOHEMI RA BEBAR va faramosh nakonim ke khoda ra shokr konim. YA ALI MADAD
  • میثم ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    3 0
    باید عملیات کاملا سرری میشد وبعد از دستیابی به اطلاعات کامل بعد از اتمام کار نمایش داده میشد والان سگ کثیف امریکا با تمام سیاست وقوا داره برای این هواپیما بو میکشه تا اطلاعات شومش دست ایران نیفته و به نظر بنده امریکا هدیه خوبی به ما داده پس هدیه رو با کسی تقصیم نمیکنند تشکر میکنم از عزیزان نیروهای مصلح که دوباره مارو رو سفید کردند.زیر سایه مقام معظم رهبری التماس دعا
  • h.h ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    1 0
    احتمالا این اتفاق سبب می شود که پروژه های جنگنده بدون سرنشین نیروی هوایی و دریایی امریکا یعنی phantom-rayوx-47bبا چندین سال تاخیر روبرو شوند و حتی تا مرز منتفی شدن پیش بروند و همچنین جنگنده نسل ششمngadوبمب افکن آینده این کشور که قرار بود از نوع بی سرنشین باشند سرنشیندار ساخته شوند
  • سعید ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشی و خداقوت به سربازان جان بر کفه میهنون. واقعاباعثه غرور و افتخار بودبرای من.ولی چندموردهست که بایدبگم.1چرااین خبرواعلام کردن؟واگرکسی نمیدونست شایدازلحاظ امنیتی م بهتربود وحتی برای پیداکردنش امیریکا پهپادهای بیشتری میفرستادومیتونستیم بیسروصداازشون بیشترغنیمت بگیریم.2چرارنگش باپهپادهای هم مدلش توعکسافرق میکردوحتی یه آرم هم روش نبود.3چرازیرشونشون ندادن.4به نظرمن بایدایران درمقابل درخواست بررسی روسیه وچین مقاومت کنه ونذاره اونابرسیش کنن واگرم که زیرفشارشون قرارگرفت اصلی رونشونشون نده واگه میشه یه مدل پهپادشبیه rq170بسازه ولی بافناوری خیلی کمترواونو نشونشون بده تا به این فناوری دست پیدانکنن. .باتشکر
  • آرش جهانشاهی ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    اصلن به آمریکاییها آدرس دقیق بدین توی فلان شهر و فلان سوله است . چه غلطی میتونن بکنن ؟
  • مهدی ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام اینجایی که نشون دادن مسلماً زمین فوتسال نیست. به نظر من یه چیزی تو مایه های استودیوی سپاهه. تقریبا تمام دستاوردهایی که تو تلویزیون نشون می دن تو همین فضاست. یا همه ی سوله های سپاه این شکلی اند یا این سوله مال همین کاره
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    بدلیل این تجاوز می توانیم از ان پی تی بیرون برویم. حق حمله به ناوهای آمریکایی را هم داریم.
  • سید محمد غریبان ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    دوستان نگران نباشید این موجود 23 متری را فقط برای 10 دقیقه نمایش روی سن آوردند جاش کاملا امنه. آسوده بخوابید
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    این تصاویر احتمالا در همون روز اول یا دوم تسخیر این پرنده گرفته شده و مطمئن باشین جای این پرنده در امنترین و مخفی ترین جای ممکن هست. اصلا نگران نباشین که اونایی که این فیلمو دادن بیرون فکر همه چیشو کرده بودن.
  • هادی-ف ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    درمورد ادعاهای رسانه های ضدنقلاب مثل پیک نت چون فاقداهمیت هستند چیزی نمیگویم اما درموردآنچه که سران غرب وبخصوص آمریکا وروزنامه هایشان می گویند به احتمال قوی ابتداباطرح بیانات اورژانسی تاحدودی زمان را برای طرح کردن یک موضوع انحرافی بزرگ آماده میکنند ومابایدمنتظر آن مانور انحرافی باشیم مثلا" بزرگترکردن حوادث سوریه وادعای دخالت ایران ویامظلوم نمائی بی سابقه منافقین دررسانه هاویاحتی شانتاژهای کم سابقه وتوخالی نظامی (مثل سخن اخیر اوباما درمورد گزینه های فال گونه میزمسخره اش) برای سرپوش نهادن به این افتضاح .درمورد نمایش این هواپیما دیدیم که چه فشاروانی مخربی برآنها ونیز بعضی دوستانشان واردآمده اگرمسئولان صلاح میدانند هرچه سریعترنسبت به دعوت ازخبرنگاران خارجی ونیز کارشناسان بیطرف نظامی برای روئیت مستقیم دعوت بعمل آورند وفشار روانی رابرآنها بشدت افزایش دهند.
  • عیسی ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    بنازم قدرت مردان خدا را
  • تربیزلی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    ربطی که نداشت ! ولی بریم بیرون که بهتره !
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    چرا بابا، خط کشی های زمین فوتسال روش معلومه.
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    اتفاقاً در صجبتهای سردار حاجی زاده نکته ای بود که هوشمندانه گفته شد. اگر در تمام سایتهای مرجع و نظامی اینترنتی بگردید، تا پیش از این می گفتند فاصله دو بال این هواپیما بین بیست و سی متر است، سردار گفتند که این فاصله حدود بیست و شش متر است؛ سپس اشاره کردند که ارتفاع آن یک متر و هشتاد و چهار سانتیمتر است! یعنی با دقت سانتیمتر این رو بیان کردند. که نشون می ده چرخهای هواپیما هم آسیبی ندیده.
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    عزیزم با همه حرفات موافقم ولی خواهشاً برو یه ذره املا کار کن آبرومونو بردی داداش
  • محمد قاسم رجبي ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    انشا ا.... با توكل به خداوند منان كليه اطلا عات مربوط به هواپيما واطلاعات ذخيره شده را تخليه و بر عليه دشمنان اسلام بكار گرفته شود.
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    0 0
    ان شا ا...
  • علیرضا علیپور ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    0 0
    ماشاالله به ایران که چنین فناوری ای را در اختیار گرفته است
  • عسل ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • محمد ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    این نوری زاده همه چیز رو جابجا می بینه وقتی که آدم رو با درخت جابجا می گیره چرا به هواپیمای جاسوسی نگه ماکت آدمی که این عقلش باشه به همون آمریکایی های بدردنخور می خوره ایران ... ایران ... ایران ...
  • مصطفی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    بابا جون اصلا هواپیما تو خونه ماست میخام روش سیستم ببندم و اسپرتش کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس