سردار جوانی گفت :این هواپیما امکان نفوذ ایران در سیستم های هدایتی آمریکا را فراهم کرده و ضعف و نفوذپذیر بودن سیستم های آنان را نشان می دهد و به عبارتی این فناوری با اقدام ایران از انحصار آمریکا خارج شده و ایران می تواند با رمزگشایی از این هواپیما از فناوریهای پیشرفته آن بهره برداری کند.

به گزارش مشرق ،معاون سیاسی پیشین سپاه به نسیم گفت :  شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا ضربه حیثیتی سنگینی را به آمریکا وارد کرده و قدرت نظامی آنان را زیر سوال برده است چرا که مقامات آمریکا معتقدند این هواپیماها طوری طراحی شده اند که امکان سقوط و افتادن آن به دست رقبا وجود ندارد و این در حالی است که این هواپیمای فوق پیشرفته سالم در اختیار ایران قرار گرفته است.

- این هواپیما امکان نفوذ ایران در سیستم های هدایتی آمریکا را فراهم کرده و ضعف و نفوذپذیر بودن سیستم های آنان را نشان می دهد و به عبارتی این فناوری با اقدام ایران از انحصار آمریکا خارج شده و ایران می تواند با رمزگشایی از این هواپیما از فناوریهای پیشرفته آن بهره برداری کند.

- آمریکا هرچند در ابتدا به مانند دیگر رفتارهای گذشته خود در خصوص در اختیار گرفتن این هواپیما توسط جمهوری اسلامی ایران سکوت کرد اما بعد مجبور به تایید آن شد و مقامات آمریکا اظهار داشتند که این هواپیما دچار نقص فنی شده است و این در حالی است که تصاویر پخش شده از این هواپیما گویای آن است که به پیکره و بدنه آن آسیب جدی وارد نشده است.

- اگر آمریکایی ها بخواهند اعتراف کنند که این هواپیما سالم در اختیار ایران قرار گرفته باید در خصوص پیامدهای آن از جمله آسیب پذیر بودن تجهیزات مدرن هواپیماهایشان پاسخگو باشند.

- با توجه به سوابق کارشناسان ایرانی و توانایی آنها به طور قطع از این غنیمت پرارزش حداکثر بهره را خواهیم برد همان طور که در دوران دفاع مقدس نیز بیشتر سلاحهای مورد استفاده ما همان تجهیزاتی بود که از دشمن به غنیمت گرفته میشد لذا غنیمت اخیر نیز توانمندی ایران را ارتقا خواهد داد و از طریق مهندسی معکوس به فایل ها، سنسورها و فناوریهای نوین آن دست پیدا خواهیم کرد.

- برخلاف تصور آمریکایی ها ایران قادر به بهره برداری از این هواپیمای فوق مدرن است

- آمریکایی ها طی 32 سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کرده و اقدامات خصمانه علیه ما انجام داده اند و این اولین باری نیست که شاهد اقدامی علیه جمهوری اسلامی هستیم چرا که آنها طی 3 دهه گذشته هر اقدامی که در توانشان بوده جهت ضربه زدن به ما بهره گرفتند اما هر کدام از اقدام های آنان را ایران با شکست مواجه کرده است لذا اقدام اخیر آمریکا مبنی بر جاسوسی از جهوری اسلامی ایران اقدام عجیبی نیست.

- آنچه مسئله نو و جدیدی است آنکه هواپیمای فوق پیشرفته آمریکا به غنیمت ایران در آمده و این امر قاطعیت و جدیت ما را در دفاع از حریم هوایی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را ثابت کرده و در مقابل تجاوزگری آمریکا را نشان می دهد.
- آمریکا بر خلاف معاهدات بین المللی عمل کرده و به حریم هوایی ما تجاوز کرده و باید پاسخگو باشد
- کارشناسان ایران در حال رمزگشایی از این هواپیما هستند و امیدواریم در کوتاه ترین زمان رمزگشایی از آن صورت گیرد.

- ملت ایران ملت شجاع و مقتدر است و آمریکایی ها باید بدانند هر اقدامی در قبال ایران انجام دهند پاسخ قاطع را از ملت ایران دریافت خواهند کرد و ملت ایران ثابت کرده که طی سه دهه گذشته از این موجودیت و هویت خود به هر طریق ممکن دفاع خواهد کرد.

- آمریکایی ها اگر قادر به حمله نظامی به ایران بودند قبل از انکه به افغانستان و عراق حمله کنند و همچنین اسرائیل قبل از حمله به لبنان و غزه به ایران حمله می کردند اما آنها به خوبی می دانند که ایران از جهات مختلف قادر به دفاع است و هر اقدام آنان علیه ما منجر به بسیج نیروهای مردمی، سپاه و ارتش شده و تهدید آنان را به فرصت طلایی تبدیل خواهد کرد البته جمهوری اسلامی ایران از جنگ دفاع نمی کند اما هر تهدید و جنگی را به فرصت طلایی تبدیل خواهد کرد.

- آمریکایی ها به دنبال آن هستند که از هر وضعیتی که در ایران صورت می گیرد به ویژه از پیشرفت های ما در عرصه های مختلف کسب اطلاع کنند و احتمالااین هواپیما جاسوسی فوق پیشرفته قصد جمع آوری اطلاعات را داشته اند و صرفا مربوط به فعالیت های هسته ای نبوده چون آنها می دانند که برنامه هسته ای ما کاملا صلح امیز و تحت نظارت بازرسان آژانس صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس