قالیباف رئیسی

پایگاه خبری سعودی العربیه در مطلبی ضمن ابراز ناراحتی خود از انصراف قالیباف به نفع رئیسی نوشت که این اقدام باعث اتحاد صفوف افراط‌گرایان! و مشارکت آنها با یک کاندیدای واحد می‌شود.

سرویس جهان مشرق - انتشار بیانیه رسمی محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در مورد انصراف از انتخابات به نفع سید ابراهیم رئیسی به بمب خبری رسانه‌های عرب‌زبان منطقه تبدیل شد و آنها به صورت گسترده این خبر را مورد پوشش قرار دادند. علاوه بر اعلام این خبر به صورت کلی و انتشار بخش هایی از بیانیه قالیباف که تقریبا توسط تمامی رسانه‌های مطرح و غیر مطرح عرب زبان تحت پوشش قرار گرفت، تحلیل‌ها و ارزیابی‌های گوناگونی در رابطه با این اقدام صورت گرفته که در این گزارش تلاش خواهد شد به ابعادی از آنها اشاره شود.

ابراز نگرانی العربیه از کناره گیری قالیباف

پایگاه خبری سعودی العربیه در مطلبی ضمن ابراز ناراحتی خود از انصراف محمد باقر قالیباف به نفع سید ابراهیم رئیسی نوشت که این اقدام باعث اتحاد صفوف افراط‌گرایان ! و مشارکت آنها با یک کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌شود.

القدس العربی: اقدام قالیباف او را در کانون توجه قرار داد

پایگاه خبری القدس‌العربی نوشت که کناره‌گیری محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به نفع سید ابراهیم رئیسی باعث شد وی در کانون توجهات رسانه‌های مختلف قرار بگیرد و این موضوع توجه رسانه‌ها از کشمکش های انتخاباتی را به خود جلب کرد. این روزنامه فرامنطقه احتمال داد که تنها دو نفر از کاندیداها یعنی حسن روحانی و ابراهیم رئیسی رقابت اصلی را دنبال کنند. این روزنامه می افزاید که گر چه احتمال انصراف در جبهه اصولگرایان وجود داشت، اما ناظران داخلی و خارجی انتخابات ایران پیش بینی می‌کردند که رئیسی به نفع قالیباف کناره‌گیری کند، چرا که قالیباف چهره هجومی‌تری از خود بر ضد دولت روحانی نشان می‌داد و به این ترتیب به نظر می‌رسد راه را برای ریاست جمهوری رئیسی باز می کرد.

القدس العربی می‌افزاید که شدت کشمکش‌ها و انتقادات بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزایش پیدا کرده و صف‌بندی‌ها واضح‌تر از قبل شده است. به این ترتیب حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در یک جبهه هستند و در برابر محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی نمایندگان جبهه مردمی ایران انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

الاخبار: محبوبیت رئیسی به شدت افزایش یافته است

روزنامه لبنانی الاخبار در مطلبی با اشاره به کناره‌گیری محمد باقر قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی ایران به تبیین  بخش ‌هایی از بیانیه رسمی وی پرداخت که در آن تأکید کرده بود هیچ راه دیگری غیر از مبارزه بر ضد چهار در صد اغنیاء که تمامی کانال‌های اقتصادی و سیاسی در کشور را در اختیار خود گرفته‌اند، وجود ندارد. من از تمامی حامیان خود در تمام نقاط کشور می‌خواهم که به کمک برادرم سیدابراهیم رئیسی بپردازند تا وی پیروز انتخابات شود.

نزدیکان قالیباف معتقدند که وی بیشترین محبوبیت را در پایتخت تهران و در میان جوانان رأی دهنده دارد. آنها تأکید دارند که او طرح اقتصادی خوبی دارد ، اما به هر حال نظر اصولگرایان برای ابقای رئیسی بود، به ویژه در شرایطی که محبوبیت وی طی هفته‌های گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است.

قالیباف در هفته‌های گذشته و در جریان مناظره‌های انتخاباتی به رقابت سرسختانه در برابر حسن روحانی مشهور بود. یکی از اعضای برجسته ستاد انتخاباتی قالیباف با اشاره به این که مصلحت اقتضا می‌کرد که وی از رقابت‌ها کناره‌گیری کند، تأکید کرده که قالیباف از عرصه انتخابات خارج نخواهد شد و ستادهای انتخاباتی او بسته نخواهند شد . بلکه تمامی قوا و پتانسیل وی برای پیروزی رئیسی به کار گرفته می‌شود. این مسئول تبلیغاتی قالیباف می‌افزاید این یک عقب‌نشینی نیست، بلکه اعتقاد محکم برای پیروزی مستضعفان بر حکومت بورژواها است.

تحلیلگران اعتقاد دارند که رئیسی احتمالاً قالیباف را به‌عنوان معاون اول خود در دوران ریاست جمهوری انتخاب خواهد کرد تا به دولت تکنوکرات نزدیک شود. همچنین احتمالاً قالیباف و رئیسی امروز در تجمع انتخاباتی در تهران حاضر خواهند شد. برخی از تحلیلگران کنار کشیدن قالیباف را برای استفاده از زمان باقیمانده جهت پیوند دادن بیشتر افکار عمومی با رئیسی می دانند.

ارم نیوز: با کناره گیری قالیباف کار حسن روحانی پیچیده تر شد

سایت خبری ارم نیوز با اشاره به کناره‌گیری محمد باقر قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی در تهران تأکید کرد که کار حسن روحانی برای پیروزی مجدد در انتخابات ساده نخواهد بود. این گزارش در ادامه تحلیل خود تأکید کرد که روحانی با وجود اینکه در برخی نظرسنجی‌های انجام شده از سوی موسسات دولتی ایران در صدر قرار داشت، اما ممکن است شرایط در ادامه متفاوت از قبل باشد.

این گزارش در ادامه به بررسی نگرانی های حسن روحانی پرداخته و نوشت که رفتن انتخابات به دور دوم یکی از این نگرانی ها است و حسن روحانی از اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، نگران است. وی همچنین نگران این موضوع است که برخی از کسانی که در انتخابات سال 2013 به روحانی رأی داده بودند ، این بار به او رأی ندهند ، چرا که آمال و آرزوهای آنها در زمینه منافع اقتصادی کشور در دوره بعد از رفع تحریم‌ها از بین رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    10 10
    قالیباف مرد حرفعمل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس