رئیس سابق سازمان تربیت بدنی معتقد است یک بخش از کار مدیریتی به رفتار مدیریتی مربوط می شود که سلطانی فر می تواند از عهده آن بربیاید ولی بعید است بتواند در آن زمینه جذب اعتبارات کاری از پیش ببرد.

سرویس ورزش مشرق - در آستانه حضور وزیر پیشنهادی رییس جمهور در مجلس برای دریافت رأی اعتماد از نمایندگان ملت هنوز هم مشخص نیست مسعود سلطانی فر که در ابتدای کار کابینه دولت یازدهم از سوی مجلس قبلی رد صلاحیت شد بار دیگر می تواند از خانه ملت رأی اعتماد بگیرد یا نه! 

برای بررسی بیشتر و تحلیل دقیق تر این موضوع خبرنگار ورزشی مشرق با سه تن از مدیران و معاونان سابق سازمان تربیت بدنی در همین ارتباط به بحث و گفت و گو نشست تا نقطه نظرات شان در این باره را جویا شود.

 

هاشمی طبا: موافق نیستم سلطانی فر بیاید چون گردشگری زمین می خورد

مصطفی هاشمی طبا در گفت و گو با مشرق درباره اینکه مسعود سلطانی فر دارای سابقه ورزشی است اظهار داشت: سلطانی فر در سازمان تربیت بدنی دو سال قائم مقامی کرده و یقینا شایستگی این انتخاب را برای ورزش مملکت دارد و می تواند بریا ورزش مفید باشد ولی فکر می کنم با این انتخاب صنعت گردشگری مملکت دچار آسیب و لطمه می شود و به مشکل می خورد. البته این مسایل به من ارتباطی پیدا نمی کند ولی من موافق این انتخاب نیستم.

وی ادامه داد: سلطانی فر شایستگی این کار را دارد و در این باره تردید ندارم ولی اینکه او را از یک سازمان دیگر که به خوبی در حال رشد و شکوفایی است را بردارند را صحیح نمی دانم. آن هم سازمانی که برای مملکتمان بسیار بسیار مهم است. فکر می کنم این جدای از گردشگری به این بخش صدمه می زند و کار در آنجا دچار نقایصی خواهد شد. از این نظر امیدوارم که این کار انجام نشود چون در آن سازمان کار سلطانی فر خیلی مهمتر است. فکر هم نمی کنم که این انتخاب سیاسی بوده باشد. با این همه اگر هم سلطانی فر را بیاورند قطعا برای ورزش اتفاقات خوبی می افتد ولی گردشگری مان دچار مشکل می شود.

رییس اسبق کمیته المپیک در این باره که سلطانی فر توانایی انجام کارهایی که گودرزی نتوانسته انجام بدهد را دارد یا نه گفت: یک بخش از کار مدیریتی به رفتار مدیریتی مربوط می شود که به نظرم سلطانی فر می تواند از عهده آن بربیاید ولی بخش دیگر آن تأمین منابع مالی و وابسته به اعتبارات و بودجه است که بعید است بتواند در آن زمینه کاری را از پیش ببرد.

هاشمی طبا اضافه کرد: البته اینکه رابطه سلطانی فر با رییس جمهور خوب است ممکن است کار را تا جایی پیش برد ولی ورزش از این نظر با کوهی از مشکلات روبروست که مانند کوهی از یخ هر کشتی را غرق می کند. نظر من درباره شخص سلطانی فر مثبت است ولی در اینکه بتواند این کوه یخی را از پیش کشتی ورزش بردارد خیلی مطمئن نیستم.


سعیدلو: سلطانی فر را نمی شناسم که قضاوتش کنم

علی سعیدلو در گفت و گو با مشرق درباره اینکه سلطانی فر وزیر پیشنهادی دولت به مجلس بدون سابقه ورزشی انتخاب سیاسی دولت دهم برای وزارت ورزش محسوب می شود یا نه اظهار داشت: من سلطانی فر را نمی شناسم و چون همانطور که گفتید در ورزش به آن صورت سابقه ای ندارد طبیعتا من هم نمی توانم درباره عملکرد او نظری بدهم. در نتیجه قضاوتی هم نمی توانم در ارتباطات با ایشان داشته باشم.

 وی در این باره که در دوران حضور سلطانی فر در سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، چه برداشتی از عملکرد او داشته گفت: اصلا شناختی از این فرد ندارم و در این مدت هم هیچ ارزیابی از این سازمان به عمل نیاوردم که بخواهم درباره عملکردشان قضاوتی انجام بدهم. فقط این را می دانم کسی که برای ورزش انتخاب می شود طبعا باید سابقه کار در ورزش را داشته باشد.

سعیدلو که در سوم شهریور ۱۳۸۸ با حکمی از سوی محمود احمدی‌نژاد، به سمت رئیس سازمان تربیت بدنی منصوب شد و تا زمان انحلال این سازمان و تشکیل وزرات ورزش و جوانان در خرداد ۱۳۹۰ این سمت را عهده دار بود در ارتباط با عملکرد گودرزی در دوران حضورش در وزارت ورزش بیان کرد: به هر حال گودرزی هم نقایصی داشت که انتقاداتی را هم به دنبال خود بوجود آورد ولی توقع می رود نفری که جایگزین وزیر مستعفی می شود بتواند از عهده وظایف یک وزیر بربیاید. نقاط ضعف را برطرف کند و نقاط قوت را تقویت. در مدت زمانی که از ورزش کنار رفتم به آن شکل به مسایل این مقوله توجهی نداشتم و به این دلیل بیش از این نمی توانم گودرزی را مورد ارزیابی قرار دهم.


فائقی: ظاهرا دولت با مجلس هماهنگ است/سلطانی فر کاریزمای مدیریتی دارد

سعید فائقی هم در گفت و گو با مشرق، در ارتباط با معرفی مسعود سلطانی فر به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور به مجلس برای وزارت ورزش و جوانان و سوابق وی در ورزش اظهار داشت: سلطانی فر مدتی در سازمان تربیت بدنی سمت قائم مقامی داشته و اتفاقا در آن برهه تحرک خوبی هم در ورزش ایجاد کرد. ایشان ارتباط خوب و حسنه ای هم با مطبوعات دارد که می تواند از این توانمندی استفاده کند. او توانست در همان برهه جایگاه خوبی برای خودش در مجموعه دست و پا کند.

وی افزود: سلطانی فر فردی کارآفرین است و در این مدت هم در بخش میراث فرهنگی توانستند فعالیت های خوبی انجام بدهند و اتفاقا فکر می کنم که سلطانی فر ورزشی هم هستند و ما که یک فرد متخصص علم ورزش را آوردیم و دیدیم که نتوانست در این امر کاری از پیش ببرد. ایشان یک کاریزمای مدیریتی دارند که هر جا بودند از جمله زمانی که استاندار بودند آن کاریزما به کمکش می آمد.

 معاون پیشین سازمان تربیت بدنی در این باره که آیا این انتخاب سیاسی بوده یا نه پاسخ داد: این انتخاب و کلا این تغییرات در هر سه وزارتخانه را سیاسی می بینم چون یک جورهایی انتخاباتی است ولی به لحاظ بحث مجلس باید بگویم که الان این مجلس با مجلس قبلی فرق می کند و الان تعداد معتدلین بالاتر از قبل است و مثل آن دفعه نیست و الان هم احتمالا هماهنگی با نمایندگان مجلس هم صورت گرفته و این را می توان از صحبتهای برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی و ورزش متوجه شد که اقبال خوبی از این تغییرات بعمل آورده اند.

فائقی در ارتباط با اینکه آیا سلطانی فر با این شرایط مالی دولت می تواند کارهای نیمه تمام گودرزی را به پایان برساند یا نه توضیح داد: دولت که وضع مالی خوبی ندارد ضمنا کار ورزش هم یک کار جمعی است برای همین هم در بالای سر ورزش یک شورای عالی ورزش گذاشته اند و رییسش هم رییس جمهور است و اتفاقا چون وزارت جوانان هم هست یک شورای عالی جوانان هم گذاشته شده است که آنجا هم رییسش رییس جمهور است و چند وزیر هم آنجا هستند و در کنارشان رییس سازمان برنامه نیز عضو این شوراست و این به دلیل حساسیت این وزارتخانه است و این بیان کننده همین موضوع است که یک کار جمعی و بزرگ ملی باید صورت بگیرد تا یک وزیر ورزش و جوانان بتواند موفق باشد.

وی اضافه کرد: مطمئن هستم با آن کاریزمایی که گفتم حتما امیدوارم سلطانی فر می تواند شورای عالی ورزش و شورای عالی جوانان را به عنوان دبیرخانه مربوطه تشکیل بدهد. متأسفانه در سال های گذشته ما در ورزش یا جوانان هیچ زمان این شوراها را نداشتیم یا اگر داشتیم به شکل خیلی مختصر بوده است. این شوراها بسیار مؤثر خواهند بود و هرچه فعال تر باشند ر این زمینه کمک بیشتری می کنند.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی درباره شرایط مالی ورزش گفت: مسایل مالی مهم است ولی چون اعتبار ورزش از میانگین اعتبار دولت پایین تر است مشکلی برای تأمین بودجه وجود نخواهد داشت. یعنی ورزش خیلی هزینه بالایی ندارد که نتوانیم از عهده اش برنیاییم. یعنی اگر ما بخواهیم بودجه ورزش را صددرصد اضافه کنیم در سرجمع بودجه دولت یک درصد هم نیست. به این دلیل هم آن قانون یک درصد ورزش را تکان داد. وقتی یک درصد از اعتبارات را به ورزش می دادند ورزش حرکت روبه جلویی داشت. الان هم باید یک چنین راهکارهایی در نظر بگیرند و دولت درست است که وضع اقتصادی اش خوب نیست ولی وضع اقتصاد ورزش طوری نیست که برای دولت کمر شکن باشد و اقتصاد ورزش برای دولت در حد همان یک درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    صنعت توریسم کشور مدیری چون قالیباف می خواهد تا موتور رشد و توسعه کشور بشود
  • حسین ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    خداوکیلی تو این دولت‌ها مخصوصاّ این دولت اخیر جناح و جهت گیری سیاسی و هم گروه بودن چقدر هست نسبتش با کردانی و شایستگی و لیاقت علمی‌ و عملی‌ فردی که می‌خواد توی کابینه وزیر بشه؟ بچه ۷ ساله که کلاس اول میره هم احتمالا درک میکنه تا طرف تضمین لازم برای همراهی با رئیس جمهور در تمامی‌ تصمیمات را نده اصلا اسمش مطرح نمی‌شه و بعد از همه مورد اون آخر شاید یه جایی‌ برای تخصص و شایستگی علمی‌ و تعهد باقی‌ بمونه ، شاید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس