‌

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به بالا گرفتن تنش‌های هسته‌ای در سراسر جهان گفت که سیاستمداران آمریکایی می‌خواهند جنگ را تا آخرین شهروند اوکراین ادامه دهند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه هشدار داد که تشدید تنش‌ها در سراسر جهان تهدیدی در حوزه هسته‌ای است.

وی گفت: در چنین شرایطی کشورها نیازمند گفت‌وگوی عمیق هستند تا راه‌های برون‌رفت از این شرایط متشنج را بر اساس روش‌های سیاسی و دیپلماتیک جستجو کنند.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: گفت وگوی عمیق بین بازیگران اصلی اکنون از سوی کشورهای غربی رد شده است.

پسکوف بیانیه ۲۳ کشور که توسط راپولان مولکان، نماینده آفریقای جنوبی در کنفرانس بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایمنی هسته ای قرائت شد را یادآوری کرد. در این بیانیه هشدار داده اند که خطر درگیری هسته‌ای به بالاترین حد خود در دهه‌های اخیر افزایش یافته است.

وی در مورد اظهارنظر گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر حمله به روسیه گفت: در دهه‌های گذشته نیز کنگره ایالات متحده مصمم به ایجاد تنش در اوکراین و ادامه جنگ در منطقه بوده است.

وی گفت: سرهای داغ بسیاری در کنگره آمریکا وجود دارند که می‌خواهند تنش‌ها را بیشتر کنند و به ظاهر سعی دارند جنگ را تا نابودی آخرین شهروند اوکراینی ادامه دهند.

روز سه‌شنبه، تارنمای پولیتیکو نامه ای از نمایندگان کنگره آمریکا منتشر کرد که به امضای کسانی همچون مایک ترنر، جیم هیمز و جرالد کانولی رسیده بود و از دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده می خواست به اوکراین اجازه دهد با استفاده از سلاح‌های آمریکایی به خاک روسیه حمله شود.

پیشتر وال استریت ژورنال به نقل از مقام های آمریکایی گزارش داده بود که اوکراین از دولت بایدن خواسته است تا اهدافی را در خاک روسیه شناسایی کند که کی‌یف می تواند به آنها حمله کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عمیر IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 2
    شیربچه های اوکراینی
    • عمیر US ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      1 0
      جمله رو ما ناقص تایید نکنید اقایا ناظر بر نظرات مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس