کد خبر 1605326
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴

به گزارش مشرق، عطیه همتی، فعال رسانه، در اینستاگرام خود نوشت:

از رییسی خوشم می‌آمد. با اینکه برخی انتصابات و وزرای دلچسبی نداشت. شبیه سیاستمدارها نبود. ادایشان را هم در نمی‌آورد. برای همین ادبیات سیاسی هم نداشت. نیامده بود جمله بسازد. لحنش کارگری بود. جنسش همین بود. نمیخواست هم عوض شود. برای همین جمله‌ای از او جز همان ناهار خوردید در ذهنمان نمانده‌است. تیتر دستمان نمی‌داد. نمیخواست هم بدهد. طلبه بود. بیشتر هم نمیخواست باشد. وقتی هم به او گفتند ۶کلاس بیشتر سواد ندارد. سرخ شد. عصبی شد. اما گفت تقوا داشته باشید.‌پی‌اش را هم نگرفت. دنبال کاراکتر شدن نبود. برای همین مناظره و درگیری با او حال نمی‌داد. نه میخواست معجزه هزاره سوم باشد نه آخوند شیک لباده پوش و نه حتی حقوقدان. وقتی هم رفت سازمان ملل. باز هم نخواست چیزی از خودش نشان دهد. یکبار عکس حاج ق‌اسم را بلند کرد. یکبار هم قرآن.

شعارهای تبلیغاتیش هم چنگی به دل نمیزد. مانیفست سیاسی نداشت. به درد در دست گرفتن و توی خیابان گرفتن نمی‌خورد. ایران قوی؟ سیدمحرومان؟ رییسی حتی عکس خوب و کاریزماتیک برای پوستر و بیلبوردش ندارد. چون انگاری از دوربین معذب است. راننده‌تاکسی‌ها هم وقتی میخواهند فحشش بدهند ایست می‌کنند. فحش آخوند بودنش را می‌دهند و قیمت ارز و دلار را توی سرش می کوبند. یا اینکه داماد علم الهدی‌ست. حق دارند ولی حتی یک نفر به یاد ندارد رییسی او را به جمله‌ای گزیده باشد. حتی در ادبیاتش صبح جمعه هم نداشت. می‌گویند برود یک مسجد پیدا کند نمازش را بخواند و به مملکت چه کار دارد؟ راست می‌گویند. رییسی دیگر از نقش تولیت آستان قدس رضوی بیرون نیامد. رییس قوه قضا هم شد همین بود. چهره مقتدر دستگاه قضا را نداشت. هرچه هم برایش نوشتند جلاد و... به صورتش نچسبید. شبیه آدمهایی بود که آمده‌اند دعوا را فیصله بدهند. رییس جمهور شدنش هم همین شکلی بود. آخوند ساده مشهدی بود که خاطراتش هم لهجه کوچه‌پسکوچه مشهد می‌داد و صدای دستفروشهای اطراف حرم می‌پیچید. بعد از ریاستش که خیلی‌ها گفتند تک‌دوره‌ایست از یادها می‌رود. چون آدم رسانه نبود. تکه کلام و ادبیات سیاسی نداشت که مثل احمدی نژاد و روحانی سر زبان‌ها بیفتد. یا مثل خاتمی رهبر جریان سیاسی شود و گفتمان تازه‌ای بسازد. اتوبان هم به نامش بزنند فرقی نمی‌کند.رییسی بیشتر به صحن‌های رضوی می‌آید که زائرهای رضوی از کنار مزارش رد که شدند فاتحه‌ای برایش بخوانند و بگویند: خوشبحالش بعد ریاست جمهوری‌اش نه ممنوع‌التصویر شد نه جریان انحرافی. عاقبت بخیر شد. رییسی ساده بود. اما خدا نخواست ساده تمام شود. نامش را در تاریخ طوری نوشت دیگر از یاد نرود...

مردی که شبیه سیاستمدارها نبود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    2 5
    حالا نمیشه برای تعریف از کسی به دیگران طعنه نزنید؟ زبانتان مثل کاکتوس است . چرا خوبیهای آقای رییسی را سرلوحه قرار نمیدید؟
  • ساره جعفری علی آبادی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    1 10
    احمدی نژاد هم چنینه
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      ..ه خورد نه یه بار که صد بار!
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    11 0
    یادش گرامی اين طور شخصيت دارای اخلاص کم پیدا می شود
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    5 7
    رئیس جمهور و وزیر خارجه مملکت و سرمایه های اصلی نظام رو سوار هلیکوپتر 60 ساله کردید حالا بشینید هی گریه کنید و دلتون خوش باشه به این حرفا.
    • FR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      0 0
      یعنی دلسوزی ت را باور کنیم ؟!
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      3 0
      مشیت الهی چنین بود
  • چهرازاد IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    3 0
    لطفا به کلمات دقت کنید
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    3 0
    روحشان شاد. خدا صبر بده به بازماندگان
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    2 0
    احسنت،خداقوت
  • FR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 0
    نوشته قشنگی بود البته بنظرم چهره بسیار خوش و جذاب و دوست داشتنی داشت مانند خلقش .....
  • مسعود دیپلمات IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    10 0
    بله رئیسی ساده بود ولیکن ابله نبود. سادگی -اش از فرط تقوا بود و نه جهل. خلق و خوی نبوی داشت، متخلص به اخلاق الهی بود. مخلص الی الله، آنچنانکه که شیطان بر او راهی نیافت: إِنَّهُ مِنْ عِبَادِه الْمُخْلَصِينَ . این بود راز محبوبیت او در نزد مردم و پروردگارش. روحش شاد.
    • مسعود دیپلمات IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      6 0
      و اما می دانید که مخلص کیست، که شیطان را به او راهی نیست؟ مخلص کسی است که از بدو تولد تحت سرپرستی و حضانت شخص خداوند تبارک و تعالی قرار دارد و هیچ وسوسه ای به او راه نمی یابد، بطوری که شیطان می گوید : لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ ﴿۴۰﴾. اکنون بدانید که چه شخصیتی را از دست داده ایم. والسلام علی ابراهیم رئیسی.
    • مسعود دیپلمات IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      3 0
      و اما می دانید که مخلص کیست، که شیطان را به او راهی نیست؟ مخلص کسی است که از بدو تولد تحت سرپرستی و حضانت شخص خداوند تبارک و تعالی قرار دارد و هیچ وسوسه ای به او راه نمی یابد، بطوری که شیطان می گوید : لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ ﴿۴۰﴾. اکنون بدانید که چه شخصیتی را از دست داده ایم. والسلام علی ابراهیم رئیسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس