‌

ساخت اسکله شناور و موقت آمریکا از فوریه گذشته در منطقه البیدر که در مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی واقع شده، آغاز شد. این اسکله نزدیک به گذرگاه‌های اسرائیلی است.

به گزارش مشرق، فرماندهی مرکزی آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد بیش از 569 تن کمک بشردوستانه را از طریق اسکله شناوری که اخیرا افتتاح شده، تحویل نوار غزه داده است اما همه این کمک‌ها به انبارهای سازمان ملل نرسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تحویل محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق اسکله شناور آمریکا از جمعه گذشته شروع شده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی برای ورود کمک‌ها به نوار غزه زیر فشارهای شدید بین‌المللی قرار دارد.

یک منبع در آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که اسکله شناور آمریکا مانعی پیش روی تسریع در روند امدادرسانی به غزه خواهد بود و هرگز منجر به بهبود اوضاع انسانی این باریکه نخواهد شد.

منبع مذکور در گفتگو با العربی الجدید اشاره کرد که برای کمک رسانی به غزه هماهنگی با آنروا انجام نشده و به طور عمد سعی بر این است که این نهاد بین‌المللی به حاشیه رانده شود.

وی اشاره کرد که گذرگاه‌های زمینی به مراتب بهتر از گذرگاه‌های هوایی است، چرا که امکان ارسال بیشترین حد ممکن کمک‌ها از طریق گذرگاه‌های دریایی وجود دارد و ارسال آن‌ها از این طرف زمان کمتری هم می‌برد و هماهنگی با طرف‌های بین‌المللی نیز از این طریق آسان‌تر است.

سازمان ملل: ارسال زمینی کمک‌ها موثرتر است

یک مسئول بین‌المللی نیز گفته یک طرف سوم مسئول توزیع کمک‌ها در نوار غزه خواهد بود. سازمان ملل بیان کرد که جمعه گذشته تنها 10 کامیون وارد اسکله شناور آمریکا شده و روز شنبه نیز 5 کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به انبارهای سازمان ملل تحویل داده شده است.

ساخت اسکله شناور و موقت آمریکا از فوریه گذشته در منطقه البیدر که در مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی واقع شده، آغاز شد. این اسکله نزدیک به گذرگاه‌های اسرائیلی است.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هیچ محموله کمکی از این اسکله تحویل سازمان ملل داده نشده است. مسئولان این سازمان هشدار دادند که با توجه به تعطیلی گذرگاه رفح، غذا و دارو در مرزهای مصر روی هم انباشته شده است.

"ایدیم وسورنو" از مسئولان بارز امدادرسانی به نوار غزه تاکید کرد که کمک ها و سوخت کافی و معقول برای حمایت از مردم غزه که زیر جنگ و عملیات گسترده نظامی قرار دارند، وجود ندارد و اوضاع فاجعه بار غزه به هیچ وجه قابل وصف نیست.

محموله‌های کمکی از قبرس راهی اسکله شناور آمریکا می‌شود و از قبل توسط رژیم صهیونیستی تفتیش می‌شود.

هزینه راه اندازی این اسکله 320 میلیون دلار برآورد شده که هزار نظامی آمریکایی در ساخت آن مشارکت داشتند.

مسئولان آمریکایی تاکید کردند که این اسکله در آغاز پذیرای 90 کامیون در روز خواهد بود و پس از آن این تعداد ممکن است تا 150 کامیون هم افزایش یابد.

در همین راستا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل نیز گفت برای جلوگیری از قحطی، باید سریع‌ترین و بهترین راه برای ارسال کمک‌ها برای مردم غزه انتخاب شود، به همین خاطر ارسال زمینی کمک‌ها بهترین راه است.

از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح، ارسال کمک‌های بشردوستانه به جنوب نوار غزه متوقف شده و به گفته سازمان ملل همین مسئله موجب آواره شدن 900 هزار نفر در این منطقه شده است. به شمال غزه نیز هیچ کمکی ارسال نمی شود و سازمان ملل از قحطی قریب الوقوع در این منطقه هشدار داده است.

علاوه بر این، شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست نیز همواره کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه را در کرانه باختری و دیگر مناطق مورد حمله قرار داده و مانع رسیدن آن ها به دست مردم غزه می شوند.

ادامه مطلب را در

https://farsi.palinfo.com/38873

@تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس