کد خبر 629653
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مافیای واردات رنگ‌های مصنوعی بی‌کیفیت فرش را دلیل اصلی از دست دادن بازار جهانی آن دانست و گفت: سال‌هاست که رنگ‌های بی‌کیفیت چینی جایگزین رنگ‌های طبیعی شده و صنعت فرش ایران را به نابودی کشانده است.

به گزارش مشرق، محمداسماعیل سعیدی درباره نقش برگزاری حراج ملی در قالب حراجی فرش در افزایش فروش و صادرات فرش و مشکلات پیرامون باراز جهانی این هنر-صنعت، اظهار داشت: مشکل صنعت فرش ایران با حراجی‌ها حل نمی‌شود چراکه حراجی‌ها مُسکن بازار فرش محسوب می‌شوند و تنها می‌توانند بخشی از مشکل را در مدت کوتاهی حل کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید عوامل افت بازار فروش و صادرات ایران را در مسائل پیچیده‌تری جستجو کرد تا مشخص شود چرا در گذشته 50 درصد بازار جهانی فرش متعلق به ایران بود و حالا این رقم به 17 درصد کاهش یافته است.

وی کاهش کیفیت فرش‌ها را دلیل اصلی از دست دادن بازار جهانی این محصول اصیل ایرانی دانست و اضافه کرد: استفاده از رنگ‌های مصنوعی و بی‌کیفیت که توسط مافیای واردات وارد کشور می‌شود دلیل اصلی بی‌رغیتی جهانیان به فرش ایران است و حتی اگر بتوان آن‌ها را در حراجی‌ها به فروش رساند، خریداران پس از گذشت زمان کوتاهی متوجه بی‌کیفیتی فرش‌ها خواهند شد.

سعیدی ادامه داد: اگر تنها مقداری آب گرم بر روی فرشی که در آن رنگ‌های مصنوعی به کار رفته، ریخته شود بلافاصله رنگ‌ها در هم مخلوط می‌شوند و در نهایت خریداران جهانی دور حراجی‌های فرش ایران خط قرمز می‌کشند و هر سال استقبال کمتری از این حراجی‌ها خواهد شد.  

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات فرش ایران این است که طرح‌ها و رنگ‌ها به روز و مطابق با سلیقه و ذائقه جهانی نبوده و خلاقیتی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در گذشته 50 درصد از بازار فرش متعلق به ایران بود و حالا این میزان به 17 درصد رسیده است، گفت: زمانی که فرش ایران مورد استقبال قرار می‌گرفت به نخ‌ها رنگ‌های طبیعی تزریق یا اینکه از رنگ‌های شیمیایی اصل و با کیفیت بالای کشور سوئیس استفاده می‌شد اما سال‌هاست که رنگ‌های بی‌کیفیت چینی صنعت فرش ایران را به نابودی کشانده است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس