انتشار آگهی مرکز نوآوری فناوری اطلاعات دانشگاه شریف مبنی بر جذب داوطلبان دوره‌های پسادکتری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارجی شائبه بی اعتبار بودن مدرک دانشگاه‌های داخلی را مطرح کرد که رئیس این دانشگاه در این رابطه توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف یک آگهی جذب داوطلب برای دوره‌های پسادکتری منتشر کرده که در این آگهی شرط جذب به این صورت ذکر شده است که متقاضی می‌بایست دارای سابقه پژوهشی قوی در یکی از حوزه‌های تخصصی موردنظر بوده و دانش‌‌آموخته یکی از دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور باشد.
 
داشتن سابقه پژوهشی یا صنعتی مرتبط در مراکز تحقیقاتی یا شرکت‌های فناوری معتبر امتیازآور و حضور تمام‌وقت در دانشگاه صنعتی شریف از دیگر شروط این دوره‌ها ذکر شده، برای افراد نیز حقوق سالیانه 45 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.
 
این آگهی باعث شد شائبه بی اعتبار بودن مدرک دانشگاه‌های داخلی و خود دانشگاه شریف مطرح شود که چرا دوره‌های پسادکتری با مدرک دکتری از دانشگاه‌های خارجی میسر است.
 
در این زمینه محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف توضیحاتی ارائه داد.
 
فتوحی گفت: دوره‌های پسادکترا در دانشگاه شریف با شرط داشتن مدرک دکترا برگزار می‌شود و فرقی ندارد که این مدرک از دانشگاه‌های داخلی یا دانشگاه‌های خارجی اخذ شده باشد.
 
آگهی جذب داوطلبان دوره‌های پسادکتری در دانشگاه شریف +عکس

وی افزود: البته در رابطه با این ‌آگهی حتما بحث طرح جذب دانش‌آموختگان ایرانی خارج کشور مطرح بوده است زیرا معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور طرحی دارد که براساس آن دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور برای حضور در دوره‌های پسادکترا جذب می‌شوند.
 
فتوحی ادامه داد: براساس این طرح دانش‌آموختگان ایرانی معتبر خارجی می‌توانند در دوره‌های پسادکترا در داخل شرکت کرده و از حقوق یک ساله نیز برخوردار شوند تا در دانشگاه‌های داخل به عنوان هیات علمی جذب شده و برای حضور در کشور تشویق شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس