کد خبر 1602984
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
آخرین وضعیت کانون سیل دیروز مشهد /تخلیه گل و لای کوچه‌ها و خانه‌ها

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: اینکه فوت شدن فردی را به سیل نسبت دهیم باید ابتدا توسط پزشکی قانونی تائید و سپس اعلام شود.

به گزارش مشرق، رضا عباسی اظهار کرد: با توجه به حجم بارش ۳۸ میلی‌متری در مشهد آب افتادگی‌های قابل توجهی را در معابر عمومی سطح شهر داشتیم.

وی اظهار کرد: به جز دو منطقه از جمله سیدی و میدان انقلاب که حجم آب در این میدان بسیار زیاد است و احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا تخلیه شود وضعیت در سایر مناطق تا حدودی پایدار شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در منطقه سیدی به ۵۰ واحد مسکونی آب افتادگی داشته‌ایم، تصریح کرد: اکیپ‌های جمعیت هلال احمر و شهرداری در حال تخلیه آب هستند، البته چند واحدی هم در این منطقه تخریب شده‌اند.

وی وضعیت شبکه‌های آب و برق و گاز را پایدار و بدون مشکل اعلام کرد و گفت: اگر چه مدت‌ زمانی برای برق مشهد مشکل پیش آمد اما با حضور اکیپ و عوامل شرکت برق مشکل رفع شد.

عباسی ادامه داد: بیشترین مشکلی که در سطح شهر مشهد با آن مواجه بودیم وضعیت ترافیک بود که متأسفانه با توجه به حجم زیاد خودروها و ترافیک سنگین ارائه خدمات توسط عوامل اکیپ‌های امدادرسان با مشکل مواجه شده بود.

وی در همین خصوص گفت: با توجه به اینکه سامانه بارشی تا شامگاه یکشنبه در استان استقرار دارد از عموم شهروندان مشهدی درخواست داریم از ترددهای غیرضروری به جد پرهیز کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سامانه بارشی در روز جمعه مقداری تقویت خواهد شد، اظهار کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند تا اگر مجدد با چنین حجم آبی مواجه شدیم عوامل امدادی بتوانند در حداقل زمان ممکن خود را به نقاط مشکل‌دار برسانند و خدمات لازم را ارائه دهند.

وی در ادامه به آخرین وضعیت افراد مفقود و کشته شدگان در سیلاب اخیر اشاره کرد و گفت: برای ارائه آمار مفقودشدگان و کشته‌شدگان باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد، اینکه فوت شدن فردی را به سیل نسبت دهیم باید ابتدا توسط پزشکی قانونی تائید و اعلام شود.

عباسی با بیان اینکه تا این لحظه در طرقبه شاندیز دو نفر و همچنین در شهر مشهد دو نفر نیز مفقودی داریم، عنوان کرد: هر چند اجساد مفقود شده‌های شهر مشهد پیدا شده‌اند اما باید توسط پزشک قانونی علت دقیق فوت محرز و اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان فریمان از ۴ نفر مفقود شده تاکنون فقط یک نفر پیدا شده است، گفت: اگر چه افرادی در سیلاب اخیر مفقود و کشته شده‌اند اما باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان فریمان به دلیل آب افتادگی در سه روستا مردم به مناطق بالادست و منازل اقوام و بستگانشان انتقال داده شده‌اند، اذعان کرد: تاکنون اسکان اضطراری را در سطح استان نداشته‌ایم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    تا دیروز که بارون نمی امد همه ناله و نفرین می کردید که کشور در حال بیابان شدن است حالا که خدا باران رحمتش را فرستاده عوض شکر کردن باز هم دارید غرغر می کنید . بابا خدا رو شکر کنید که باران باریده
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام و عرض ادب خدمت مردم عزیز ایران ، در مورد سیل مشهد تحلیلی از علت اصلی سیل مذکور تهیه کردم ، علت اصلی سیل مشهد گسترش شهر در منطقه کوه پایه بوده است و عدم رعایت کمربندی فضای سبز در کوه پایه ها ، عدم رعایت حریم آبریز رشته کوه ها و عدم هدایت رودخانه فصلی است. در اطراف شهر مشهد دو رشته کوه بینالود و هزار مسجد وجود دارد و خود شهر قدیم مشهد در دشت قرار دارد و با فاصله از رودخانه کشف رود بوده است و دو رودخانه دیگر که از رشته کوهای بینالود سرچشمه میگیرد و در نهایت به مادر رود کشف وارد میشود و قبلا در اطرف مشهد بوده ولی با گسترش شهر مشهد حالا در درون شهر مشهد قرار دارد، امروز بیشتر به عنوان کانال آب بتونی یادمیکنیم نیز وجود دارد که هر دو از رشته کوه سیاه مشهد یا همان بینالود سرچشمه میگیرند و در دو طرف مشهد اولین رودخانه از رشته کوه بینالود و سمت بند گلستان و بلوار وکیل آباد وارد مرکز شهر مشهد میشود و دومی نیز از همین رشته کوها بینالود و از سمت دریاچه سد طرق وارد مشهد میشود، حالا دو سد طرق و بند گلستان حالت سیل گیر در مشهد دارند ، ولی هرچیزی ظرفیت و کاربردی دارد و اینکه بین این دو کانال مشهد در سمت بلوار نماز هیچ گونه راه دفع و کانال آب وجود ندارد در نهایت در زمان بارشهای فصلی و سریع و با حجم بالا رودخانه فصلی و مسیر سیلاب ایجاد میشود و از این رشته کوها با سرعت و حجم بسیاری وارد منطقه جنوبی شهر میشود و در خیابانها جاری میشود و در نهایت به محلهای کم ارتفاع و گود نفوذ میکند مثل زیر گذرها و منطقه و محله کم ارتفاع و حتی در صورت حجم بیشتر بارشها احتمالا اینکه ای به خطوط مترو نفوذ کند وجود دارد ، چرا که در تمامی موارد فوق تمام آبهای رودخانه دائمی دو طرف مشهد و حتی رودخانه فصلی و حتی آبهای سیلابها و حتی آبهای سطحی در شهر مشهد در نهایت وارد کشف رود میشود . حالا چرا شهر مشهد و منطقه مثل طرقبه و شاندیز و وکیل اباد و بلوار نماز ، ده غیبی که طبق نقشه توپوگرافی در بستر دره ها و رودخانه قدیمی وجود دارند ، اینقدر خطر سیلاب وجود دارد گسترش پیدا کرده است، در صورتی میشود شهر مشهد در بستر دشت مشهد با رعایت حریم رودخانه کشف رود گسترش پیدا کند و یا باید کانال های دفع سیلاب جدید در مشهد و در۳ نقطه مذکور ساخته شود. چرا که حجم و وسعت و ارتفاع رشته کوه ها بینالود در منطقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس