کد خبر 1603342
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷

گرمای شدید تابستان یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست‌وپنجه‌ نرم می‌کنند. قطعاً برای خنک کردن محیط خانه یا کار از سیستم‌های خنک کننده متعددی استفاده می‌شود. گاهی دسترسی به کولر در تمامی مناطق یا در هر شرایطی امکان‌پذیر نیست یا شاید حتی بسیاری از افراد بودجه کافی برای خرید سیستم‌های خنک کننده را ندارند. در این صورت می‌توانید با به کارگیری چند ترفند خنک کردن خانه بدون کولر و یا سیستم‌های سرمایشی مختلف محیط خانه را خنک‌تر کنید.

ترفند خنک کردن خانه بدون کولر

چند ترفند مهم برای خنک کردن خانه

گاهی به دلیل عدم دسترسی به کولر یا خرابی آن مجبور هستید تا به دنبال ترفند خنک کردن کولر باشید. با به کارگیری این ترفندهای کاربردی شما می‌توانید موقتا در مواقع ضروری از گرمای تابستان فرار کنید.

پنکه‌های سقفی

معمولا در خانه‌های قدیمی هنوز هم پنکه‌های سقفی روی سقف خانه نصب هستند و زمانی که کولر شما خراب می‌شود، می‌توانید موقتاً از این پنکه‌ها برای خنک نگه داشتن خانه استفاده کنید. استفاده از پنکه‌های سقفی خود مزایای بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها شامل:

صرفه‌جویی در مصرف برق

پنکه‌های سقفی در مقایسه با دیگر سیستم‌های خنک کننده همچون کولر از نظر مصرف انرژی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

شدت جریان هوا

پنکه‌های سقفی می‌توانند جریان هوا را از قسمت بالا به سمت پایین با سرعت و قدرت بالایی انتقال دهند.

باز گذاشتن درب و پنجره‌ها

از آنجایی که بعضی از افراد برای خرید کولر و یا وسایل سرمایشی ممکن است با مشکل رو به رو شوند، آشنایی با انواع ترفندها کمک شایانی برای آنهاست. بهترین ترفند خنک کردن خانه بدون کولر باز گذاشتن درب و پنجره‌ها در ساعاتی از شبانه روز است. با این کار قطعاً در هزینه‌های مصرف برق نیز صرفه‌جویی می‌شود و خانه را به حالت طبیعی خنک نگه می‌دارید. حتی اگر در منزل شما کولر نصب است، می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های آب و برق ساعاتی از شبانه روز آن را خاموش کرده و با این کار خانه را خنک کنید. البته در چنین مواقعی نیز باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید که شامل:

کشیدن پرده‌ها

هنگام باز گذاشتن درب و پنجره حتماً پرده‌ها را بکشید؛ چرا که تابش مستقیم نور خورشید به داخل خانه باعث می‌شود تا هوای محیط خانه گرم‌تر شود.

استفاده از پرده‌های نازک

اگرچه باز گذاشتن درب و پنجره بهترین ترفند خنک کردن خانه بدون کولر است؛ چناچه از پرده‌های ضخیم استفاده می‌کنید هوا نمی‌تواند به خوبی وارد خانه شود. در چنین مواقعی برای خنک نگه داشتن محیط خانه باید حتماً از پرده‌های نازک استفاده کنید.

ترفند خنک کردن خانه بدون کولر

بهترین ترفند خنک کردن خانه در مواقع ضروری

اگر به دنبال ترفند خنک کردن خانه بدون کولر و یا انواع پنکه هستید، باید شرایط محیط زندگی خود را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که برای چنین شرایطی چه روش‌هایی برای خنک نگه داشتن فضای خانه تاثیرگذارتر هستند؟

نصب سایبان

یکی از مهمترین اقداماتی که امروزه در اکثر خانه‌ها برای خنک نگه داشتن فضای داخلی ساختمان صورت می‌گیرد، نصب سایبان است. زمانی که هیچ حفاظی در برابر نور خورشید وجود نداشته باشد، بدون شک تابش مستقیم آفتاب به داخل خانه باعث گرم‌تر شدن هوا می‌شود.

از گذشته تا به کنون برای خنک نگه داشتن خانه سایبان‌ها رواج داشتند؛ اما امروزه سایبان‌ها در مدل‌های بسیار متنوعی به کار می‌روند. علی رغم کارایی، یک سایبان از نظر زیبایی نیز مورد توجه مشتریان قرار دارد. سایه‌بان‌ها نیز خود انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین تقسیم‌بندی آن‌ها بر اساس نوع استقرار است.

سایه‌بان‌های ثابت

سایبان‌های ثابت جزو مدل‌هایی هستند که از دیرباز تاکنون مورد توجه کاربران قرار داشتند و به صورت ثابت نصب می‌شوند. چنین سایه‌بان‌هایی را برای قسمت درب یا پنجره‌ها می‌توانید در ابعاد و طرح‌های مختلف به صورت دائم و همیشگی نصب کنید.

سایبان‌های متحرک

سایه‌بان‌های مدل متحرک نوع دیگری از سایبان‌های محبوب و البته نسل جدید در بازار هستند. مدل‌های متحرک خود در دو نوع الکتریکی و مکانیکی با مکانیزم باز و بسته شدن و در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. این سایبان‌ها مجهز به موتورهای توبولار هستند و توسط یک ریموت کنترلی می‌توان به راحتی وضعیت آن‌ها را برای باز و بسته کردن تغییر داد.

دو ترفند طلایی برای فرار از گرمای تابستان

این روزها برای فرار از گرما همه افراد به دنبال روش‌های کارآمد و البته اقتصادی هستند. بدون شک، استفاده از سیستم‌های سرمایشی بسیار رواج دارد؛ اما چه سود که هزینه مصرف آب و برق بسیار زیاد است. کولر جزو پرمصرف‌ترین سیستم‌های سرمایشی به شمار می‌رود؛ اما در صورتی که به کولر دسترسی ندارید یا کولر شما خراب شود، چه اقداماتی باید انجام داد؟ آیا نباید به دنبال بهترین ترفند خنک کردن خانه بدون کولر باشید؟

لامپ مناسب

استفاده از لامپ کم مصرف نه‌تنها برای مواقع ضروری بلکه برای تمامی روزهای گرم سال یک روش ایده‌آل محسوب می‌شود. بسیاری از لامپ‌ها همانند لامپ‌های مدل رشته‌ای علی رغم مصرف زیاد انرژی، گرمای بسیار بالایی نیز تولید می‌کنند. در واقع ۹۰ درصد از انرژی دریافتی در این لامپ‌ها به گرما تبدیل می‌شود.

با تعویض چنین لامپ‌هایی نه تنها فضای خانه را خنک نگه می‌دارید، بلکه در مصرف هزینه‌های برق نیز صرفه‌جویی می‌کنید. البته برای انتخاب یک لامپ مناسب برای جلوگیری از تولید گرمای زیاد نیز باید به چند نکته مهم توجه داشت:

  • استفاده از هر نوع لامپی توصیه نمی‌شود، بلکه شما باید به دنبال بهترین لامپ‌های کم مصرف در بازار باشید.
  • در مواقع غیر ضروری لامپ‌ها را روشن نگذارید، بهتر است که لامپ‌ها تنها در هنگام شب و تاریکی روشن باشند.
  • تعداد لامپ‌های روشن فضای خانه را خاموش کنید و در صورتی که روشنایی کافی وجود دارد به کارگیری چندین لامپ و استفاده از آن‌ها صرفه‌جویی است.

نتیجه

در گرمای تابستان ممکن است گاهی کولر یک خانه خراب شود که در این صورت تحمل گرما به ویژه برای افراد گرم مزاج بسیار سخت خواهد بود. تا زمانی که بتوانید کولر را با کمک شرکت‌های خدماتی معتبر تعمیر کنید یا یک کولر درجه یک بخرید، می‌توانید با چند ترفند خنک کردن خانه بدون کولر فضای خانه را خنک نگه دارید.

اسنپ شاپ یکی از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده تجهیزات و سیستم‌های خنک کننده در کشور است. این مجموعه معتبر اطلاعاتی در رابطه با نحوه خنک کردن خانه در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. اکنون شما کاربران عزیز برای مشاوره یا حتی خرید سیستم‌های خنک کننده جدید می‌توانید با کارشناسان معتبر این مجموعه تماس بگیرید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس