کد خبر 605114
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از طرح جدید این صندوق در اختصاص وام ویژه به دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: براساس این طرح دانشجویان دوره روزانه ماهانه به صورت متوسط ۷۰۰ هزارتومان وام می گیرند.

به گزارش مشرق، ذوالفقار یزدان مهر با اشاره به طرح جدید صندوق رفاه دانشجویان در اختصاص وام ویژه به دانشجویان دکتری گفت: براساس این طرح ماهانه به صورت متوسط ۷۰۰ هزارتومان به دانشجویان روزانه دانشگاه های سراسری پرداخت می شود.
 
وی توضیح داد: ممکن است دانشجویی مشغول انجام پژوهش های کاربردی باشد و به جای ۷۰۰ هزارتومان، ۷۵۰ هزارتومان وام دریافت کند و یا اینکه دانشجویی دارای تحقیقات کاربردی نبوده و به صورت عادی ۶۵۰ هزار تومان دریافت کند، ولی در مجموع متوسط پرداخت ماهانه به دانشجویان مذکور ۷۰۰ هزارتومان است.
 
رئیس صندوق رفاه دانشجویان  با اشاره به رایزنی با برخی ازبانک ها از جمله  بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک رفاه، بانک توسعه تعاون و ملت گفت: با اکثر بانک هایی که از توانگری  مالی برخوردار بودند رایزنی های لازم صورت گرفته است و برخی از آنها برای کمک به این طرح اعلام آمادگی کرده اند، درحال حاضر با دو بانک به مرحله نهایی رسیده و با یک بانک نیزقرارداد نهایی را امضاء کرده ایم.
 
وی ادامه داد: بعد از جمع بندی موضوع در کمیسیون دایمی صندوق رفاه دانشجویان، ثبت نام وام ویژه دانشجویان دکتری از اول مهر ماه سال جاری آغاز می شود.
 
یزدان مهر با بیان اینکه کلیات طرح اختصاص وام ویژه دانشجویان دکتری در هیات امناء صندوق رفاه دانشجویان تصویب شده است افزود: شیوه نامه، سازو کار اجرایی و جزئیات آن در کمیسیون دایمی صندوق رفاه دانشجویان که با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نماینده وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نماینده مرکز هیات امناء وزارت علوم تشکیل می شود، مشخص خواهد شد.
 
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: سپس ثبت نام دانشجویان دکتری از اول ترم سال تحصیلی جدید آغاز و به تمام دانشجویان روزانه دانشگاه های سراسری ماهانه ۷۰۰ هزارتومان پرداخت می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    7 0
    شاهکار کردید تازه 700 تومن وام اونم دست به دامن بانکها شدن!! آقا نمیتونید برای آیندۀ جوان تحصیلکردۀ مملکت برنامه ریزی کنید، خب دانشجو نگیرید اینقدر عمر این جوانها رو هدر ندید و بازی نکنید باهاشون که با مدرک دکتری شون برن توی آخر صف توی کارهایی که ربطی به رشته شون نداره؛ این بنده با مدرک دکتری دانشگاه سراسریم باید برم خدمت مقدس سربازی در 33 سالگی؛ به کی باید بگیم؟
  • وحید ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    5 0
    آخه قربون شما برم چرا اسمشو میزارید حقوق ماهانه؟کدوم حقوق؟ وام مگه حقوقه ؟؟!! ماهی 700 تومن میدید و بعد هم دوباره با احتساب سودش پس میگیرید. چه گناهی کردیم شدیم دانشجوی دکتری.
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    6 1
    واقعا خاک تو سرتون ، بعد می گن چرا فرار مغزها؟ چرا رکود؟ مرگ بر آمریکا ،زهرمااااار!!!!!!!!!
  • دانشجو ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    4 1
    سلام من تازه دکتری قبول شدم. توی هزینه های روزمره زندگیمون موندیم، خدا خودش شاهده. به مادرم می گم که دیگه برم انصراف بدم... ناراحت میشه وقتی ماجرای این وام را دیدم، رفتم دانشگاه پرسیدم، گفتش اسم این وام ، وام ویژه دکتری هست که سال های قبل فقط به کسانی که از پروپوزال دفاع کرده بودند، تعلق می گرفت، سال گذشته اصلا پرداخت نشده و امسال در جلسه مطرح شده است گفتم مصاحبه وزیر آمده که امسال به صد در صد دانشجویان روزانه می دهند، جواب داد بخشنامه نداده اند هنوز. دو تا ضامن کارمند هم برای این وام نیاز هست. من بچه روستایی دو تا کارمند از کجا بیارم تا وام بگیرم. این خدا برا چی گفته دعا کنیم... پس جوابش کو...
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    7 0
    شماها که فرق وام و حقوق را نمی فهمید واسه چی مطلب منتشر می کنید؟!
  • دانشجو ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    1 0
    چندین بار به صندوق رفاه دانشگاه مراجعه کردم ولی هر بار گفتن چیزی در این مورد به ما ابلاغ نشده، خیلی جالبه واقعا این همه اخبار منتشر میکنن ولی به دانشگاه ابلاغ نشده
  • کیان ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    1 0
    مهر ماه رو به اتمامه و هیچ خبری از این وام نیست. درست نیست که به دانشجو وام پرداخت بشه. با کمی برنامه ریزی و مدیریت برای دانشجوهای دکتری پروژه هایی در راستای نیازهای صنعت تعریف کنید و به ازای کاری که می کنه بهش حقوق پرداخت کنید. مثل همه ی کارمندهای دیگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس