در رزمايش موشكي پيامبر اعظم (ص) 6 سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، دو دستاورد و يك نوآوري مهم موشكي آزمايش شد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، دومين روز از رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز با شليك موفق 14 فروند از موشك‌هاي زمين به زمين زلزال و شهاب در حالي به كار خود پايان داد كه اين رزمايش داراي دو دستاورد و يك نوآوري مهم در زمينه فناوري‌هاي موشكي بود كه در طول سالهاي اخير به همت متخصصان نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دست‌ آمده است.

* شليك موشك‌هاي زلزال از لانچرهاي سه تايي

در اين رزمايش براي اولين بار موشك‌هاي زمين به زمين زلزال از روي لانچرهاي سه‌تايي شليك شد كه اين امر شليك تعداد بيشتري از موشك‌هاي زلزال در مدت زمان كم را امكان‌پذير كرده و موجب مي‌شود تا تعداد موشك‌هاي بيشتري براي شليك در آن واحد آماده شوند.
9 فروند از موشك‌هاي زلزال صبح امروز از روي سه لانچر سه‌تايي شليك شد.

* استفاده از سيلوهاي پيچيده زيرزميني براي شليك موشك‌هاي بالستيك دوربرد

در رزمايش موشكي پيامبر اعظم (ص) 6 همچنين براي اولين بار از سيلوهاي پرتاب موشك‌هاي بالستيك دوربرد از زير زمين رونمايي شد.
با دستيابي به اين فناوري پيچيده كه بنا بر گفته فرماندهان نيروي هوافضاي سپاه، طي 15 سال كار تخصصي به دست‌ آمده است، مي‌توان انبوه موشك‌هاي دوربرد و بالستيك مانند شهاب را از نقاط زير زمين به سمت اهداف از پيش تعيين شده پرتاب كرد.
تكثر و جانمايي‌هاي متنوع اين سيلوها به همراه سرعت عمل آماده‌سازي موشك در آنها مي‌تواند يكي از ابزارهاي مهم ايران براي يك ضربه متقابل و قاطع به هر متجاوز باشد.
با استفاده از اين سيلوها، امكان رديابي محل موشك‌ها از سوي ماهواره‌هاي دشمن وجود ندارد.

* پرتاب همزمان 5 فروند از موشك‌هاي خانواده شهاب

رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 داراي يك نوآوري مهم نيز بود كه طي آن 5 فروند موشك از خانواده شهاب شامل دو فروند موشك شهاب 1، دو فروند موشك شهاب 2 و يك فروند موشك شهاب 3 (كلاس قدر اف) براي اولين بار به صورت همزمان شليك شدند.
موشك‌هاي شهاب از جمله مهمترين موشك‌هاي بالستيك جمهوري اسلامي ايران است كه مي‌توانند سرزمين‌هاي اشغالي و نيز تمامي پايگاههاي نظامي امريكا در منطقه را مورد هدف قرار دهند.
* مهدی بختیاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    1 1
    شلیک همزمان 5 موشک کجاش نوآوری هست؟ پسفردا بیان 7تا همزمان شلیک کنن اونهم میشه نوآوری بالاتر!
  • سسس ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    2 0
    فیتیله 5 تا موشکو همزمان روشن کردن کار سختیه ... ممکن باد بیاد کبریت خاموش شه یه موشکش نره هوا : خنده ولی جدا از شوخی موشک کشک که نیست ! همزمان پرتاب کردنش هماهنگی های لازم رو می خواد از سوخت گیری گرفته تا لود شدن روی لانچر و لانچ کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس