بازیگران ایرانی ممکن است توانایی‌هایی در ایفای نقش داشته باشند اما اغلب آن‌ها «مصاحبه‌شونده‌های» خوبی نیستند و تجربه نشان داده می‌توانند در یک مصاحبه معمولی، چهره‌ای کاملاً غیرمنطقی از خود نشان دهند.

به گزارش مشرق، پرویز پرستویی یکی از بازیگرانی است که توانایی ایفای نقش‌های مختلف از جاهل و کلاه‌بردار گرفته تا شخصیت معنوی و دل‌سوخته را دارد اما زمانی که نوبت به «مصاحبه» می‌رسد، می‌توان اظهارنظرهای عجیب و کاملاً غیرمنطقی از این بازیگر را شنید. این بازیگر سال گذشته نیز در مصاحبه‌ای عجیب اعلام کرده بود: «هشت سال از جشنواره فیلم فجر دور بوده‌ام و حتی فیلم‌های خودم را در جشنواره نمی‌دیدم، اما خوشحالم که بعدازاین دوره، سینمای ما روبه‌جلو حرکت می‌کند. این موضوع را به‌عنوان گله مطرح نمی‌کنم، اما در چند سال گذشته بسیاری از هنرمندان دل‌ودماغ کار کردن نداشتند و دلشان خوش نبود.»

 اما حالا او اخیراً در مصاحبه‌ای، چند نمونه از اظهارنظرهای تاریخی و عجیب خود را مطرح کرده و مثلاً گفته است: «شنیدم الآن برای بازیگران برای حضور روی فرش قرمز لباس طراحی می‌شود که جزو محالات است پایم را روی آن فرش بگذارم. فرهنگ من ایرانی است. من باید بافرهنگ و دنیای خودم این چیزها را آموخته باشم تا بتوانم بپذیرم. اگر در هالیوود این کار را می‌کنند، مرتبط بافرهنگشان است و من هم که می‌بینم، لذت می‌برم. ما بیاییم به‌جای آنکه تزئینات این جشنواره را زیاد کنیم، قضاوت‌هایمان را درست کنیم و مثل سال‌های 60 و 70 کمی دوستانه‌تر و مهربان‌تر برخورد کنیم.»

آنچه امسال از سوی جشنواره در تدارک طراحی است، لباس‌هایی با طراحی ایرانی است که اگر خوب و هنرمندانه اجرا شود، نه‌تنها ایرادی ندارد بلکه حُسن هم محسوب می‌شود و حالا اگر آقای پرستویی واقعاً دغدغه جدی در خصوص ایرانی بودن و پوشش ملی دارد، می‌توانند برای دادن درس عبرت به مسئولان جشنواره و آگاه کردن آن‌ها نسبت به اشتباهی که در پیش دارند، با پوشش‌های ملی ایرانی همچون: گیوه، کلاه نمدی، دبیت، چوخا و دیگر پوشش‌های ملی ایرانی به کاخ جشنواره بیایند تا ضمن اعلام انزجار از فرهنگ غربی، علاقه خود به فرهنگ اصیل ایرانی را هم به نمایش بگذارند.
 
فرش قرمز سلامتی شما را تأمین می‌کند

انتقاد دیگر ایشان از «فرش قرمز» که در این سال‌ها در میان دیگر هنرمندان ایرانی هم باب شده و به نمادی از «استقلال‌طلبی» و «مبارزه با مظاهر غربی» تبدیل گردیده، ازاین‌جهت عجیب است که این مراسم در ایران، هیچ شباهتی به نمونه‌های خارجی آن ندارد و «این فرش قرمز جنجالی» صرفاً موکتی رنگ و رو رفته است که از مقابل آسانسورهای محوطه بیرونی کاخ جشنواره تا مقابل ورودی کاخ انداخته می‌شود تا در روزهای برفی، شرکت‌کنندگان در جشنواره روی کف سنگی محوطه کاخ لیز نخورند و خدای‌ناکرده دست‌وپایشان نشکند. حالا معلوم نیست چرا این‌قدر آش انتقاد از فرش قرمز شور شده است؟!

سینما مثبت پیشنهاد می‌کند مسئولان جشنواره فیلم فجر برای آن دسته از عزیزانی که تمایلی به راه رفتن روی این فرش ندارند، «هلی کوپتر» تعبیه کند تا این دسته از هنرمندان از راه پشت‌بام جشنواره، خود را به کاخ برسانند تا این رویداد از حضور آن‌ها محروم نشود.

منبع: سینما مثبت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    حالا رنگشو عوض كنيد
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    این هم از دلایل دروغ برای رد گم کردن است فرش برای لیز نخوردن ؟؟؟ چرا قرمز ؟؟؟ لباس متحد الشکل ؟؟؟؟؟ چه ضرورتی دارد ؟؟؟؟ غیر از این است که کورکورانه تقلید از غرب است ؟؟/
  • علی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    اتفاقا اظهار نظر شما غیر منطقی است نه اقای پرستویی لطفا یک کمی فکرکنید! طبق یک پژوش درطول مدت برگزازی جشنواره فیلم فجر دربیش از دودهه فقط 20/ فیلم ها درراستای اولویت های فرهنگی نظام بوده واین من حیث المجموع دلیلی ندارد جز سهل اندیشی وروحیه واداده مسئولین برگزاری ،شما که اینقدرروحیه ظریف دارید بد نیست وارد معقولات هم بشوید
  • بیسیمچی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    آقای پرستویی هنرمند خوبی است. مشرق عزیز شاید من و شما کمی توقعمان از بازیگران زیاد است. البته گناهی هم نداریم. گاهی انقدر با نقش هایی که ایشان بازی کرده اند همراه بوده ایم که ناخودآگاه ایشان را با نقش هایشان قاطی می کنیم. خدا همه ما را کمک و هدایت کند
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    سیاست های مشرق در بخش سینما واقعا احمقانه است از کس هایی که دارن به فرهنگ ضربه می زنن حمایت همه جانبه می کنه (که اگر اسمشونو بیارم دوباره نظرم تایید نمی شه) در عوض سر مسائل سلیقه ای به افرادی مثل پرستویی بد و بیراه میگه خدا همه بیماران اسلام رو شفا بده
  • امیر ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    عجب وضعیه بابا.. خب رنگ اون موکت رنگ و رو رفته قرمز رنگ رو عوض کنید... یه موکت نو با یه رنگ دیگه بزارید که هم مردم لیز نخورن و هم وصله فرش قرمز بهش نچسبه... حل مشکلات اینقدر آسونه فقط نمیدونم چرا همیشه ما با خودمون سر چیزای الکی درگیریم... بلد نیستیم بهم راحت بگیریم و راحت و بی دغدغه زندگی کنیم...
  • ناشناس 10 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    خفه شو مغرب گنده تر از دهنت حرف نزن تو کجا پرویز پرستویی کجا که اصلاً بخوای نقدش کنی . کاری نکن تحریمت کنم. سایتت بدجوری جهت داره چند ماه که هر روز بخونیش کامل متوجه میشی. در ضمن گیوه، کلاه نمدی، دبیت، چوخا و دیگر پوشش‌های ملی ایرانی اگه پرویز پرستویی بپوشه حتماً لیاقت شو داره و هیچ عیبی هم نداره . اون هلیکوپتر رو هم که پیشنهاد دادی انداختیم تو صندوق پیشنهادات انتقادات. از این جشنواره چی بهت میماسه مغرب.
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    سیاست های مشرق در بخش سینما واقعا احمقانه است از کس هایی که دارن به فرهنگ ضربه می زنن حمایت همه جانبه می کنه (که اگر اسمشونو بیارم دوباره نظرم تایید نمی شه) در عوض سر مسائل سلیقه ای به افرادی مثل پرستویی بد و بیراه میگه خدا همه بیماران اسلام رو شفا بده
  • دانشجو ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    چقدر استدلال نویسنده چرت بود....متاسفم برای مشرق که این مطلب رو بی نقد منتشر کرده. فرش قرمز برای سرنخوردن روی برف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نماد غربی نیست؟؟؟؟؟؟؟ احسنت به پرویز خان پرستوییکه بازیگری رو تو لخت شدن و ابرو برداشتن و .... نمی دونه.
  • ریاستی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    کل این جسنواره بویی از انقلاب واسلام ومقاومت وارمانها ی انقلاب مردم ایران ملیت سنتهاوانچه باید باشد نبرده.مثلا جشنه
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    خیلی خیلی تعجب آوره!!!! نقدی به این عمق به ترویج فرهنگ سرمایه داری در جشنواره، باید این گونه بچه گانه و سطحی مورد تهاجم قرار بگیرد. به سردبیر مشرق، توصیه می کنم که مسئول سرویس سینما را تغییر دهید، زیرا کسی که این قدر نمی فهمد که کاخ جشنواره با تمام آیین ها و آدابش، فرهنگ سرمایه داری و کاخ نشینی را ترویج می دهد و ارزش های غربی را فرهنگ هنری و سینمایی ما حاکم می سازد، قطعا لایق سایت مشرق نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس